Gå til innhold

Noen som vet ang. tilrettelegging av arbeidstimer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en fast turnus på jobb hele tiden. Jeg bor ganske langt fra jobb og de få bussene som går her har passet akkurat i forhold til turnusen. Nå har de plutselig endret turnusen min og jeg må nå ta 1,5 time før jeg begynner på jobb så da blir jeg sittende på jobb i en time før jeg starter. Når jeg skal hjem fra jobb må jeg ta den ene bussen som går på det tidspunktet og må da gå 2 km. gjennom skogen uansett vær og vind for å komme meg hjem. Har ikke råd til å kjøpe en bil til nå. Jeg ba om å få flytte vakten min slik at jeg starter en halvtime tidligere, da rekker jeg også bussen hjem som stopper her jeg bor. Det var helt uaktuelt og fikk bare beskjed om at det stod i arbeidskontrakten at jeg skulle jobbe turnus. Jeg sa at jeg ikke ba om å slippe turnus, men flytte vakten 30 minutter. Har jeg krav på noe? Den ene halvtimen jeg da hadde gått tidligere på kvelden er ingen krise for arbeidsgiveren i det hele tatt

Anonymous poster hash: 1f87d...b86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt dette hensynet, men du har dessverre ikke noe krav.

Anonymous poster hash: 7ccd3...067
Skrevet

Du har ikke krav på noe, men arbeidsgiver er kjip.

Skrevet

Arbeidsplassen kan ikke endres uten videre. Turnus skal drøftes med de ansatte, tillitsvalgte og verneombudet. Det skal tas rimelige sosiale hensyn. De ansatte skal få kunne komme med sine ønsker, spesielt når turnusen blir endret. Opplysninger om arbeidsplan skal gis med rimelig varsel, minst 14 dager

Anonymous poster hash: 02e06...fd1

Skrevet

Arbeidsplassen kan ikke endres uten videre. Turnus skal drøftes med de ansatte, tillitsvalgte og verneombudet. Det skal tas rimelige sosiale hensyn. De ansatte skal få kunne komme med sine ønsker, spesielt når turnusen blir endret. Opplysninger om arbeidsplan skal gis med rimelig varsel, minst 14 dager

Anonymous poster hash: 02e06...fd1

Ja, men arbeidsgiver har styringsrett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...