Gå til innhold

Er 9-10 mnd en slitsom periode?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er snart 10 mnd og er blitt så sutrete den siste tiden. Sutrer og vil bæres veldig ofte. Han har ingen tenner, og det virker ikke som om noen er på vei. Litt frustrert fordi han ikke mestrer krabbing, men åler seg fint frem.

 

Er dette en fase? Dette kombinert med dårlig nattesøvn tærer på humøret mitt kjenner jeg...

 

Anonymous poster hash: 6f154...b7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en periode jeg var veldig sliten ja!

Heldigvis blir det bedre :)

 

Anonymous poster hash: f3b9e...a39

Skrevet

Slitsom periode ja, både med tenner og sutring over å ikke komme seg rundt. Bedre nå som han er 1 år og krabber/ reiser seg og er fornøyd med det.

 

Anonymous poster hash: e9785...f2e

Skrevet

Det var en periode jeg var veldig sliten ja!

Heldigvis blir det bedre :)

 

Anonymous poster hash: f3b9e...a39

Fra en smådesperat mor her - når ble det bedre?

 

 

Anonymous poster hash: 6f154...b7a

Skrevet

nei synes når han var mellom 15-18mnd var mest slitsomt. så utrolig mammadalt, at jeg ikke kunne bevege meg ett skritt unna engang

Skrevet

Er stor forskjell på barna, min er nå 10 mnd, krabber, reiser seg opp og går ved og ned alt som går an. Han er blid hele tiden og lett å ha med å gjøre. Han er på gulvet å leker store deler av tida han er våken. Er ikke sliten i det hele tatt.

Slik har alle mine fire vært.

 

Anonymous poster hash: 903aa...5b6

Skrevet

Det synes jeg ikke.

 

Anonymous poster hash: bb774...470

Skrevet

Perioden fra 8 mnd frem til hun gikk som 1,5 år var ekstremt slitsom.. Ble litt bedre etter det. Snart to år og er enda klengete. Så - fortsatt er jeg sliten. Hilsen student, arbeider, mamma og kjæreste :P Håper d blir bedre med 3 år!!!

 

Anonymous poster hash: a0370...d8f

Skrevet

Ja, jeg synes de var mest krevende fra 9-12 mnd. Frem til de kunne gå. De siste mnd før det må de følges over alt, du må ha øynene på dem hele tiden. Det er ofte også da mor begynner i jobb og hverdagen forandres, så mange er ekstra "sutrete" og klengete i denne perioden.

Skrevet

Perioden før bevegelsen løsner, og perioden før språket løsner er mest slitsom synes jeg. Når de har masse vilje og ønsker som de ikke får uttrykt.

 

Så blir det bare kjekt. 😊

 

Anonymous poster hash: cb88b...88f

Skrevet

Perioden før bevegelsen løsner, og perioden før språket løsner er mest slitsom synes jeg. Når de har masse vilje og ønsker som de ikke får uttrykt.

 

Så blir det bare kjekt. 😊

 

Anonymous poster hash: cb88b...88f

Takk...det trengte jeg å høre

 

 

Anonymous poster hash: 6f154...b7a

Skrevet

Min har vært sånn hele veien så her merker jeg bare at det går fra slitsomt til nesten uutholdelig innimellom. 7-9 mnd har her vært en slik uutholdelig periode med et par fine dager innimellom. Vi må bære, aldri gå noe sted, konstant underholde, soving alene er uaktuelt osv.

 

Anonymous poster hash: d20fb...689

Skrevet

Jeg syns perioden mellom 7-12 mnd er den "verste" av babyperioden. Det er i denne perioden de starter å bevege seg, få tenner, spise fast føde osv. Mange endringer for en liten kropp.

 

Min på 8mnd er veldig klengete, det er mamma mamma mamma. Ingen andre er gode nok. 4 tenner på vei så hun sover minimalt, som igjen fører til at vi andre i huset også sover lite. Hun har knekt krabbekoden, og snart også gå koden så det er mange endringer for en liten kropp.

 

Jeg syns det blir bedre etter at de bikker året. Som regel kommer de seg frem på den ene eller andre måten. Noen tenner har kommet frem. De spiser og sover generelt sett bedre. Men dette er mine unger da, alle barn er ulike.

Skrevet

Les om utviklingssprang, mye lettere å følge med de periodene de utvikler seg mer og er veldig klengete og sutrete.

Skrevet

Åh ja, det var det verste! Kryping og stabbing over alt, alt skulle inn i munnen, leker var dumt og voksenting var kjekt, hysterisk hyling når hun var " ferdig" med å sitte i vognen mens vi var på parkeringsplass/vei osv og hun ikke fikk krabbe selv...

 

Alt ble bedre når hun kunne gå selv og sluttet med å være borti -alt-.

 

Anonymous poster hash: e385b...8b1

Skrevet

Har 3 barn, og alle tre gangene har 8-18 mnd. vært ekstremt slitsomt! Yngste var sen med språket i tillegg så hun var ekstra frustrert. Men etter 18 mnd. har det blitt mye lettere :)

 

Anonymous poster hash: 10ab7...da6

Skrevet

Les om Circle of Security! Da får man et fint "veikart" til å forstå klengingen (som tilknytningsatferd). Men man lærer også at det er viktig å støtte utforskertrang i sin jobb som trygg base for barnet for å unngå overdreven tilknytningsatferd fra barnet. Det er veldig oppmuntrende lesing, og det forandret mye for meg som forelder når jeg leste om det i den alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...