Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #1 Skrevet 7. februar 2016 Han er snart 10 mnd og er blitt så sutrete den siste tiden. Sutrer og vil bæres veldig ofte. Han har ingen tenner, og det virker ikke som om noen er på vei. Litt frustrert fordi han ikke mestrer krabbing, men åler seg fint frem. Er dette en fase? Dette kombinert med dårlig nattesøvn tærer på humøret mitt kjenner jeg... Anonymous poster hash: 6f154...b7a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #2 Skrevet 7. februar 2016 Det var en periode jeg var veldig sliten ja! Heldigvis blir det bedre Anonymous poster hash: f3b9e...a39
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #3 Skrevet 7. februar 2016 Slitsom periode ja, både med tenner og sutring over å ikke komme seg rundt. Bedre nå som han er 1 år og krabber/ reiser seg og er fornøyd med det. Anonymous poster hash: e9785...f2e
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #4 Skrevet 7. februar 2016 Det var en periode jeg var veldig sliten ja! Heldigvis blir det bedre Anonymous poster hash: f3b9e...a39 Fra en smådesperat mor her - når ble det bedre? Anonymous poster hash: 6f154...b7a
februarprins2013 Skrevet 7. februar 2016 #5 Skrevet 7. februar 2016 nei synes når han var mellom 15-18mnd var mest slitsomt. så utrolig mammadalt, at jeg ikke kunne bevege meg ett skritt unna engang
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #6 Skrevet 7. februar 2016 Er stor forskjell på barna, min er nå 10 mnd, krabber, reiser seg opp og går ved og ned alt som går an. Han er blid hele tiden og lett å ha med å gjøre. Han er på gulvet å leker store deler av tida han er våken. Er ikke sliten i det hele tatt. Slik har alle mine fire vært. Anonymous poster hash: 903aa...5b6
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #7 Skrevet 7. februar 2016 Det synes jeg ikke. Anonymous poster hash: bb774...470
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #8 Skrevet 7. februar 2016 Perioden fra 8 mnd frem til hun gikk som 1,5 år var ekstremt slitsom.. Ble litt bedre etter det. Snart to år og er enda klengete. Så - fortsatt er jeg sliten. Hilsen student, arbeider, mamma og kjæreste Håper d blir bedre med 3 år!!! Anonymous poster hash: a0370...d8f
TPK Skrevet 7. februar 2016 #9 Skrevet 7. februar 2016 Ja, jeg synes de var mest krevende fra 9-12 mnd. Frem til de kunne gå. De siste mnd før det må de følges over alt, du må ha øynene på dem hele tiden. Det er ofte også da mor begynner i jobb og hverdagen forandres, så mange er ekstra "sutrete" og klengete i denne perioden.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #10 Skrevet 7. februar 2016 Perioden før bevegelsen løsner, og perioden før språket løsner er mest slitsom synes jeg. Når de har masse vilje og ønsker som de ikke får uttrykt. Så blir det bare kjekt. 😊 Anonymous poster hash: cb88b...88f
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #11 Skrevet 7. februar 2016 Perioden før bevegelsen løsner, og perioden før språket løsner er mest slitsom synes jeg. Når de har masse vilje og ønsker som de ikke får uttrykt. Så blir det bare kjekt. 😊 Anonymous poster hash: cb88b...88f Takk...det trengte jeg å høre Anonymous poster hash: 6f154...b7a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #12 Skrevet 7. februar 2016 Min har vært sånn hele veien så her merker jeg bare at det går fra slitsomt til nesten uutholdelig innimellom. 7-9 mnd har her vært en slik uutholdelig periode med et par fine dager innimellom. Vi må bære, aldri gå noe sted, konstant underholde, soving alene er uaktuelt osv. Anonymous poster hash: d20fb...689
PeppaPig Skrevet 7. februar 2016 #13 Skrevet 7. februar 2016 Jeg syns perioden mellom 7-12 mnd er den "verste" av babyperioden. Det er i denne perioden de starter å bevege seg, få tenner, spise fast føde osv. Mange endringer for en liten kropp. Min på 8mnd er veldig klengete, det er mamma mamma mamma. Ingen andre er gode nok. 4 tenner på vei så hun sover minimalt, som igjen fører til at vi andre i huset også sover lite. Hun har knekt krabbekoden, og snart også gå koden så det er mange endringer for en liten kropp. Jeg syns det blir bedre etter at de bikker året. Som regel kommer de seg frem på den ene eller andre måten. Noen tenner har kommet frem. De spiser og sover generelt sett bedre. Men dette er mine unger da, alle barn er ulike.
Mariogspiren Skrevet 7. februar 2016 #14 Skrevet 7. februar 2016 Les om utviklingssprang, mye lettere å følge med de periodene de utvikler seg mer og er veldig klengete og sutrete.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #15 Skrevet 7. februar 2016 Åh ja, det var det verste! Kryping og stabbing over alt, alt skulle inn i munnen, leker var dumt og voksenting var kjekt, hysterisk hyling når hun var " ferdig" med å sitte i vognen mens vi var på parkeringsplass/vei osv og hun ikke fikk krabbe selv... Alt ble bedre når hun kunne gå selv og sluttet med å være borti -alt-. Anonymous poster hash: e385b...8b1
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #16 Skrevet 7. februar 2016 Har 3 barn, og alle tre gangene har 8-18 mnd. vært ekstremt slitsomt! Yngste var sen med språket i tillegg så hun var ekstra frustrert. Men etter 18 mnd. har det blitt mye lettere Anonymous poster hash: 10ab7...da6
fnun Skrevet 7. februar 2016 #17 Skrevet 7. februar 2016 Les om Circle of Security! Da får man et fint "veikart" til å forstå klengingen (som tilknytningsatferd). Men man lærer også at det er viktig å støtte utforskertrang i sin jobb som trygg base for barnet for å unngå overdreven tilknytningsatferd fra barnet. Det er veldig oppmuntrende lesing, og det forandret mye for meg som forelder når jeg leste om det i den alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå