Gå til innhold

Bollesøndag????


Anbefalte innlegg

Skrevet

Verkeleg? Kva skjedde med fastelavnssøndag eller berre fastelavn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bollesøndag???
Det uttrykket har jeg ikke hørt



Anonymous poster hash: 651c6...908
Skrevet

 

Bollesøndag???

Det uttrykket har jeg ikke hørt

 

Anonymous poster hash: 651c6...908

Har ikkje høyrt om det eg heller, men har lese om det her på dib😉

Skrevet

Jeg sier det til barna for at de skal ha noe å glede seg til. Forklarer dem selvsagt om fastelavn også. 😊

 

Anonymous poster hash: 11adc...f56

Skrevet

Leste det her inne her om dagen, hadde heldigvis aldri hørt det før. Hva er det som er så vanskelig med å si fastelavn?

Skrevet

Uææææh, er det fastelavn i dag? Dette har gått meg hus forbi!

 

Hvor pokker får jeg tak i boller nå :P

 



Anonymous poster hash: 8172c...7cc
Skrevet

 

Uææææh, er det fastelavn i dag? Dette har gått meg hus forbi!

 

Hvor pokker får jeg tak i boller nå :P

 

 

Anonymous poster hash: 8172c...7cc

Du baker dem sammen med barna!

 

Anonymous poster hash: df675...f32

Skrevet

Vi har ikke noe forhold til fastlavn (hvem kan på stående fot fortelle hvorfor vi markerer det?) og er ganske sikker på at det opprinnelig hadde lite med boller med krem å gjøre.

 

Men boller liker vi, så derfor har vi bollesøndag i dag.

Skrevet

Vi feirer fastelaven for dette er siste søndag før faste, i morgen er det Blå mandag, på tirsdag er det Fete Tirsdag og på Onsdag er det Askeonsdag. Så går vi inn i fasten som varer til påske.

 

Anonymous poster hash: 4dc34...02b

Skrevet

Jeg hadde ikke hørt om Bollesøndag før for noen dager siden her inne.

Trodde det var snakk om noe som ville gjort den danske voksne befolkning veldig glad ;)

 

Men jeg så en kommentere "bolle søndag" på fb i stad. Da tenkte jeg automatisk "aahh, hun må være på dib" ;)

 

Anonymous poster hash: b0a86...180

Skrevet

Vondt i ørene/øynene når folk kaller det det.

Fastelavn er for å feite seg opp før fasten.

Skrevet

Jeg hadde aldri hørt ordet før jeg leste det her inne, og syntes det var litt merkelig. Her i huset heter det fastelavn, og selv ungene kan det ordet.

 

Dere som sier bollesøndag, lager dere bolleris også?

Skrevet

Joda, det heter bollesøndag. Og julaften heter gavedagen, nyttårsaften heter fyrverkeridagen og påskeaften heter eggelørdag.

 

Har heller aldri hørt om bollesøndag noe annet sted enn her inne.

Skrevet

Vi sier bollesøndag på Jæren :)



Anonymous poster hash: bc117...79f
Skrevet

Vi har ikke noe forhold til fastlavn (hvem kan på stående fot fortelle hvorfor vi markerer det?) og er ganske sikker på at det opprinnelig hadde lite med boller med krem å gjøre.

 

Men boller liker vi, så derfor har vi bollesøndag i dag.

Eg kan om ikkje på stående fot, så iallefall liggande på sofaen fortelle at vi markerer inngangen til fasten med å ete oss opp på kveitebolla og krem;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...