Syngensang Skrevet 7. februar 2016 #1 Skrevet 7. februar 2016 Verkeleg? Kva skjedde med fastelavnssøndag eller berre fastelavn?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #2 Skrevet 7. februar 2016 Bollesøndag???Det uttrykket har jeg ikke hørt Anonymous poster hash: 651c6...908
Syngensang Skrevet 7. februar 2016 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2016 Bollesøndag??? Det uttrykket har jeg ikke hørt Anonymous poster hash: 651c6...908 Har ikkje høyrt om det eg heller, men har lese om det her på dib😉
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #4 Skrevet 7. februar 2016 Jeg sier det til barna for at de skal ha noe å glede seg til. Forklarer dem selvsagt om fastelavn også. 😊 Anonymous poster hash: 11adc...f56
Miamimom Skrevet 7. februar 2016 #5 Skrevet 7. februar 2016 Leste det her inne her om dagen, hadde heldigvis aldri hørt det før. Hva er det som er så vanskelig med å si fastelavn?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #6 Skrevet 7. februar 2016 Uææææh, er det fastelavn i dag? Dette har gått meg hus forbi! Hvor pokker får jeg tak i boller nå Anonymous poster hash: 8172c...7cc
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #7 Skrevet 7. februar 2016 Uææææh, er det fastelavn i dag? Dette har gått meg hus forbi! Hvor pokker får jeg tak i boller nå Anonymous poster hash: 8172c...7cc Du baker dem sammen med barna! Anonymous poster hash: df675...f32
*Miss Marple* Skrevet 7. februar 2016 #8 Skrevet 7. februar 2016 Vi har ikke noe forhold til fastlavn (hvem kan på stående fot fortelle hvorfor vi markerer det?) og er ganske sikker på at det opprinnelig hadde lite med boller med krem å gjøre. Men boller liker vi, så derfor har vi bollesøndag i dag.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #9 Skrevet 7. februar 2016 Vi feirer fastelaven for dette er siste søndag før faste, i morgen er det Blå mandag, på tirsdag er det Fete Tirsdag og på Onsdag er det Askeonsdag. Så går vi inn i fasten som varer til påske. Anonymous poster hash: 4dc34...02b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #10 Skrevet 7. februar 2016 Jeg hadde ikke hørt om Bollesøndag før for noen dager siden her inne. Trodde det var snakk om noe som ville gjort den danske voksne befolkning veldig glad Men jeg så en kommentere "bolle søndag" på fb i stad. Da tenkte jeg automatisk "aahh, hun må være på dib" Anonymous poster hash: b0a86...180
Kathrine. Skrevet 7. februar 2016 #11 Skrevet 7. februar 2016 Vondt i ørene/øynene når folk kaller det det. Fastelavn er for å feite seg opp før fasten.
Superdolly Skrevet 7. februar 2016 #12 Skrevet 7. februar 2016 Jeg hadde aldri hørt ordet før jeg leste det her inne, og syntes det var litt merkelig. Her i huset heter det fastelavn, og selv ungene kan det ordet. Dere som sier bollesøndag, lager dere bolleris også?
Iiiiik Skrevet 7. februar 2016 #13 Skrevet 7. februar 2016 Joda, det heter bollesøndag. Og julaften heter gavedagen, nyttårsaften heter fyrverkeridagen og påskeaften heter eggelørdag. Har heller aldri hørt om bollesøndag noe annet sted enn her inne.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #14 Skrevet 7. februar 2016 Vi sier bollesøndag på Jæren Anonymous poster hash: bc117...79f
Syngensang Skrevet 7. februar 2016 Forfatter #15 Skrevet 7. februar 2016 Vi har ikke noe forhold til fastlavn (hvem kan på stående fot fortelle hvorfor vi markerer det?) og er ganske sikker på at det opprinnelig hadde lite med boller med krem å gjøre. Men boller liker vi, så derfor har vi bollesøndag i dag. Eg kan om ikkje på stående fot, så iallefall liggande på sofaen fortelle at vi markerer inngangen til fasten med å ete oss opp på kveitebolla og krem;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå