Gå til innhold

Vi ser på Paris og Euro Disney.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte 2 dager i parken. Og en til og se litt i Paris. Har vært der før i 3 hele dager, men vi ble jo ikke ferdig egentlig. Siden sønnen vår var knapt 1 år på den tiden, husker jo ikke han stort. Så han ønsker Eifel tårnet, jeg ønsker Triumf buen, og mannen min ønsker Notre dam.

Eller er det noen andre steder det er mer verdt å få med seg?

Tips til spise sted?

Anonymous poster hash: b2214...1f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 dager i parkene ( det er jo 2) er lite altså. Minst 3 burde dere ha. Når ungene er større vil de jo mer i parkene og da tar alt lenger tid. Elsker Disneyland var der i fjor og vært der to ganger før også. Første gangen kun 2 dager og det var altfor lite tid.

Anonymous poster hash: c718d...1a0

Skrevet

Sacre Coeur

Louvre

Pompidousenteret

Maraisdistriktet

Latinerkvartalet

Anonymous poster hash: e1369...77e

Skrevet (endret)

Versailles og Fontainbleu. Slottsaanlegg.

Endret av prekæs
Skrevet

Skal dere opp i eiffeltårnet, må dere belage dere på å bruke minst halve dagen på det. Hvis dere absolutt må opp, anbefaler jeg å møte opp tidlig på morgenen før de åpner.

To dager i Eurodisney holder. Ekstrem støy-forurensing der, og kjøpepress ;)

Triumfbuen er litt tam, og Champs Elyssee er en kjedelig og totalt overpriset gate.

Notre Dame er flott, og ligger i gangavstand til det sjarmerende Latinerkvarteret.

Sacré Coeur ligger flott til med utsikt over byen, og koselige gater og kaféer (og en del sex shops da).

Pompidou er kult. Kan fint starte dagen der, gå til Notre Dame (og Louvre) og ende dagen på rue Mouffetard eller annen restaurant i Latinerkvarteret på kvelden.

Start dagen med Eiifeltårnet, besøk musee du Quai Branly som ligger rett ved siden av, og gå over til den plassen rett over Seinen vis a vis Eiffeltårnet for å ta det obligatoriske "ta på tårnet-bildet".

Der har dere ca 3 dager med fullt innhold i Paris, og dere vil ha sett alle kjennemerkene, samt noen kulere skatter.

Anonymous poster hash: b2362...42a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...