Gå til innhold

Dere som har foreldre/svigerforeldre langt unna og har barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte kommer de å besøker dere? Avlaster de noe i forhold til barnebarna når de kommer eller er de mer "på besøk"?

Her kommer svigers en gang i året ca. Og når de først kommer føler vi ikke at vi kan stikke av siden vi ser de så sjelden, må liksom varte opp med god mat, vin og selskap føler vi, så blir ikke noe barnevakt når de er her. Er det sånn hos dere og?

Anonymous poster hash: 1e730...97f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappa er på besøk noen ganger i året. Mamma og svigers kommer aldri

Anonymous poster hash: 159cc...c8e

Skrevet

ps. Når pappa er her er han gjerne barnevakt og tar også med ungene ut på aktiviteter uten oss foreldre

Anonymous poster hash: 159cc...c8e

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvor ofte kommer de å besøker dere? Avlaster de noe i forhold til barnebarna når de kommer eller er de mer "på besøk"?

Her kommer svigers en gang i året ca. Og når de først kommer føler vi ikke at vi kan stikke av siden vi ser de så sjelden, må liksom varte opp med god mat, vin og selskap føler vi, så blir ikke noe barnevakt når de er her. Er det sånn hos dere og?

Øøøh, ja så klart?

Når jeg endelig møter mine svigerforeldre, som er max 3-4 ganger i året, skal jeg da være sammen med dem!

Barnevakt skaffer man seg i nabolaget, masse hyggelige tenåringer som kan påta seg det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

De kommer 2-3 ganger i året. Da kan vi dra på kino og ut å spise. Eller så kommer de hvis vi trenger barnevakt en hel helg :-) Ganske ålreite folk!

Skrevet

Øøøh, ja så klart?

Når jeg endelig møter mine svigerforeldre, som er max 3-4 ganger i året, skal jeg da være sammen med dem!

Barnevakt skaffer man seg i nabolaget, masse hyggelige tenåringer som kan påta seg det.

Jeg kjenner ingen tenåringer i nabolaget, men har vurdert å henge opp lapp på videregående å finne en fast barnevakt. Må nesten det når man ikke får avlastning av familie. Jeg synes det er litt rart bare at besteforeldre ikke ønsker tid alene med barnebarna uten oss når de først har mulighet, men kanskje bare jeg som har feil forventning til besteforeldre og deres engasjement. Hi

Skrevet

Jeg har mammaen og stefaren min i Sverige, 50 mil bort. Vi treffer dem ca 5-6 ganger i året.

Akkurat nå har mammaen min datteren min på 2,5 år hos seg. Hun har vært der i 2 uker og kommer hjem i morgen. Ikke fordi vi spør om det, men fordi mamma vil ha henne.

Mamma har alltid barna våre noen uker hvert år. Nå som elste går på skolen, så har hun han i høst- og vinterferien. Fordi hun ønsker det selv.

Hun har også alltid barna en til to uker hver sommer sånn at de får litt lengre ferie.

Når mamma er på besøk hos oss hjelper hun og stefaren min alltid til med barna. Det er mammaen min som står opp med de sånn at vi får sove. Hun baker og hjelper til med mat.

Hvis vi ønsker å gå ut og spise bare samboen min og jeg, så passer de gjerne barna.

Når vi er hos dem, så er det det samme der.

Jeg har rett og slett verdens beste mamma og stefar! Skulle ønske vi bodde nærmere hverandre.

Jeg har også en veldig snill svigermor i nærheten, som er barnevakt når vi ellers trenger det.

Skjønner vi er heldige :-)

Anonymous poster hash: fef74...3c2

Gjest Antarctica
Skrevet

Øøøh, ja så klart?

Jeg kjenner ingen tenåringer i nabolaget, men har vurdert å henge opp lapp på videregående å finne en fast barnevakt. Må nesten det når man ikke får avlastning av familie. Jeg synes det er litt rart bare at besteforeldre ikke ønsker tid alene med barnebarna uten oss når de først har mulighet, men kanskje bare jeg som har feil forventning til besteforeldre og deres engasjement. Hi

Jeg kan godt forstå at de ikke vil ha alenetid hvis de møtes så sjelden. Det kan bli mindre hyggelig for alle parter. De føler neppe at de kjenner ungene godt nok til å ta kveldsstell og legging?

Skrevet

Øøøh, ja så klart?

Et lite tips, om de har linjen barne- og ungdomsarbeider på den lokale videregående skolen så ring skolen og spør om å få henge en lapp i klasserommet deres. Skriv en linje nederst på lappen om at du kan gi referanser senere, så har du garantert læreren på din siden (som vil formidle viktigheten av å kunne oppgi gode referanser i jobbsøking når skolegangen er over ;)

Vi har både mine og mannens foreldre i nærheten, men ingen av dem er barnevakt, de er rett og slett ikke særlig interessert i å være det....

Anonymous poster hash: b43e8...ea7

Skrevet

Øøøh, ja så klart?

Jeg kan godt forstå at de ikke vil ha alenetid hvis de møtes så sjelden. Det kan bli mindre hyggelig for alle parter. De føler neppe at de kjenner ungene godt nok til å ta kveldsstell og legging?

Det er mulig det. De har to barnebarn som bor der de bor som de har masse alene, men kan jo være de føler de kjenner de bedre.

Skrevet

Jeg har mammaen og stefaren min i Sverige, 50 mil bort. Vi treffer dem ca 5-6 ganger i året.

Akkurat nå har mammaen min datteren min på 2,5 år hos seg. Hun har vært der i 2 uker og kommer hjem i morgen. Ikke fordi vi spør om det, men fordi mamma vil ha henne.

Mamma har alltid barna våre noen uker hvert år. Nå som elste går på skolen, så har hun han i høst- og vinterferien. Fordi hun ønsker det selv.

Hun har også alltid barna en til to uker hver sommer sånn at de får litt lengre ferie.

Når mamma er på besøk hos oss hjelper hun og stefaren min alltid til med barna. Det er mammaen min som står opp med de sånn at vi får sove. Hun baker og hjelper til med mat.

Hvis vi ønsker å gå ut og spise bare samboen min og jeg, så passer de gjerne barna.

Når vi er hos dem, så er det det samme der.

Jeg har rett og slett verdens beste mamma og stefar! Skulle ønske vi bodde nærmere hverandre.

Jeg har også en veldig snill svigermor i nærheten, som er barnevakt når vi ellers trenger det.

Skjønner vi er heldige :-)

Anonymous poster hash: fef74...3c2

Så heldige dere og barna er, nyt det :)

Skrevet

Foreldra mine bor ca 40 mil unna. Pleier å komme 3 ganger i året, en uke hver gang. Da hjelper de til både med barn, hus og hage! Verdens beste!

Anonymous poster hash: 3ad44...3e2

Skrevet

Øøøh, ja så klart?

Et lite tips, om de har linjen barne- og ungdomsarbeider på den lokale videregående skolen så ring skolen og spør om å få henge en lapp i klasserommet deres. Skriv en linje nederst på lappen om at du kan gi referanser senere, så har du garantert læreren på din siden (som vil formidle viktigheten av å kunne oppgi gode referanser i jobbsøking når skolegangen er over ;)

Vi har både mine og mannens foreldre i nærheten, men ingen av dem er barnevakt, de er rett og slett ikke særlig interessert i å være det....

Anonymous poster hash: b43e8...ea7

Det var lurt! Skal sjekke det ut :)

Skrevet

Mine svigerforeldre kommer nesten aldri og besøker oss, det er alltid vi som må dra til dem. Dvs de har vært hos oss en gang siden sønnen vår ble født for 5 år siden, vi er hos dem ca en gang i året.

Siden vi ser dem så sjelden så blir det ikke naturlig for hverken dem eller gutten å være alene sammen i timesvis, men de går gjerne en liten tur sammen eller lignende. Det synes jeg er veldig hyggelig, tenker uansett at samværet er viktigere enn barnepass når vi først treffer dem. Barnepass får vi rikelig av fra min mor som bor i samme by som oss. :)

Anonymous poster hash: 69ca8...a93
Skrevet

Svigers er på besøk men vi "tvinger" dem til å være barnevakt i blant :P sier: dere kan vel passe ungene lørdag så vi kan dra ut å spise? Så får de være gjester resten av uken/helgen de er her..savner også initiativ, og litt sånn ja selvfølgelig, dra ut å kos dere litt dere. Eller at de kunne tatt med en eller begge bare ut å leke, byen, kino eller hva som helst en time eller to. De har ellers god kontakt med ungene kanskje mest svigermor. De har bare ikke så lyst å ha dem alene? Slik det virker i alle fall. Skuffende, men vi er så vant til å klare oss selv så går greit sånn sett. Skulle bare ønske for ungene sin del at de hadde mer lyst..Skaffet oss en barnevakt da ungene ble store nok via en barnevaktside på fb, anbefales! Da kan man en gang i blant komme seg ut litt selv om det ikke blir altfor ofte ettersom det også koster, men herlig å ha valget :)

Anonymous poster hash: 173c1...11e

Skrevet

Glemte å si at de bor 50 mil unna så ser de ikke veldig mange ganger i året, sånn jul, påske, sommer + 2-3 andre anledninger kanskje.

Vi har ingen andre besteforeldre enn dem.

Anonymous poster hash: 173c1...11e

Skrevet

Mine foreldre bor 90 mil unna og svigers bor i Sør-Europa. Av de er det kun pappa som i det hele tatt har møtt barnet vårt. Han var her 24 timer for å hilse på da hun var svært syk som nyfødt. Regner ikke med å få noe hjelp på noe som helst måte. Svigers er gamle og kommer aldri til å få være alene med barnet, pappa er altfor usikker til å være barnevakt, men kanskje mamma kan en gang når barnet blir større. Vi sees 2-3 ganger i året dersom jeg reiser hjem, ellers kommer de hit maks 1 gang i året. Svigers har ikke vært her siden 2013.

Anonymous poster hash: 0b6cf...7d6

Skrevet

Hehe, mine foreldre bor 3-5 mil unna, men de bryr seg ikke det dugg om ungene. Kan til nød spørre om pappa kan passe hvis det er krise, men det har skjedd ca hvert 3. år. Så ingen fare for avlastning her.

Anonymous poster hash: 66c60...80f

Skrevet

Svigers bor på Vestlandet, vi på østlandet. De er på besøk veldig sjelden, maks 2-3 ganger i året. Rart at det er såpass sjeldent synes jeg, siden våre tre barn er de eneste barnebarna de har, og de har god helse/ økonomi..

Anonymous poster hash: c05cf...063

Skrevet

Mine foreldre, ca åtte timer unna: Aldri.

Svigermor, tre timer unna: Ca annenhver måned. Kommer ekstra for å hjelpe til om vi ber om det.

Svigerfar, fire timer unna: Ca hver tredje måned, bare innom på kort besøk.

...men vi har annet nettverk som kan være barnevakt etter behov, så det er helt greit.

Anonymous poster hash: cb891...3a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...