Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #1 Skrevet 6. februar 2016 Hei er det noen som har tips for å få besteforeldre mer på banen eller interessert om man vil i barnebarna? Her kan de komme på besøk i 1 uke og bare prioritere seg selv og være sammen med oss under middag der de reiser seg og dekker dekker av og begynner på oppvask før vi er ferdig. Dette irriterer oss da vi er opptatt av å lære barna bordskikk,samle familien og snakke sammen. På ettermiddagen legger de seg middag og kan godt finne på å sove til etter barna er lagt som i går ig i dag. De leker aldri med barna, de er gjerne her en ukes tid og kun sammen med barna 1-2 ganger. Dette sliter på forholdet både til dem og mellom oss foreldre.. De er her ofte så det er tungt. Jeg har nok mindre forståelse for dette da jeg jobber i barnehage så det tråkker litt på mine verdier. Vi har tatt dette opp uten at det hjelper Anonymous poster hash: 893d0...a23
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #3 Skrevet 6. februar 2016 Da ville jeg ikke latt de være på besøk i mer enn 2 dager. Anonymous poster hash: 12080...e38
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #4 Skrevet 6. februar 2016 Mine bestemødre har aldri vært interessert i barn og irriterte vettet av mine foreldre ved å ikke engasjere seg eller bidra, husker dem likevel som gode bestemødre da de tok det igjen etterhvert som vi ble eldre og fenget deres interresse mer. Hva med å senke forventningene? Anonymous poster hash: 8f5f2...980
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #5 Skrevet 6. februar 2016 Hvorfor skal de være på besøk i en uke i strekk? Hvor gamle er barna? Er de slitsomme? Ofte fatter besteforeldrene mer interesse når barna blir større Anonymous poster hash: a3976...835
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #6 Skrevet 6. februar 2016 Har Ingen forventninger til dem det er de voksne som må ta ansvar for å ha et forhold til barnebarna. Jeg tror riktignok ikke alle barn vil godta å komme inn i bildet senere. Vi får se. Jeg synes det handler mer om respekt tror ingen ville dratt på besøk og være sammen med de et par timer på en uke. Jeg tror de gjør det siden vi er barna deres men de bør jo respektere at vi er voksne med vårt eget liv nå. Hi Anonymous poster hash: 893d0...a23
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #7 Skrevet 6. februar 2016 De er 1 og 4 år de kan selvfølgelig være krevende med tider men vi mæter ingen forståelse for dette eller hjelp. Vi har svært liten familie og derfor ingen hjelp i hverdagen så hadde synes det var koselig at de kunne hjulpet litt når de bor her nesten hver mnd. Barba reagerer negativt på dette, er mye utagerende og kommer med utsagn som går på at de ikke takler dette så bra. Anonymous poster hash: 893d0...a23
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #8 Skrevet 6. februar 2016 Ingen flere? Anonymous poster hash: 893d0...a23
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #9 Skrevet 7. februar 2016 Hvorfor er de hos dere så ofte og så lenge? Hvis det ikke er av en "god" grunn ville jeg stilt ultimatum - enten tilpasse seg deres behov og ønsker osv ifht barna, eller holde seg hjemme. Anonymous poster hash: c7301...0f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå