Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #1 Skrevet 6. februar 2016 Sist fødsel endte i keisersnitt. Infeksjon etterpå. Smerter lenge etterpå. Kroppen min svikta toltalt. Fikk ikke åpning nok. Hvorfor? Hvorfor ville ikke kroppen gjøre det den skulle? Nå er jeg gravid igjen og føler det å føde som en umulig oppgave. Noen som fikk hastesnitt første gang, men fødte vanlig andre gang? Anonymous poster hash: 2c8c2...bad
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #2 Skrevet 6. februar 2016 Sist fødsel endte i keisersnitt. Infeksjon etterpå. Smerter lenge etterpå. Kroppen min svikta toltalt. Fikk ikke åpning nok. Hvorfor? Hvorfor ville ikke kroppen gjøre det den skulle? Nå er jeg gravid igjen og føler det å føde som en umulig oppgave. Noen som fikk hastesnitt første gang, men fødte vanlig andre gang? Anonymous poster hash: 2c8c2...bad Ikke jeg, men to av mine beste venninner 😃 Anonymous poster hash: d8270...f94
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #3 Skrevet 6. februar 2016 Jeg hadde hastesnitt med første, og vaginal fødsel med nr 2. Gikk på fødepoliklinikk før fødselen pga angst. Fikk også tidlig epidural under fødselen, noe som gjorde den smertefri og fantastisk! Anonymous poster hash: 279c2...b2d
ulenissen Skrevet 6. februar 2016 #4 Skrevet 6. februar 2016 Hadde hastesnitt med nr 1. Fikk ikke nok åpning og endte på 9cm etter 30timer. Gikk til samtaler før nr 2, fødte vaginalt på langt under halvparten av tiden...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #5 Skrevet 6. februar 2016 Snitt etter 3 døgn i fødsel med nr 1... Vaginal med nr 2 og 3. Kom meg raskest etter vaginal fødsel. Anonymous poster hash: 6a894...5fa
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #6 Skrevet 6. februar 2016 Tør ikke jeg heller! Jeg brakk av halebenet under fødselen, de andre gangene! Nå er jeg gravid igjen, og tanken på den smerten etter fødsel gjør at jeg får panikk og begynner å grine.. Anonymous poster hash: ab296...76f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #7 Skrevet 6. februar 2016 Ehh - hvis du ikke tør å føde - hvorfor ble du gravid da? Anonymous poster hash: 76c0f...bfe
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #8 Skrevet 6. februar 2016 Samme som #3 skjedde med meg. Fikk ikke åpning og ble hastesnitt med første. Ting gikk som det skulle med nr.2. Anonymous poster hash: 39fc8...892
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #9 Skrevet 6. februar 2016 Jeg tør heller ikke føde, men en har svært lite valg når en først er gravid. Anonymous poster hash: 00d41...582
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #10 Skrevet 6. februar 2016 Ehh - hvis du ikke tør å føde - hvorfor ble du gravid da? Anonymous poster hash: 76c0f...bfe Så de som ikke tør/klarer å føde skal nektes å få barn? Det er vel en grunn til at det finnes noe som heter å få innvilget keisersnitt? Jeg har født vaginalt en gang i 2006, og en gang i 2013, men har to nære venninner som aldri hadde turt å føde vanlig. Skulle ikke de få samme muligheten til å få barn de også, fordi de ikke taklet tanken på å føde naturlig? Stopp med dette dumme argumentet ... Anonymous poster hash: f724f...9a5
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #11 Skrevet 7. februar 2016 Det er helt vanlig å få innvilget KS ved andre fødsel dersom du hadde det første gang. Sykehuset jeg skal føde på tvinger ingen til å føde vaginalt dersom man absolutt ikke vil/kan, så jeg skal snart ha planlagt KS og det er første barnet. Anonymous poster hash: 35ffb...9fe
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2016 #12 Skrevet 7. februar 2016 Ehh - hvis du ikke tør å føde - hvorfor ble du gravid da? Anonymous poster hash: 76c0f...bfe Så de som ikke tør/klarer å føde skal nektes å få barn? Det er vel en grunn til at det finnes noe som heter å få innvilget keisersnitt? Jeg har født vaginalt en gang i 2006, og en gang i 2013, men har to nære venninner som aldri hadde turt å føde vanlig. Skulle ikke de få samme muligheten til å få barn de også, fordi de ikke taklet tanken på å føde naturlig? Stopp med dette dumme argumentet ... Anonymous poster hash: f724f...9a5 Jeg er for at keisersnitt skal innvilges der det er nødvendig av helsemessige årsaker osv, men synes heller ikke det var et dumt spørsmål av hun over. Greit nok at en vanlig fødsel ikke er uten risiko, men keisersnitt er og blir et stort inngrep som har blitt bagatellisert siste årene. Anonymous poster hash: 1a9fc...006
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå