Gå til innhold

Erfaringer med hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei!

Jeg fikk satt inn spiral i dag og vet egentlig veldig lite om det... Mest skeptisk til alle bivirkningene jeg til nå har lest om. Erfaringer som er verdt å dele?

Anonymous poster hash: 770a6...827

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en del små blødninger i starten. Så hadde jeg ikke mensen igjen før jeg tok den ut.. Veldig greit. Kan ikke huske å ha noen flere nevnverdige bivirkninger. Uten om at jeg hadde en del innbilte svangerskap siden jeg ikke hadde mensen :P

Anonymous poster hash: 21c77...64d

Skrevet

hadde det i 4 år, hadde ingen plager, bare en del små blødinger i begynnelsen

Skrevet

Gikk satt inn min første spiral i juli, og jeg er knall fornøyd!

Hadde litt blødninger 2 dager i 3 måneder, etter det har jeg ikke blødd én dag. Var på etterkontroll fornyet par uker siden og alt var tipp topp;)

Skal tilbake om 2 år for å sjekke "ståa" igjen:)

Etter å ha gått på p-piller i 14 år, er jeg overlykkelig for at jeg tilslutt tok motet til meg å satte inn spiral! Vondt var det heller ikke, bare litt ubehagelig i maks 3 sekunder :-)

Anonymous poster hash: 38576...774

Skrevet

Angrer på at jeg ikke har hatt det tidligere. Fra å blø MYE, vondt og lenge ved hver mens er det nå fire dager med en liten blødning. Blødde daglig i tre mnd etter innsetting, men så ble det stopp. Mye mindre smerter og gørr, bmir heller ikke gravid av den, så strålende fornøyd!

Anonymous poster hash: c0941...a04

Skrevet

Takk for svar!

Hva med kviser, sexlyst og vektøkning?

Skrevet

Super for jeg slipper mensen!? Men tror den har fjernet sexlysten min totalt 😢 Meeeen tanken på å få mensen h... Igjen ... Nei... Tror den skal få bli😁

Anonymous poster hash: d478a...42e

Skrevet

Jeg gikk ikke opp i vekt, men kan ha noe med at jeg ammet en stund mens jeg hadde den. Gikk opp litt etter ammeslutt, mem tror ikke det har noe med spiralen å gjøre. Den hadde heller ikke noe innvirkning på sexlysten, den var som før, litt redusert innimellom men tror det var mer småbarnsgreie. Kviser har jeg ikke.

Anonymous poster hash: 21c77...64d

Skrevet

Har aldri blødd så mye som når jeg hadde den.

Godt å få den ut.

Anonymous poster hash: d7a3d...520
Skrevet

Ingen problemer med kviser, vekt eller noe annet.. Annet at føler meg skitten pga småblødninger konstant nå i 6 mnd😖. Konstant ob eller trusebind på.. Håpe det gir seg ellers ryker den ut!!

Anonymous poster hash: b673f...5aa

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd. Har hatt det i flere år.

Første halvåret var det blødningsforstyrrelser. Men etter det har jeg omtrent ikke hatt noen. Har månedlig en "usynlig" menstruasjon (bare sporblødninger.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...