Gå til innhold

ny jobb, arbeidskontrakt-forhandle


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nytt jobbtilbud idag og er egentlig strålende fornøyd. Men er det slik at jeg burde forhandle litt? Altså lønn etc? Jeg øker nesten med 100.000 fra nåværende jobb.

Hører jo at kvinner alltid sakker akterut for vi tar litt imot det vi får og forhandler ikke.

 

Noen råd å komme med?

 

Anonymous poster hash: 5278b...3a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk nytt jobbtilbud idag og er egentlig strålende fornøyd. Men er det slik at jeg burde forhandle litt? Altså lønn etc? Jeg øker nesten med 100.000 fra nåværende jobb.

Hører jo at kvinner alltid sakker akterut for vi tar litt imot det vi får og forhandler ikke.

 

Noen råd å komme med?

 

Anonymous poster hash: 5278b...3a8

Kommer vel litt an på hva slags jobb det er

 

Anonymous poster hash: 76f18...346

Skrevet

sammenlign andre som jobber der og tariffer. jeg forhandler alltid, og går stort sett alltid :P



Anonymous poster hash: f76e8...4fe
Skrevet

 

sammenlign andre som jobber der og tariffer. jeg forhandler alltid, og går stort sett alltid :P

 

Anonymous poster hash: f76e8...4fe

Dette er nyopprettet statlig selskap. Ble vel egentlig satt at jeg ønsket 500.000+ og fikk nesten 600.000 så vet liksom ikke helt hva jeg skal forhandle men føler jeg må Gjøre det. Er ikke så mange jeg kan sammenligne med.

 

Anonymous poster hash: 5278b...3a8

Skrevet

Jeg er litt uenig. Kvinner sakker ikke akterut fordi vi ikke forhandler. Det er andre mekanismer som forårsaker lønnsforskjeller.

 

Du skal forhandler hvis du ikke er fornøyd med det tilbudet du har fått, hvis du mener du burde ha fått et høyere tilbud, hvis tilsvarende jobber har høyere lønn, hvis dine kolleger har høyere lønn eller hvis du har et annet tilbud på handa meed høyere lønn.

Hvis du allerede har fått den lønnen du bad om og dine kolleger er satt på rundt samme lønn, har du ikke store forhandlingsmulighetene. For å forhandle må du kunne ha noen gode argumenter for hvorfor nettopp DU fortjener høyere lønn enn det arbeidsgiver har tilbudt.

 

 

 

Anonymous poster hash: a29b1...50e

Skrevet

Ikke gjør det bare for å gjøre det. Er du fornøyd så la vær!

 

Anonymous poster hash: c9048...dbf

Skrevet

Om du sa 500000+ og fikk nesten 600000 så har du vell fått det du ønsker?! Ikke forhandle lønn bare for og gjøre det.

Skrevet

I staten er det lønnstrinn

 

Anonymous poster hash: c41ea...b66

Skrevet

I staten er det lønnstrinn

 

Anonymous poster hash: c41ea...b66

Har selv jobbet i Statseid selskap og det går an å forhandle om lønn ja. Regner med det er det samme for alle SF.

 

Anonymous poster hash: c9048...dbf

Skrevet

Veldig spesielt å forhandle på lønn når tilbudet kommer hvis du fikk 100' mer enn du forespeilet dem i tidligere diskusjoner.

 

Anonymous poster hash: 444b8...acc

Skrevet

Veldig spesielt å forhandle på lønn når tilbudet kommer hvis du fikk 100' mer enn du forespeilet dem i tidligere diskusjoner.

 

Anonymous poster hash: 444b8...acc

Kanskje ikke akkurat lønn. Det er gjennom ett rekrutteringsbyrå men fast stilling og de spurte lønnsspørsmålet og jeg sa hva jeg hadde..men de ansetter to stk i dette tilfellet. Men kommer nok ikke til å forhandle noe nei, men vil bare avklare ting i kontrakten som ikke står.

 

Er superfornøyd egentlig med lønn altså.

 

Er heldig som har fått jobb mens jeg har jobb. Jobber i oljebransjen nå.

 

Skal si meg fornøyd. Ville bare høre litt synspunkter.

 

 

Anonymous poster hash: 5278b...3a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...