Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #1 Skrevet 5. februar 2016 En jeg pratet med mente bestemt at 3 mnd gamle babyer ikke skal ligge alene og leke eller lignende. Jeg er uenig, jeg mener at de kan ligge alene og leke så lenge de ser ut til å trives og like det. Min baby sier ifra når oppmerksomhet trengs! Som regel etter 10-15 min. Og da tar jeg henne opp og vi finner på noe annet. Hva mener du, mener du at man må underholde og være med babyen (dvs ligge ved siden av/ta på etc) selvom babyen godtar å ligge alene litt på gulvet? Anonymous poster hash: 90d91...dc4
Superdolly Skrevet 5. februar 2016 #2 Skrevet 5. februar 2016 Nei, ligger de fredelig og koser seg så lar man dem ligge. Det er et poeng at man ikke skal overstimulere dem heller.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #3 Skrevet 5. februar 2016 Babyer trenger jo ro og fred på samme måte som oss andre. Om de blir vant til å bli overstimulert og underholdt hele tiden gjør man dem en bjørnetjeneste. Om jenta mi lå fornøyd og slo på babygymmen var det lite vits å ta henne opp og ødelegge leken hennes Anonymous poster hash: d254a...06c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #4 Skrevet 5. februar 2016 Enig med deg, HI! Anbefaler forøvrig boka Tida med barn, som i bunn og grunn handler om hvordan man skal la livet gå sin gang selv om man har barn, gjøre husarbeid og egne ting, med ungene i nærheten selvfølgelig! Anonymous poster hash: a535e...7d1
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #5 Skrevet 5. februar 2016 Jeg blir helt matt av slike hønemor. Babyen trenger nærhet og de en trenger å vite at mor eller far er i nærheten, men det får da være grenser. Jeg vet at mange babyen har et større behov enn andre babyer for å bli underholdt, men man må faktisk lære dem å kunne ligge litt alene. Og det må man begynne med tidlig. Anonymous poster hash: bebd3...2d0
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #6 Skrevet 5. februar 2016 Babyen kan fint ligge alene på gulvet, men det skal ikke være sånn at babyen bare skal være hos mamma/pappa når det gråtes... Synes det er viktig å leke litt med babyen, synge og tralle osv, selv om babyen egentlig synes det er greit å ligge alene også. Du er sikkert enig med meg, men jeg vil gjerne få frem nyansene her. Det er ikke enten eller. Anonymous poster hash: dc089...543
februarprins2013 Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 min kostet seg mye alene når han var så stor,så det er tullete sagt
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #8 Skrevet 5. februar 2016 I alle dager. Hvis aldri kunne lagt ned min baby alene, så ville både jeg og huset være grunn for bekymringsmelding til bv. Når barna aldri sover, må man gjennomfør normale ting som husvask, dusj og middagslaging men barnet i gulvet. Anonymous poster hash: 4c72d...d74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå