Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #1 Skrevet 5. februar 2016 Tenkte å gå privat (dumt?) Skal jeg velge gynekolog eller sånn fertilitets klinikk? Anonymous poster hash: ffd62...e08
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #2 Skrevet 5. februar 2016 Noen 😕 ? Anonymous poster hash: ffd62...e08
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #3 Skrevet 5. februar 2016 Finnes det ikke forum med akkurat den tematikken? Tenker det er lettere for deg å finne svar der. Google litt og se 😊 Lykke til 👶🏻 Anonymous poster hash: 57270...5cd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #4 Skrevet 5. februar 2016 Få deg et hannkjønn med pikk og baller? Anonymous poster hash: cc610...40d
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #5 Skrevet 5. februar 2016 Kommer jo an på... Hva trenger du hjelp til? Utredning? Tabeletter? Inseminering? Ivf? Hvilke tilbud er det i området/landsdelen du bor? Er du villig til å reise? Hvor langt? Det er jo forskjell fra klinikk til klinikk hvor flinke de er. Så du må sikkert forespørre litt om det er et spesielt område. Anonymous poster hash: 87af6...69c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #6 Skrevet 5. februar 2016 Få deg et hannkjønn med pikk og baller? Anonymous poster hash: cc610...40d 😂😂 jeg er godt gift... Men vi blir ikke gravid.. Prøvd i over 1 år. Hi Anonymous poster hash: ffd62...e08
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 Med andre ord. Vet jo ikke helt hvor vi skal begynne Sikkert utredning 😊😊 Anonymous poster hash: ffd62...e08
FML Skrevet 5. februar 2016 #8 Skrevet 5. februar 2016 Begynn med fastlegen, så henviser han dere til gyn då går veien derifra til ivf, dere går det gratis i Norge - du kan dra til Danmark på egen regning men det er en prosess som tar noen måneder/år begge deler lykke til
Gjest Trulte med to små Skrevet 5. februar 2016 #9 Skrevet 5. februar 2016 Det er en gruppe her på forumet som het er assistert befrukting og der kan du spørre i vei. Men det er fastlegen du må kontakte og deretter henviser han videre til evnt fertilitetsklinikk. Det er en egenandel på rett over 15000 kr for fertilitetsbeh i Norge, men alt over det får en dekket, pr barn. Det kan være en lang prosess så jeg vil råde deg til å sette i gang med en gang og bestille time hos legen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #10 Skrevet 5. februar 2016 Du ordner deg henvisning til gynekolog eller fertilitetsklinikk via fastlegen. Kan være noe ventetid. I mellomtiden sender du mannen din til lege så han får sjekket spermen sin. Du får ofte ikke gå gjennom en omfattende utredning før han er sjekket... Greit å ha det gjort. Lykke til Anonymous poster hash: 87af6...69c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #11 Skrevet 5. februar 2016 Eller dere kan ta hele utredningen privat, og slippe en masse unødvening ventetid. Anbefaler klinikk Hausken. Anonymous poster hash: cf8e2...83c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #12 Skrevet 5. februar 2016 Eller dere kan ta hele utredningen privat, og slippe en masse unødvening ventetid. Anbefaler klinikk Hausken. Anonymous poster hash: cf8e2...83c Takk for tips. Hva Gjør de i forhold til en gynekolog? Anonymous poster hash: ffd62...e08
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #13 Skrevet 5. februar 2016 Eller dere kan ta hele utredningen privat, og slippe en masse unødvening ventetid. Anbefaler klinikk Hausken. Anonymous poster hash: cf8e2...83c Takk for tips. Hva Gjør de i forhold til en gynekolog? Anonymous poster hash: ffd62...e08 De er gynekologer. Spesialfeltet deres er infertilitet. Anonymous poster hash: ba495...248
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #14 Skrevet 5. februar 2016 Dersom dere er unge, kan dere jo henvises til nærmeste sykehus med fertilitetsavdeling. Det koster mindre. Får dekket tre forsøk. Medisiner koster en god del da. Dersom dere er litt oppe i 30-årene og/eller har god råd, er jo privat et raskere alternativ. Det finnes et forum her inne for de som får assistert befruktning. Anonymous poster hash: ba495...248
Pobie Skrevet 6. februar 2016 #15 Skrevet 6. februar 2016 Vi valgte fertilitetsklinikk i utlandet og betalte heller for det selv. Vi hadde prøvd i to år og ville unngå ventetiden, og vi ville ikke føle at vi var på samlebånd hvor alle behandles likt (noe enkelte sier om det norske systemet). På privat klinikk er de mye mer opptatt av at alt skal skje raskt og de tar veldig godt vare på deg, siden du kan velge å reise et annet sted med pengene dine hvis du ikke liker klinikken. Det tok halvannet år fra vi møtte gynekologen første gang til jeg ble gravid, men det var pga vi ville ha en pause etter tre forsøk, og så ville vi ta kromomsomprøver, så ny pause, osv. Uten pauser hadde det tatt oss ca et halvt år fra vi møtte gynekologen til vi ble gravide.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #16 Skrevet 6. februar 2016 Takk for svar. Blir nok privat. Er 34 og 36 år Anonymous poster hash: ffd62...e08
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #17 Skrevet 6. februar 2016 Og du er klar over hvor mye det koster? Anonymous poster hash: dc2b6...540
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #18 Skrevet 6. februar 2016 Om du bor i eller i nærheten av Oslo bør su oppsøke Nils Farnes ved Dybwadagynekologene! Tror du må ja henvisning fra fastlegen din. Han er kjempeflink til alt som har med fertilitet å gjøre Anonymous poster hash: f08a5...83d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #19 Skrevet 6. februar 2016 Tenkte å gå privat (dumt?) Skal jeg velge gynekolog eller sånn fertilitets klinikk? Anonymous poster hash: ffd62...e08 Jeg gitt til privat gynekolog. Under ultralyd ble det påvist at jeg hadde pcos. Tok en del blodprøver som viste at jeg ikke hadde eggløsninger. Fikk pergotime og oppfølging med blodprøver. Fikk eggløsning men ble ikke gravid likevel. Ble da sendt henvisning til laparaskopi for å undersøke om egglederne var åpne eller om det var noe annet galt. Det viste en tett og en åpen eggleder. Det ble også drillet noen hull i eggstokkene slik at eggene skulle slippe lettere ut. Dette var en veldig vellykka operasjon og jeg fikk etter dette regelmessige og normale sykluser med eggløsning hver mnd. Operasjonen gjorde jeg i mai 09 og i november ble jeg gravid. Har nå 3 barn som er unnfanget på naturlig vis. Nr 2 brukte vi 5 mnd på å lage og nr 3 var en overraskelse etter en uforsiktig kveld. Jeg vet ikke hvor lang ventetid det er i det offentlige når det kommer til utredning, men jeg fikk ihvertfall time hos gynekolog med en gang og derfra gikk det ganske fort. Anonymous poster hash: 15896...56b
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #20 Skrevet 6. februar 2016 Om du bor i eller i nærheten av Oslo bør su oppsøke Nils Farnes ved Dybwadagynekologene! Tror du må ja henvisning fra fastlegen din. Han er kjempeflink til alt som har med fertilitet å gjøre Anonymous poster hash: f08a5...83d *dybwadsgynekologene Anonymous poster hash: f08a5...83d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå