Gå til innhold

Å leve med en arbeidsnarkoman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få forklart at nok er nok?

Han er borte i tre uker om gangen og når han kommer hjem har han en ekstrajobb hvor avtalen er at han skal jobbe maks tre dager pr uke. Siden i høst har han jobbet fire dager pr uke i friperioden og da gjerne 13-14 timers dag.

Vi har et barn på tre pr som knapt ser faren sin. Når han først er hjemme er han kjempeflink pappa som tar med barnet over alt. Men det er ikke nok!

Denne uken har han jobbet 14 timer hver dag og sier (spør ikke, bare forteller at sånn er det uten å spør om det passer for meg) at han skal jobbe på søndag og. Hele dagen. Da har vi planer med flere andre familier og atter en gang må jeg møte alene. Det er trist og litt flaut å forklare at han igjen prioriterer oss bort.

Når jeg klager får jeg bare beskjed om at da kan jeg jobbe ekstra og få inn penger. Jeg jobber 90% og har alt praktisk med ungen. Hadde vi trengt pengene kunne jeg vært mer forståelsesfull, men vi har millioner på bok. Han er merkelig nok ikke gjerrig, men usunt opptatt av å tjene penger.

Nå er jeg lei og vil sette ned foten ang søndag. Men hvordan få han til å skjønne at nok er nok? Reiser jeg bort leverer han bare ungen til foreldrene sine, sier jeg nei blir det en huskestue om hvor utakknemlig og lat jeg er. Gjerne fulgt opp med ting som burde vært gjort, men som jeg ikke har gjort.

Vi har vært sammen i mange år og som regel har vi det fint, men i perioder som denne sliter han meg ut og jeg blir drittlei hele gubben.

Anonymous poster hash: 0250a...620

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med erfaring eller tips?

Skrevet

Ingen med erfaring eller tips?

Sett hardt mot hardt. Dersom han ikke roer seg går du!

Etter 13 år har jeg valgt å gå. Jeg vil heller være ensom alene enn ensom i et forhold.

Var alltid alene, stilte alltid alene på sammenkomster, ordnet bursdager merkedager høytider og ferier alene. Kunne aldri planlegge noe.

Jeg endte opp bitter, selv om han tilslutt sluttet å reise, følte jeg ikke det var for meg og oss, det var fordi han ble tvunget.

Anonymous poster hash: f4cef...933

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...