Gå til innhold

Kitchenaid eller kenwood kmix?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Står mellom disse to. Virker som om kenwood kmix tåler elting av deig bedre?

Jeg vil ha en kjøkkenmaskin med ok størrelse,og synes disse er søte nok. Utseende betyr ikke så mye, den skal uansett ryddes vekk etter bruk.

Noen anbefalinger?

Anonymous poster hash: 6d3ef...905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke bryr deg om utseende skjønner jeg ikke hvorfor du vurderer Kitchenaid? Den selger godt fordi den er fin å ha på benken. Skal du ikke ha den på benken så kjøper du en billigere maskin.

Skrevet

Jeg valgte kitchnaid pga utseende. Angrer veldig. Kan ikke lage store deigen om gangen. Max 1 kg mel og da er nesten deigen på vei ut av bollen. Dårlig lokk også som ikke sitter fast, men bare ligger løst oppå bollen.

Anonymous poster hash: 5328d...f59

Skrevet

Jeg har den største kenwooden, og den fikser greit en skikkelig brøddeig. En kjøkkenmaskin må kunne jobbe, den trenger ikke å ta seg ut😉

Skrevet

Noen med erfaring? Står mellom disse to. Virker som om kenwood kmix tåler elting av deig bedre?

Jeg vil ha en kjøkkenmaskin med ok størrelse,og synes disse er søte nok. Utseende betyr ikke så mye, den skal uansett ryddes vekk etter bruk.

Noen anbefalinger?

Anonymous poster hash: 6d3ef...905

Hvis utseendet ikke betyr noe synes jeg du burde droppe begge og gå for Ankarsrum. De er utrolig slitesterke, enkle og gode maskiner som alltid gjør jobben

Anonymous poster hash: 1532f...80f

Skrevet

Jeg har både Kitchen Aid og Kenwood.

Bruker KA flere ganger i uken og har satt Kenwood på langtidslagring.

Sine KA er både enklere å jobbe med og gir et mye bedre resultat. 

Bollen er langt ifra så liten som mange skal ha det til, men for storbakere av nange brød blir den for liten.

KA er ikke bare utseende, den er knallgod i bruk og suveren kvalitet.

Anonymous poster hash: cf5b9...79a
Skrevet

Hvis valget står mellom KA og Kenwood K-Mix ville jeg valgt KA. Mix'en virker ikke noe særlig. Selv har jeg en Kenwood Major 1500 watt som jeg er superfornøyd med. Blenderen brukes spesielt mye.

Anonymous poster hash: cba82...c9c

Skrevet

Hvis valget står mellom KA og Kenwood K-Mix ville jeg valgt KA. Mix'en virker ikke noe særlig. Selv har jeg en Kenwood Major 1500 watt som jeg er superfornøyd med. Blenderen brukes spesielt mye.

Det er den jeg har, også. Den svinger fint store bolledeiger og brøddeiger med basis i drøye 2L væske. I tillegg er den god til stivpisking av marengs og eggehviter.
Skrevet

Jeg så på kitchen Aid på Elkjøp og da sa han som jobbet der at den omtrent kun greide å lage gode brownies. Lite effekt og elendig var vel ordene til han ansatte. Så har da ikke kjøpt noe enda.

Skrevet

Jeg så på kitchen Aid på Elkjøp og da sa han som jobbet der at den omtrent kun greide å lage gode brownies. Lite effekt og elendig var vel ordene til han ansatte. Så har da ikke kjøpt noe enda.

Det stemmer absolutt ikke. Den tar fint mindre gjærdeig, men er vel ikke egnet for storbakere som baker mer enn 2 brød i slengen.

Skrevet

Det stemmer absolutt ikke. Den tar fint mindre gjærdeig, men er vel ikke egnet for storbakere som baker mer enn 2 brød i slengen.

Det gjør jeg aldri 😂 Baker kun kaker og boller. Jeg ble veldig usikker når han pratet om hvor elendig den var og ingen styrke.

Skrevet

Hvilken anbefalte Elkjøp da?

Skrevet

Kitchenaid er stødigere, den er finere, men den er svakere.

Kenwood er skam stygg.

Jeg har begge.

Electtolux har beste alternativ. Men jeg trenger virkelig ikke flere kjøkkenmaskiner 😳

Skulle jeg kjøpt nå, hadde det blitt retro modellen til rlectrolux.

Anonymous poster hash: 3c87b...f86

Skrevet

Jeg tror den de selger på elkjøp har svakere motor enn de på kitch'n for eksempel. Forskjell på classic og artisan. Jeg har artisan og den funker helt fint til mitt bruk men jeg lager ikke brød da 😛

Anonymous poster hash: 53410...751

Skrevet

Jeg tror den de selger på elkjøp har svakere motor enn de på kitch'n for eksempel. Forskjell på classic og artisan. Jeg har artisan og den funker helt fint til mitt bruk men jeg lager ikke brød da 😛

Anonymous poster hash: 53410...751

Aha.. Takk for tips 👍🏼

Lager ikke brød jeg heller men lager ofte gjærdeiger til boller og kanelboller.

Skrevet

Regner med at han ikke har den selv, men bare har lest spesifikasjonene.

For mange watt har den ikke på papiret, men det er like viktig å se på hvilden type motor den har.

KA er god til mye mer enn brownies.

Anonymous poster hash: cf5b9...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...