Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #1 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har den siste uken fått et helt forferdelig utslett. Det ser ut som jeg har store brannsår på siden av midjen (på begge sider) og delvis bakover ryggen. Ellers har jeg masse rundt halsen, brystet og brystene. Utslettet har bare blitt verre og verre, det klør og svir forferdelig mye (det går på bekostning av nattesøvnen, pluss at jeg går med Konstanse smerter). Utslettet brenner, det kommer også noe væske fra noe av utslettet. Hudlege har sett på det og skjønner ingenting. Jeg har prøvd ulike ting, uten effekt. Jeg leser på nettet at det finnes et utslett som kan komme i forbindelse med ketose, men av bildene jeg ser, er mitt veldig mye mer aggressivt. Leser heller ikke noe om at det da skal væske. Jeg begrenser inntaket mitt av karbohydrater, men lever langt fra ketogent. Jeg synes det derfor er svært merkelig. Jeg spiser et sted mellom 100-150 gram karbohydrater daglig, og det skal derfor ikke være mulig at jeg er i ketose. Legen har bedt meg om å spise høykarbo i noen dager fremover, men det har foreløpig ikke gitt noen effekt. Jeg er så desperat at jeg til og med har stått opp midt på natten for å få i meg mest mulig karbohydrater. Noen med erfaring og som kan gi tips? Utslettet man kan få ved å være i ketose heter visstnok prurigo pigmentosa. Anonymous poster hash: 6816e...f20
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #2 Skrevet 5. februar 2016 syns det er rart hudlegen har sett på det og ikke skjønner noe. når man kutter ut endel matvarer må tarmen omstille seg, og man kan ende med utslett/kviser. som kan være store byller. dette er veldig normalt, men du skal være kalr over, om du ahr kuttet ut feks MEL helt, så vil du kunne få enda værre utslett når du evt begynner å spise dette, derfor anbefales det at man trapper opp lavkarbodietter, og trapper ned. at man ikke hel omvender. Anonymous poster hash: 61ec5...a00
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #3 Skrevet 5. februar 2016 Legen har aldri sett lignende utslett, og er i stuss over hva det er da medisinene jeg har fått ikke gir noen effekt. Jeg har begrenset inntaket av karbohydrater i godt over sju år, men har vært ekstra nøye med å kutte ut sukker og unødvendige ting den siste tiden. Jeg synes det er merkelig at dette først kommer halvannen måned etter. Anonymous poster hash: 6816e...f20
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #4 Skrevet 5. februar 2016 syns det er rart hudlegen har sett på det og ikke skjønner noe. når man kutter ut endel matvarer må tarmen omstille seg, og man kan ende med utslett/kviser. som kan være store byller. dette er veldig normalt, men du skal være kalr over, om du ahr kuttet ut feks MEL helt, så vil du kunne få enda værre utslett når du evt begynner å spise dette, derfor anbefales det at man trapper opp lavkarbodietter, og trapper ned. at man ikke hel omvender. Anonymous poster hash: 61ec5...a00 utslettet du beskriver heter dermatitis herpetiformis, søk på det, og se om det ligner. Anonymous poster hash: 61ec5...a00
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #5 Skrevet 5. februar 2016 Legen har aldri sett lignende utslett, og er i stuss over hva det er da medisinene jeg har fått ikke gir noen effekt. Jeg har begrenset inntaket av karbohydrater i godt over sju år, men har vært ekstra nøye med å kutte ut sukker og unødvendige ting den siste tiden. Jeg synes det er merkelig at dette først kommer halvannen måned etter. Anonymous poster hash: 6816e...f20 utslettet du beskriver heter dermatitis herpetiformis, søk på det, og se om det ligner. Anonymous poster hash: 61ec5...a00
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #6 Skrevet 5. februar 2016 Legen har aldri sett lignende utslett, og er i stuss over hva det er da medisinene jeg har fått ikke gir noen effekt. Jeg har begrenset inntaket av karbohydrater i godt over sju år, men har vært ekstra nøye med å kutte ut sukker og unødvendige ting den siste tiden. Jeg synes det er merkelig at dette først kommer halvannen måned etter. Anonymous poster hash: 6816e...f20 utslettet du beskriver heter dermatitis herpetiformis, søk på det, og se om det ligner. Anonymous poster hash: 61ec5...a00 Nei, det er ikke blemmer på samme måte. Det ligner på utslettet som heter prurigo pigmentosa, som visstnok er forbundet med ketose, bare at jeg umulig kan være i ketose. Det ligner på utslettet i bilde A: http://www.ijdvl.com/viewimage.asp?img=ijdvl_2006_72_6_405_29334_1.jpg - bare at mitt utslett er enda mer intenst i farge, tetthet og spredning. Anonymous poster hash: 6816e...f20
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 Legen har aldri sett lignende utslett, og er i stuss over hva det er da medisinene jeg har fått ikke gir noen effekt. Jeg har begrenset inntaket av karbohydrater i godt over sju år, men har vært ekstra nøye med å kutte ut sukker og unødvendige ting den siste tiden. Jeg synes det er merkelig at dette først kommer halvannen måned etter. Anonymous poster hash: 6816e...f20 utslettet du beskriver heter dermatitis herpetiformis, søk på det, og se om det ligner. Anonymous poster hash: 61ec5...a00 Nei, det er ikke blemmer på samme måte. Det ligner på utslettet som heter prurigo pigmentosa, som visstnok er forbundet med ketose, bare at jeg umulig kan være i ketose. Det ligner på utslettet i bilde A: http://www.ijdvl.com/viewimage.asp?img=ijdvl_2006_72_6_405_29334_1.jpg - bare at mitt utslett er enda mer intenst i farge, tetthet og spredning. Anonymous poster hash: 6816e...f20 trenger ikke mange dagene of rå komme i ketose da, tok du med urinprøve til legen? da vil den si om du er i ketose, evt kjøp deg ketosesticks på apoteket Anonymous poster hash: 61ec5...a00
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #8 Skrevet 5. februar 2016 Legen har aldri sett lignende utslett, og er i stuss over hva det er da medisinene jeg har fått ikke gir noen effekt. Jeg har begrenset inntaket av karbohydrater i godt over sju år, men har vært ekstra nøye med å kutte ut sukker og unødvendige ting den siste tiden. Jeg synes det er merkelig at dette først kommer halvannen måned etter. Anonymous poster hash: 6816e...f20 utslettet du beskriver heter dermatitis herpetiformis, søk på det, og se om det ligner. Anonymous poster hash: 61ec5...a00 Nei, det er ikke blemmer på samme måte. Det ligner på utslettet som heter prurigo pigmentosa, som visstnok er forbundet med ketose, bare at jeg umulig kan være i ketose. Det ligner på utslettet i bilde A: http://www.ijdvl.com/viewimage.asp?img=ijdvl_2006_72_6_405_29334_1.jpg - bare at mitt utslett er enda mer intenst i farge, tetthet og spredning. Anonymous poster hash: 6816e...f20 trenger ikke mange dagene of rå komme i ketose da, tok du med urinprøve til legen? da vil den si om du er i ketose, evt kjøp deg ketosesticks på apoteket Anonymous poster hash: 61ec5...a00 Nei, det er greit nok, men jeg spiser altfor mange karbohydrater til at kroppen min skal kunne gå i ketogen tilstand. De fleste må ligge mellom 15-20 karbohydrater daglig, med et maks anfall på 50, men det er unntakene. Jeg ligger mellom 100-150, som regel nærmere 150 enn 100. Det har ikke vært noen endring i det. Anonymous poster hash: 6816e...f20
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #9 Skrevet 5. februar 2016 Legen har aldri sett lignende utslett, og er i stuss over hva det er da medisinene jeg har fått ikke gir noen effekt. Jeg har begrenset inntaket av karbohydrater i godt over sju år, men har vært ekstra nøye med å kutte ut sukker og unødvendige ting den siste tiden. Jeg synes det er merkelig at dette først kommer halvannen måned etter. Anonymous poster hash: 6816e...f20 utslettet du beskriver heter dermatitis herpetiformis, søk på det, og se om det ligner. Anonymous poster hash: 61ec5...a00 Nei, det er ikke blemmer på samme måte. Det ligner på utslettet som heter prurigo pigmentosa, som visstnok er forbundet med ketose, bare at jeg umulig kan være i ketose. Det ligner på utslettet i bilde A: http://www.ijdvl.com/viewimage.asp?img=ijdvl_2006_72_6_405_29334_1.jpg - bare at mitt utslett er enda mer intenst i farge, tetthet og spredning. Anonymous poster hash: 6816e...f20 trenger ikke mange dagene of rå komme i ketose da, tok du med urinprøve til legen? da vil den si om du er i ketose, evt kjøp deg ketosesticks på apoteket Anonymous poster hash: 61ec5...a00 Nei, det er greit nok, men jeg spiser altfor mange karbohydrater til at kroppen min skal kunne gå i ketogen tilstand. De fleste må ligge mellom 15-20 karbohydrater daglig, med et maks anfall på 50, men det er unntakene. Jeg ligger mellom 100-150, som regel nærmere 150 enn 100. Det har ikke vært noen endring i det. Anonymous poster hash: 6816e...f20 jeg har vært i ketose mange ganger, og har aldri gått på lavkarbo, nok at man kutter ut sukker i mange tilfeller, jobber på sykehuset, så har tatt noen usticks der for å si det sånn. hehe Anonymous poster hash: 61ec5...a00
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #10 Skrevet 5. februar 2016 Legen har aldri sett lignende utslett, og er i stuss over hva det er da medisinene jeg har fått ikke gir noen effekt. Jeg har begrenset inntaket av karbohydrater i godt over sju år, men har vært ekstra nøye med å kutte ut sukker og unødvendige ting den siste tiden. Jeg synes det er merkelig at dette først kommer halvannen måned etter. Anonymous poster hash: 6816e...f20 utslettet du beskriver heter dermatitis herpetiformis, søk på det, og se om det ligner. Anonymous poster hash: 61ec5...a00 Nei, det er ikke blemmer på samme måte. Det ligner på utslettet som heter prurigo pigmentosa, som visstnok er forbundet med ketose, bare at jeg umulig kan være i ketose. Det ligner på utslettet i bilde A: http://www.ijdvl.com/viewimage.asp?img=ijdvl_2006_72_6_405_29334_1.jpg - bare at mitt utslett er enda mer intenst i farge, tetthet og spredning. Anonymous poster hash: 6816e...f20 trenger ikke mange dagene of rå komme i ketose da, tok du med urinprøve til legen? da vil den si om du er i ketose, evt kjøp deg ketosesticks på apoteket Anonymous poster hash: 61ec5...a00 Nei, det er greit nok, men jeg spiser altfor mange karbohydrater til at kroppen min skal kunne gå i ketogen tilstand. De fleste må ligge mellom 15-20 karbohydrater daglig, med et maks anfall på 50, men det er unntakene. Jeg ligger mellom 100-150, som regel nærmere 150 enn 100. Det har ikke vært noen endring i det. Anonymous poster hash: 6816e...f20 jeg har vært i ketose mange ganger, og har aldri gått på lavkarbo, nok at man kutter ut sukker i mange tilfeller, jobber på sykehuset, så har tatt noen usticks der for å si det sånn. hehe Anonymous poster hash: 61ec5...a00 Men det synes jeg er svært snålt, for da skulle jeg vært i ketose 90% av livet mitt, for jeg har aldri spist mye sukker. Har forresten tatt sticks uten utslag, så jeg tviler på at jeg er i ketose. Da skjønner jeg ingenting, for jeg har lest ganske mye om dette, og aldri hørt at det holder å kutte sukker. Ketogen tilstand inntreffer som regel når man unngår mindre enn 50 gram karbohydrater daglig. Da skal det være umulig når inntaket er 150, uavhengig av om jeg spiser sukker eller ikke. Men takk for forslag. Anonymous poster hash: 6816e...f20
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #11 Skrevet 5. februar 2016 Jeg fikk for to år siden noe utslett, var hos hudlege på Riksen for et år siden som måtte hente inn en kollega, men ingen av dem visste hva det var. De tok biopsi for å sjekke ut hva det var. Det viste seg at jeg hadde noe som heter granuloma annulare. Det finnes i fire ulike typer, men den ene formen (den vanligste) er veldig lik de bildene du la ut, Hi. Hvis du googler granuloma annulare så finner du som regel bildene som ligner på det du la ut, men de finnes altså i flere former. Jeg har de sjeldnere variantene av denne hudsykdommen, men fordelen med det fremfor den vanligste, er at mine ikke gjør særlig vondt og klør lite. Den vanligste formen kan visst være svært plagsomt både med kløe og smerter ut fra det jeg har lest. Om det ikke går over så bør kanskje hudlege ta en biopsi av deg. Det finnes så utrolig mange hudsykdommer og av og til er eneste måte å ev. finne ut hva det er å ta biopsi. Om det er granuloma annulare så får man som regel bare høre at årsak er ukjent og at det kan gå over av seg selv etter 1-2 år. Men googler man så finner man at noen setter det i sammenheng med det å ikke tåle hvete (gluten) eller at man har problemer med kobberubalanser i kroppen. Noen reagerer også visstnok på melk. Anonymous poster hash: 2571e...af3
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #12 Skrevet 5. februar 2016 Jeg fikk plutselig utslett etter å ha gått på ketolysekuren en lang stund. Leste at det var vanlig. Kanskje kroppen din rett og slett reagere på at du får for lite karbohydrater i seg. Jeg sluttet til slutt siden utslettet ble for plagsomt. Anonymous poster hash: 6b542...5bd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #14 Skrevet 5. februar 2016 Legen har aldri sett lignende utslett, og er i stuss over hva det er da medisinene jeg har fått ikke gir noen effekt. Jeg har begrenset inntaket av karbohydrater i godt over sju år, men har vært ekstra nøye med å kutte ut sukker og unødvendige ting den siste tiden. Jeg synes det er merkelig at dette først kommer halvannen måned etter. Anonymous poster hash: 6816e...f20 utslettet du beskriver heter dermatitis herpetiformis, søk på det, og se om det ligner. Anonymous poster hash: 61ec5...a00 Nei, det er ikke blemmer på samme måte. Det ligner på utslettet som heter prurigo pigmentosa, som visstnok er forbundet med ketose, bare at jeg umulig kan være i ketose. Det ligner på utslettet i bilde A: http://www.ijdvl.com/viewimage.asp?img=ijdvl_2006_72_6_405_29334_1.jpg - bare at mitt utslett er enda mer intenst i farge, tetthet og spredning. Anonymous poster hash: 6816e...f20 trenger ikke mange dagene of rå komme i ketose da, tok du med urinprøve til legen? da vil den si om du er i ketose, evt kjøp deg ketosesticks på apoteket Anonymous poster hash: 61ec5...a00 Nei, det er greit nok, men jeg spiser altfor mange karbohydrater til at kroppen min skal kunne gå i ketogen tilstand. De fleste må ligge mellom 15-20 karbohydrater daglig, med et maks anfall på 50, men det er unntakene. Jeg ligger mellom 100-150, som regel nærmere 150 enn 100. Det har ikke vært noen endring i det. Anonymous poster hash: 6816e...f20 jeg har vært i ketose mange ganger, og har aldri gått på lavkarbo, nok at man kutter ut sukker i mange tilfeller, jobber på sykehuset, så har tatt noen usticks der for å si det sånn. hehe Anonymous poster hash: 61ec5...a00 Det holder ikke å kutte ut sukker for å komme i ketose altså. Enten så har du spist veldig lite karbohydrater uten å tenke over det, eller så må det være noe veldig spesielt med den kroppen din Anonymous poster hash: 58974...34b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #15 Skrevet 5. februar 2016 Ja, karbo er farlig bare se til kineserne, japanerne, inkaene, mayaene og aztekerne de er jo smellfeite alle sammen, ikke så rart når de spiser rundt 80% karbohydrater. Men oss her i vesten som dytter i oss fett og kjøtt, vi er jo så slanke at Anonymous poster hash: 4bd11...66b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #16 Skrevet 5. februar 2016 Ja, karbo er farlig bare se til kineserne, japanerne, inkaene, mayaene og aztekerne de er jo smellfeite alle sammen, ikke så rart når de spiser rundt 80% karbohydrater. Men oss her i vesten som dytter i oss fett og kjøtt, vi er jo så slanke at Anonymous poster hash: 4bd11...66b Jeg ser ingen i denne tråden påstå at karbohydrater er farlig. Jeg er for øvrig vegetarianer, så unntaket mitt av kjøtt er ikke stort. Jeg spiser ikke lavkarbo fordi jeg klarer å kontrollert migrenen min i langt større grad enn dersom jeg spiser høykarbo. Jeg har i større grad kontroll over svingninger i blodsukkeret mitt, som betyr at jeg har svært få anfall sammenlignet med antallet anfall når jeg har "normalt" kosthold. Det betyr derimot ikke at jeg mener at karbohydrater er dårlig, jeg begrenser inntaket av mine kjente triggere, men spiser fortsatt rundt 150 gram karbohydrater daglig, som er akkurat er i grenseland for å kunne kalles lavkarbo. Jeg tror heller ikke en ketogen livsstil med mye fett er gunstig i lengden, å begrense karbohydratinntaket og unngå bestemte matvarer er noe helt annet. Anonymous poster hash: 6816e...f20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå