Gå til innhold

Noen som har opplevd at en regning har gått rettslig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter ganske nå og en ulykke kommer sjelden alene . Fikk vite av inkasso idag st en regning har gått rettslig . Ikke fått papirer på dette enda, men når den kommer, er det slik st man kan lage en nedbetalingsordning ? Jeg er helt knekt og føler livet er for hardt nå 😢

Anonymous poster hash: 732ce...82f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta kontakt med dem med en gang, selv om de har sendt det videre til rettslig behandling. Det betyr at de ønsker å få en dom på deg for å ta utlegg i f.eks lønn eller bolig (om dere eier). Greit å unngå det tenker jeg, og få en avtale før denne dommen faller, for da legges det på ganske heftige gebyrer for den rettslige behandlingen.

Mot deg opp til å ringe! De fleste er som regel veldig greie på å lage avtaler :) 

Anonymous poster hash: 21d48...5a8
Skrevet

Nei, men jeg kan litt om det likevel. 

Om en kreditor er villig til å godta avdragsordning eller ikke avhenger av en del forskjellige ting. Det som er helt sikkert, er at dere burde ringe eller sende en mail allerede nå der dere beklager og forklarer, samt kommer med forslag til realistisk nedbetalingsavtale. Vis vilje til å betale selv om dere ikke har hatt evne. 

Du sier ikke noe om hva de rettslige skrittene går ut på. Har de fått lønnstrekk? I så fall stoppes ikke dette selv om dere inngår en frivillig avtale. Har de tatt pant i hus, bil? Er det et stort krav? Type kreditor? 

Skrevet

Jeg aner ingenting ! Jeg sendte Mail til inkasso byrå og ba pent om en avdragsordning .. Fikk da et kort svar om at det ikke går da dn av de to sakene er sendt til rettslig.

Det sto ikke noe mer! Jeg aner ikke hvem som da skal kontaktes eller hva som kan gjøres. Jeg kan betale den nå, men fikk som sagt kun den Mld, og ikke noe mer

Skrevet

Har også sendt enda en Mail og bedt pent om info om den saken som er sendt videre, slik at jeg kan gjøre opp for den her og nå..

Håper de da aksepterer det selv om den er sendt videre.

Skrevet

Dersom inkassobyrået har sendt det videre til Namsmannen er det for sent å ordne med nedbetalingsordning. For å få saken ut av verden må du da betale kravet i sin helhet eller så oppretter Namsmannen tvangstrekk i lønn/andre ytelser.

Anonymous poster hash: d5d26...84c

Skrevet

Jobber selv i inkassobyrå. Om du betaler den så fort du kan så vil inkassoselskapet sende en "trekk av forliksklage". Da vil den trekkes og prosessen stoppes.

Anonymous poster hash: b76a5...56b

Skrevet

Dersom inkassobyrået har sendt det videre til Namsmannen er det for sent å ordne med nedbetalingsordning. For å få saken ut av verden må du da betale kravet i sin helhet eller så oppretter Namsmannen tvangstrekk i lønn/andre ytelser.

Jeg har bedt om info ang den regningen som er sendt videre for å betale den i sin helhet ... Med en gang ! Så håper de aksepterer

Skrevet

Jobber selv i inkassobyrå. Om du betaler den så fort du kan så vil inkassoselskapet sende en "trekk av forliksklage". Da vil den trekkes og prosessen stoppes.

Anonymous poster hash: b76a5...56b

Har bedt om å få info for å betale den med en gang så jeg håper de aksepterer.. 😓😓 lyst å kaste meg utfor et tog

Skrevet

Jeg har bedt om info ang den regningen som er sendt videre for å betale den i sin helhet ... Med en gang ! Så håper de aksepterer

Du vil alltid kunne betale den i sin helhet, så det er ikke noe problem! :) Da trekker inkassobyrået saken og betalingsanmerkning vil bli slettet. Men muligheten for å dele opp kravet har du ikke lengre.

Skrevet

Du vil alltid kunne betale den i sin helhet, så det er ikke noe problem! :) Da trekker inkassobyrået saken og betalingsanmerkning vil bli slettet. Men muligheten for å dele opp kravet har du ikke lengre.

Det går greit... Skaffer penger til den, for å slippe problemer. Håper de er villige til å stoppe den

Skrevet

Skjedde meg en gang for mange år siden. For min del, gjaldt det studielån og statens innkrevingssentral satte igang et kjempetrekk av lønn. Jeg kontaktet dem og sa at jeg ikke kunne leve av det som var igjen og de satte ned trekket. Neste steg var å kontakte kreditor og så ordnet jeg penger for å betale kravet i sin helhet (solgte bilen min...) og så var problemet ordnet. Viktig å snakke med alle involverte og vise vilje til å ordne opp. Jeg skammet meg sånn over situasjonen ig det var en enorm lettelse å oppleve at alle var veldig hyggelige og de ville hjelpe meg å ordne opp. Lykke til, det går bra :-)

Anonymous poster hash: 058cb...415

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...