Gå til innhold

Alene mødre med lang reisevei til jobben her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungere det for dere? Jeg har fått tilbud om jobb men det tar 1 time og 10 minutt å kjøre hver vei. Dvs drar 6.30 om morgenen og er hjemme ca 4.30. To aktiviteter barna er med på starter kl 5. Middag, leksehjelp til to barn..hunden min.. Uff, ser ikke helt for meg hvordan det skal gå. Helt alene med to I 1. og 2. Kl. Har jobb ut mars her jeg bor, har søkt masse men ikke fått noe nærmere.

Anonymous poster hash: 09a03...889

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dere må flytte nærmere jobb? En må jo ha inntekt :-/

Anonymous poster hash: d95aa...780

Skrevet

Det hadde jeg ikke orket. Hva om det skjer noe med barna og du plutselig må hjem? Hva om det er kø/ulykke på veien en dag og du kommer hjem en time senere? Men det er kanskje ikke så mange alternativer, penger må man jo nesten ha... Jeg ville i alle fall alliert meg med naboer/foreldre til barnas venner så du har en back up ved behov.

Skrevet

Jeg har jobb som tar ca 1 time hver vei. Jeg har ikke hatt mulighet til å ta den uten hjelp fra familien. Så de hjelper meg nesten hver dag. 

Men hva med å flytte, så sant dette er en fast jobb. Eller prøve å alliere deg med noen foreldre i klassen for hjelp til noen dager. 

jeg er så heldig at jeg kan ha fleksitid så jobber lenge en dag for å så gå tidlig de andre dagene. 

Anonymous poster hash: 34cdd...4e8
Skrevet

Alenemødre. ....ikke alene mødre!

Anonymous poster hash: 593e7...ff5

Skrevet

Mye rart en skal henge seg opp i..

Anonymous poster hash: 09a03...889

Skrevet

Ja, jeg har lang vei. Ikke like lang vei som deg, men ca 45 min hver vei. Det er veldig problematisk fordi hverdagen blir ekstremt travel. Men nå har jeg ingen besteforeldre til å hjelpe til heller så må ta all levering/henting i bhg selv i tillegg til lekseoppfølging/fritidsaktiviteter osv.

Det blir fryktelig lange dager på alle mann.

Og nei, det er ikke så enkelt at man bare kan flytte eller bytte jobb hele tiden. Det er mange ting som spiller inn.

Anonymous poster hash: 2bb38...05e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...