Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #1 Skrevet 5. februar 2016 Vi har nå skaffet oss hund nr to, så er i gang med valpekurs. Eldste hunden er klikkertrent, så fortsetter så klart i samme bane. Men på valpekurset, der vi er 12 hunder, men jeg er virkelig den eneste som bruker klikker. Omtrent ingen av de andre var kjent med det. Er det første hunden til folk kan jeg kanskje skjønne de ikke er kommet i gang, men er det virkelig så lite utbredt? Funker supert for oss, men forventer så klart ikke det funker for alle. Men herregud så mye enklere det gjør treningen☺ Anonymous poster hash: 29fbc...42e
Gemini77 Skrevet 5. februar 2016 #2 Skrevet 5. februar 2016 Vi begynte med det med forrige hund da det har det de gjorde på valpekurset. Men jeg fikk liksom ikke noe dreisen på det og begynte å trene uten etter kurset. Har nå fått ny hund og han er 13 uker. Har klikkeren liggend men har ikke brukt den. Må man da bruke den alltid som belønning eller kun under treningen?
sug lut Skrevet 5. februar 2016 #3 Skrevet 5. februar 2016 Klikker er kjedelig, pluss en ekstra dings. Men om du liker det er det jo bare å fortsette, en stor fordel at det ikke klikkes på alle kanter av dere på kurset.
Huset fullt Skrevet 5. februar 2016 #4 Skrevet 5. februar 2016 Ja jeg forstår at ikke alle får dreisen, jeg knotet i starten jeg også. Men for all del, stor fordel for meg at kun jeg har klikker der, eller så nok valpen surret i alle retninger for godbit. Det viktigste er uansett bruk av positiv trening,uansett hvordan man ønsker å gjøre det.
angelny16 Skrevet 5. februar 2016 #5 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har begynt med det nå og ser virkelig fordelen med det og angrer på at jeg ikke har innlært det på flere hunder. Men har prøvd på hun eldste jeg har og hun har også nå skjønt hva det er
MarianeA Skrevet 5. februar 2016 #6 Skrevet 5. februar 2016 Jeg vet ingen som bruker klikker. Jeg synes det ble for mye pes. Jeg har likevel lydig hund.
HvittHus Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 (endret) Jeg er for upresis med rosen, så jeg bruker klikker i tillegg til godbit og ros. Endret 5. februar 2016 av HvittHus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå