Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #1 Skrevet 5. februar 2016 Hei! Nå har barnet vært sykt siden lørdag, med høy feber og hoste. Nå siste tre dagene har vi fått i han minimalt med mat, ingenting som frister han. Prøvd alt fra boller, brød, polarbrød, yoghurt,frukt, rosiner, kjeks, smoothie, sjokolade. I tillegg til middager han pleier å elske:spaghetti, pølser, fiskegrateng osv. Har også laget sveler/lapper uten at han spiste noe. Får i han mye mindre væske enn vanlig, men har i det minste noen våte bleier. Har noen noen tips til mat som kan friste sykt barn? Han er 20 mnd. Anonymous poster hash: 70ed8...339
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #2 Skrevet 5. februar 2016 Brødskiver med Nugatti😁 Er aldri i dette hus, unntatt når ungene blir syke. Mine slutter å spise helt og går ned et par kg på noen dager. (Mye når man er liten) Men nugatti går ned:) og sjokomelk. Anonymous poster hash: bdf69...fa8
Tantrum Skrevet 5. februar 2016 #3 Skrevet 5. februar 2016 De kan gå lenge uten mat så lenge de drikker. Er bare å dra ut alt som er usunt slik at de får litt sukker og salt i seg - så kvikner de til og kanskje får lyst på litt mer. Her er det unntaksstilstand som gjelder når de er syke over ett par dager: brus/juice, saltpinner, potetskruer, sjokolade og alt annet lørdagskos. Ved vondt hals: gi is! Lindrer sår og hoven hals, da gjerne saftis på pinne. Det er en vinner her. Sukker og væske i sammen slengen. Og kanskje lege er på sin plass, for å sjekke om det er en halsbetennelse som de kan gjøre noe med...?? Evt med mellomøre/indre øre betennelse i tillegg.... Kan fort bli mye hevelse i ørene når halsen er tett og sår.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #4 Skrevet 5. februar 2016 Kanskje han er sår og vond i halsen, da lindrer det med is. Jeg kjøper alltid saftis når ungene er syke, da får de i seg væske og de sier sjelden nei til en is. Jeg lager gjerne is også, smoothie i et lite papp/plastkrus med en skje i og frys. fjern engangskoppen og vips har de is på en skje. Anonymous poster hash: 76fa2...707
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #5 Skrevet 5. februar 2016 Ikke press i barnet mat. Gi drikke. Brus med sukker er ok. ha klar boller og mariekjeks. Evt. havrevelling etterhvert. Anonymous poster hash: 13d25...b6a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #6 Skrevet 5. februar 2016 Takk for svar! Har prøvd med is, men ville ikke ha det heller. Blir nok lege på han i dag. Ikke lett å være liten og syk når han ikke får sagt hvor det er vondt og om det er noe han har lyst på. Anonymous poster hash: 70ed8...339
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 Holder med deg i å ta han til legen, når han har vært syk en hel uke uten å bli særlig bedre og ikke vil spise er det på tide med legebesøk. Nevøen min har også vært veldig syk nå, han testet positivt på influensa, har vært syk i 2 uker og gått ned 3 kilo. Det er ganske mye på en 5-6 år gammel kropp. Anonymous poster hash: 76fa2...707
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #8 Skrevet 5. februar 2016 Hjemmelaget smoothie med søt frukt og isbiter slik at den blir kald men lett å svelge funker her ved sår hals. I tillegg har jeg ofte kjøpt bittesmå plastdyr på lekebutikken jeg har hatt i koppen. (Husk å koke de) de har fått den når de har drukket opp. Sikkert upedagogisk, men viktig å tvinge i seg drikke når man er syk, det forstår ikke så små barn. Anonymous poster hash: 1c132...188
Snøfnugget Skrevet 5. februar 2016 #9 Skrevet 5. februar 2016 Mange gode tips, takk! Fungerer heldigvis å lokke han med litt sjokolademelk, saft og Biola innimellom. Så frustrerende når ingenting ser ut til å hjelpe. Nå er hvertfall legetime bestilt til senere i dag, så får vi se hva han sier.
jojoen Skrevet 5. februar 2016 #10 Skrevet 5. februar 2016 Vi har akkurat vært gjennom samme greia. Iskrem og eplejus var det eneste som funka
soleia Skrevet 5. februar 2016 #11 Skrevet 5. februar 2016 Har det same her i hus, men ungane er litt eldre. Det som har funka på eldste er saftis, då får han i seg litt energi og væske. Sist han var sjuk steig formen eit hakk for kvar is han heiv innpå. Er ikkje nøye på sunnheita i det dei får i seg i slike tider. Min blei sjuk fredag for ei veke sidan, og er betre no, men vil framleis ha minimalt med mat. Alle unntatt meg er sjuke her i huset. Har ikkje vore til lege, men trur det er influensa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå