Gå til innhold

Bekymret for penisen til sønnen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet det høres dumt ut, og derfor synes jeg det er flaut å gå til legen.

Men sønnen min på 7 år har så liten penis. Den er vel litt under en cm. (Nei, jeg har ikke målt.) men på øyemål er den det.

Venninner har fått nyfødte babyer med større, og jeg bekymrer meg for at den ikke blir større på sønnen min. Jeg har avventet og tenkt at den vokser vel med tiden, men nå begynner han jo å bli stor gutt.

Jeg er redd for mobbing etc når de begynner med dusjing på skolen. Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men jeg begynte å tenke på det igjen nå, når vi tok morgenstellet.

Anonymous poster hash: 11edd...fc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Micropenis? Ene min har det. Den blir aldri særlig mye større, dessverre. Men trenger ikke være det, dra til legen du. Penisen er jo liksom ganske viktig for eldre gutter og menn, og snart blir sikkert dette veldig flaut for ham.

Anonymous poster hash: 636af...30b

Skrevet

Ja, jeg er redd det er micropenis. Er det noe man kan gjøre med det? Behandling altså, ikke operasjon. HI

Skrevet

Ja, jeg er redd det er micropenis. Er det noe man kan gjøre med det? Behandling altså, ikke operasjon. HI Anonymous poster hash: 11edd...fc3

Tror de kan få hormonbehandling, men da før de er 6 mnd eller noe. Dette hjelper litt på str der og da, endrer ikke voksen str. Ble vi fortalt. Ble ikke oppdaget før på 4 års kontroll her, ikke noe tilbud om noe "hjelp", men usikker på om de kunne noe særlig om dette.

Skrevet

Det anses som et "kosmetisk problem", og derfor uviktig. Så jobber det kun damer på hs, og de skjønner kanskje ikke hvor dypt dette med penis str stikker hos gutter og menn. Er mye mer enn kosmetisk! Han sliter med å tisse, for er så lite å holde i. Potta var umulig, da sprutet det over. Tør ikke tenke på sexlivet, for det skal jeg ikke bry meg om, men er veldig bekymret!

Har tissing gått greit hos dere?

Skrevet

Tissing går greit, men han må sitte å tisse da. Jeg kjenner at dett bekymrer meg mer enn jeg liker å innrømme. HI

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har hatt liten gutt (de to yngste barna mine er jenter), men blir ikke "understellet" sjekket på en av kontrollene rundt skolestart på helsestasjonen? Sjekker de ikke at begge steinene har kommet ned? Det må jo være naturlig å ha en samtale med helsesøster/lege på helsestasjonen i forbindelse med dette?

Anonymous poster hash: 60e04...b9b
Skrevet

Det kan være at det vil endre seg litt i tenårene. Jeg har tre sønner og de har veldig ulik penisstørrelse. Da yngste ble født, hadde han nok lenger/større penis enn brødrene til sammen. Den eldste har (hatt) mindre enn vanlig, men ikke veldig liten, mens mellomste sin synes jeg ser veldig liten ut. Mer enn 1 cm, men fortsatt veldig liten i forhold til alder (11 år nå). Nå er det ikke så ofte jeg ser eldste uten klær lenge siden han er 13 år, men det hender, og sist kunne jeg ikke unngå å legge merke til at han tydelig var godt inne i puberteten og at penisen hadde vokst mye! Virkelig mye, og det var helt ærlig en stor lettelse.

Dette er ikke noe jeg snakker med noen om, og i hvert fall ikke guttene selv, men man observerer jo og tenker sitt. Nå håper jeg bare at mellomstegutten får samme vekst, og at du opplever det samme med din sønn når han når puberteten.

Anonymous poster hash: 76453...796
Skrevet

Det er mulig at det jo kan være mikropenis, men det kan også være at han har en trang/kort scene som holden den tilbake og dette kan opereres så penisen ikke blir holdt tilbake under utvikling. Jeg ville tatt kontakt med lege og fått han henvist til utologiskavd/spesialister :)

Dette er jo en viktig ting både når man har gymtimer og når en blir voksen, bedre å ta tak i det må før han blir flau/pinligberørt hos legebesøk osv. Anbefaler også at barnefar blir med han. Er vel litt på lik linje å ha med mamman som det hadde vært som oss å tatt med vår far på gynundersøkelse

Lykke til!

Anonymous poster hash: 1024b...b97

Skrevet

Min seksåring har også kjempeliten penis, og jeg er litt bekymret.. lillebroren på 3 har dobbelt så stor :/ Jeg håper det vil endre seg etter hvert.. 

Anonymous poster hash: 03bf9...82c
Skrevet

Han er 7 ÅR? Tenkte først måneder jeg siden du enda ikke har sjekket dette ut... Gå til legen. Lykke til.

Skrevet

Du må selvføgelig dra til legen, og det er litt rart du ikke har gjort det før for en penis på under 1 cm høres veldig ut som micropenis ja og de vokser ikke. Du må jo ha reagert på dette i mange år. Nyfødte har jo større enn det. Huff stakkars gutten din, damer i penisstr tråder er ikke nådige ang str.

Anonymous poster hash: 608eb...3bc

Skrevet

Jeg er ikke HI, men sønnen min sin ser ikke sånn ut. Den er normal av utseende, bare kort. Men mer enn en cm, kanskje 2-3 cm?

Anonymous poster hash: 03bf9...82c

Skrevet

Jeg hadde en kjæreste en gang som hadde liten penis når den ikke var erigert. Men den vokste seg stor å fin da den ble stiv.

Min nåværende kjæreste har normal lengde på penisen sin (men tynn) - den vokser ikke når den blir stiv, og er derfor hva jeg vil kalle en liten penis...

Anonymous poster hash: ed9d7...7c4
Skrevet

Det høres veldig lite ut. Jeg syntes min sønn sin ser veldig liten ut. Men den ser minst ut når han er kald . Ellers er den rundt 2.5-3 cm. Han er 14 mnd.

Anonymous poster hash: bbf3b...fae

Skrevet

Du må selvføgelig dra til legen, og det er litt rart du ikke har gjort det før for en penis på under 1 cm høres veldig ut som micropenis ja og de vokser ikke. Du må jo ha reagert på dette i mange år. Nyfødte har jo større enn det. Huff stakkars gutten din, damer i penisstr tråder er ikke nådige ang str.

Min sønn hadde liten penis da han var baby, men nå har han helt normal størrelse, så ikke alle nyfødte er velutrustet.

Anonymous poster hash: 221c4...0a2

Skrevet

Min sønn hadde liten penis da han var baby, men nå har han helt normal størrelse, så ikke alle nyfødte er velutrustet.

Anonymous poster hash: 221c4...0a2

Men under 1 cm er veldig lite for en på 7 år vel?! 😳

Anonymous poster hash: bbf3b...fae

Skrevet

Under 1 er ikke bare liten, det er nok micropenis ja. Hvor vanlig er det egentlig?

Skrevet

Jeg har jobbet i Bhg i mange år og så veldig vanlig med 1 cm er det ikke. 1 stk av kanskje 50 gutter jeg har hjulpet på do i bhg alder?

Så han fikk problemer med tissing, måtte sitte, og jeg måtte instruere han i å holde den nedover. Ellers tisset han utenfor. (Dette var i bleiesluttiden, jeg har sjelden måtte forklare barna dette.) Da var han 3,5 år.

Jeg mistenkte micro, men ifølge bildene her er disse enda mindre. Det var på en måte en tiss med 4-5 folder, akkurat som den var gjemt inni.

Min 5 åring som er liten av vekst har kanskje rundt 6 cm. (Har ikke målt da!) Men kroppen er veldig tynn så da vises det kanskje litt mer lengde enn de som har vanlig normal barnekropp med litt fett på seg.

Jeg ville ha gått til legen for råd uten barnet først. Ta diskret bilde i badekaret?

Dette er jo en lei situasjon, og selvfølgelig bekymrer det deg. Viktig del av gutten om ikke lenge.

Anonymous poster hash: 06252...0fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...