Gå til innhold

Pompøst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen sier at hjemmet ditt er veldig pompøst, hvordan hadde du tolket det?

Anonymous poster hash: becea...c2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pompøs betyr jo i overkant storslått, overdreven med pynt og veldig dyre ting som flasher penger. Det kan ingen si om mitt hjem.

Skrevet

Det høres IKKE ut som en kompliment i hvert fall, dessverre... Med mindre du er kongelig, er nok ordet noe negativt ladet.

Anonymous poster hash: 8da9f...f7a

Skrevet

Det hadde jeg ikke tatt som et kompliment nei, men nå er huset mitt langt fra pompøst gitt ;)

Pompøst er et negativt ladet ord, betyr at det er storslått på en overdreven måte.

Anonymous poster hash: 4341c...6b9
Skrevet

Akkurat om det var i min heim, så hadde eg tolka det som ironi ;)

Det er ikkje eit kompliment, men smak og behag varierar jo veldig.

Skrevet

Udelt negativt. Det er ikke en hyggelig ting å si.

Anonymous poster hash: a199e...fb7

Skrevet

Om du googler etter definisjonen finner du bl.a:

Overdådig og prangende

høytidelig, staselig; høyttravende

oppblåst

Anonymous poster hash: 4341c...6b9
Skrevet

Dersom det er en person som du vet at er en venn, altså ikke en som du vet at misliker deg, så ville jeg tenkt at vedkommende sannsynligvis ikke helt vet hva begrepet egentlig betyr og den negative klangen som hefter ved det. Jeg hadde ikke orket å bruke energi på å bli fornærmet eller ta meg nær av det da, men om det var noen jeg visste at kanskje ikke likte meg hadde jeg blitt irritert og litt lattermild (siste fordi det overhode ikke beskriver mitt hjem).

Anonymous poster hash: ec1a8...00e
Skrevet

Overhørte bare en samtale på bussen på vei til jobb i går. Ei som sa det til en annen. Hun andre ble helt stille, så jeg ble nysgjerrig på hva folk egentlig legger i dette. Jeg oppfattet det som frekt, er usikker på de var venninner eller bare kolleger feks. Typ "ja, du har jo en helt annen smak enn meg hjemme. Veldig pompøst." Ble egentlig litt satt ut på hennes vegne 🙈

Skrevet

Det er en frekk ting å si synes jeg.

Skrevet

Det er ikke et kompliment.

MEN det kan jo hende hun som sa det egentlig ikke visste hva det betyr og faktisk mente deg som et kompliment.

Anonymous poster hash: 4ddb6...581
Skrevet

Hadde tolka det dithen at vedkommande mangla begrepsforståelse.

Skrevet

Overhørte bare en samtale på bussen på vei til jobb i går. Ei som sa det til en annen. Hun andre ble helt stille, så jeg ble nysgjerrig på hva folk egentlig legger i dette. Jeg oppfattet det som frekt, er usikker på de var venninner eller bare kolleger feks. Typ "ja, du har jo en helt annen smak enn meg hjemme. Veldig pompøst." Ble egentlig litt satt ut på hennes vegne 🙈

En liker minimalisme; panelgardiner, hvite vegger, industrilamoer og små stramme pynteting.

Den andre liker dusker, pomponger, voldsomme forheng av fløyel i stedet for gardiner, rysjer og frynser på møbler, lampeskjermer og puter, og har lysekroner i alle rom. Pompøst.

Anonymous poster hash: 32a10...3c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...