Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #1 Skrevet 5. februar 2016 Er det noen her som har erfaring med bruk av cipralex eller andre antidepressiva under svangerskape og kan si noe om hvordan det har påvirket fosteret og barnet i etterkant? Noen skader? Er 11 uker på vei og veldig deprimert og har fått tilbud om dette, men ser i felleskatalogen at det kan skade fosteret og gi konsekvenser for det nyfødte barnet. Er redd for å skade den lille samtidig som jeg er desperat etter noe som kan hjelpe. Blir veldig glad for svar. Anonymous poster hash: 045d5...cde
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #2 Skrevet 5. februar 2016 Krev å få noen å prate med i stedet. Hvor deprimert vil du ikke bli etterpå hvis, eller du lurer på om barnet har tatt skade. Prøv å se litt fremover. Anonymous poster hash: ad0e1...bce
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #3 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har noen å prate med og det er dette mennesket som har anbefalt cipralex siden samtaler og medikamentell behandling ofte går hånd i hånd. Derfor jeg søker etter andres erfaringer med dette preparatet. Anonymous poster hash: 045d5...cde
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #4 Skrevet 5. februar 2016 Jeg tok det fra uke 12 til fødsel ;var på ul og fikk bekreftet 12 uker før jeg fikk begynne) ved uke 12 så er alt ferdig og det er ikke like farlig å ta medikamenter. Tror symptomene var at de blir mindre i vekt, muligens litt lilla lepper, Vel mi var 3700 og 50 cm, hadde veldig fin farge og virker helt frisk/normal Anonymous poster hash: 3af93...151
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #5 Skrevet 5. februar 2016 Takk for svar:)! Ble litt bedre nå, skal vente t etter uke 12. Ble veldig lettare nå! Anonymous poster hash: 045d5...cde
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #6 Skrevet 5. februar 2016 Det var iallfall en redning for meg å ta cipralex. Før uke 12 klarte jeg ikke å reise meg opp fra senga, lå bare å hadde det vondt... Men allerede 12+5 merket jeg forskjell, klarte å fungere igjen i hverdagen men fortsatte med psykolog frem til fødsel. Tror jeg gikk på 5mg (halv tabelet) og økte til 10mg fra uke 35-40. Jeg har i ettertid tenkt at kanskje barnet har fått ADHD, dysleksi eller ja noe man ikke "ser" pga at jeg gikk på cipralex under sv.skapet men nå er ho 6 år og en reser på skolen, veldig sosial og aktiv (tror ikke hun tok noe skade av det) Når du kommer dit at du skal slutte på cipralex, gjør det i samråd med lege! Du blir avhengig av medikamentet så det er ikke lurt å slutte helt ut av det blå, det må planlegges og trappes ned på Anonymous poster hash: 3af93...151
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 Tusen hjertelig takk for godt svar:). Ble 1000 kg lettere nå! Anonymous poster hash: 045d5...cde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå