Gå til innhold

Kollega som fryder seg over andres ulykke :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som tydeligvis ser på ting der folk enten brekker en fot eller uheldigvis kommer borti en bil som rene morsomheten, for et par dager siden falt en kollega av meg ute på glatt snø å da måtte jo den andre kollegaen si at joda det er jo typisk for henne, synd hun nesten ikke forstuvet begge beina så hun ble hjelpetrengende å måtte få assistanse av hjemmetjenesten. Nå er jeg så drittlei av denne kollegaen at jeg snart kommer til å spy på vedkommende, er ikke dette nærmest trakkasering å holde på slik?

Anonymous poster hash: 05a33...8fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo det er det, men noen skal alltid være morsomme på andres bekostning og det er ikke noe å bruke energi på å irritere seg over. Det stikker ikke så dypt tror jeg. Men man blir lei av sånt, det er helt sikkert.

Skrevet

Det finnes alltid sånne. Å de er helt grusomt irriterende!!! Men ikke gled de ved å bry deg, man skal ikke oppmuntre det man ikke vil ha;)

Skrevet

Jeg er ikke helt enig med de to forrige. Jeg synes du faktisk kan si ifra neste gang vedkommende sier slikt. Man trenger ikke godta at folk oppfører seg sånn overfor kolleger. Og du bør ha i bakhodet muligheten for at vedkommende nok tenker at han/hun er morsom og ikke mener det på en slem måte, selv om det for deg høres sånn ut. Så hadde det plaget meg ville jeg sagt noe om at det er mulig du prøver å være morsom nå, men jeg opplever dette som at du snakker negativt om vår kollega.

Anonymous poster hash: 35431...5ec

Skrevet

Neste gang kan du prøve deg med en "jeg synes i motsetning til deg synd på henne".

Kanskje hun skjønner at dere tror hun fryder seg over de andres ulykker - selv om hun prøve å være morsom.

Anonymous poster hash: 1ee76...d5a
Skrevet

Skjønner meg ikke på slike mennesker som ler når folk faller og slår seg.

Sett det på gata i Oslo også. Folk detter og skader foten og så kniser de.

Jeg er den første som styrter bort for å hjelpe de.

Anonymous poster hash: 50896...b07

Skrevet

Tuller du? Voksne mennesker altså? 😨

Anonymous poster hash: f1c0d...d63

Skrevet

Mannen min er slik. Han kan ikke noe for det, men han ler av at folk faller osv, men han er også den første til  løpe bort for å hjelpe og er utrolig empatisk om omsorgsfull av seg. Vi har snakket om det flere ganger, for det er jo ganske slemt/upassende å le, og han sier at han skjønner ikke engang hvorfor han ler, for han synes jo oppriktig synd i dem og vil hjelpe dem, ikke le, men at det er noe komisk i selve fallet som trigger latteren. Han ler ikke av folk som bulker bilen, eller av å høre om skader eller noe, men ler av synet av folk som sklir bortover, faller, snubler osv, selv om han da altså også synes synd på dem og iler til for å hjelpe. Flere sike folk?

Anonymous poster hash: b885c...126

Skrevet

Mannen min er slik. Han kan ikke noe for det, men han ler av at folk faller osv, men han er også den første til løpe bort for å hjelpe og er utrolig empatisk om omsorgsfull av seg. Vi har snakket om det flere ganger, for det er jo ganske slemt/upassende å le, og han sier at han skjønner ikke engang hvorfor han ler, for han synes jo oppriktig synd i dem og vil hjelpe dem, ikke le, men at det er noe komisk i selve fallet som trigger latteren. Han ler ikke av folk som bulker bilen, eller av å høre om skader eller noe, men ler av synet av folk som sklir bortover, faller, snubler osv, selv om han da altså også synes synd på dem og iler til for å hjelpe. Flere sike folk?

Jeg er lik mannen din. Ler selvsagt ikke av at folk har vondt av skader. Trur jeg er miljøskadet av å vokse opp med Tom & Jerry og Americans funniest homevideos.

Anonymous poster hash: 1cc75...37a

Skrevet

Mannen min er slik. Han kan ikke noe for det, men han ler av at folk faller osv, men han er også den første til løpe bort for å hjelpe og er utrolig empatisk om omsorgsfull av seg. Vi har snakket om det flere ganger, for det er jo ganske slemt/upassende å le, og han sier at han skjønner ikke engang hvorfor han ler, for han synes jo oppriktig synd i dem og vil hjelpe dem, ikke le, men at det er noe komisk i selve fallet som trigger latteren. Han ler ikke av folk som bulker bilen, eller av å høre om skader eller noe, men ler av synet av folk som sklir bortover, faller, snubler osv, selv om han da altså også synes synd på dem og iler til for å hjelpe. Flere sike folk?

Jeg er lik mannen din. Ler selvsagt ikke av at folk har vondt av skader. Trur jeg er miljøskadet av å vokse opp med Tom & Jerry og Americans funniest homevideos.

Anonymous poster hash: 1cc75...37a

Latter er en ufrivillig reaksjon som bygger på frykt.

HI, hvis personen sier at det var synd hun ikke skada begge beina, så skal du bare svare "Åja? Pipa får vel en annen låt når du selv skader deg. Og med den holdningen der blir det neppe noen som kommer til å tilby noen hjelp."

Anonymous poster hash: 9b94a...7d1

Skrevet

Jeg kan jeg dra en spøk både på min og andres bekostning, så lengde det ikke virker ondskapsfullt. Her hadde jeg nok svart noe som: "ok? (hevet ett øyenbryn), så hyggelig og sympatisk du er da!"

Skrevet

Mennesker som fryder seg over andres ulykke er virkelig lavmål. Dette er som regel mindre oppegående mennesker med bittesmå liv selv.

Anonymous poster hash: 92e4c...63c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...