Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Så sykt perfekt som de sendte i går. Da var det en ungdom som fikk masse 6 ere og en 5 er og det var helt forferdelig. Hun følte seg misslykket. Hva er dette for noe? Hva med de som ikke har sånne karakterer. Kjenner jeg blir godt provosert av å se det. Anonymous poster hash: fa682...b1d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Sykelig opptatt av å være best? Husker fra da jeg gikk på skolen, av de få som fikk 6ere var det nerder(litt sosialt svake) og så var det faglige sterke som flauntet st de var så himla flink. Dette er ikke annet en psykt. Anonymous poster hash: 8e32b...321
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 Psykt... Anonymous poster hash: e1372...ae8
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 Ehh, er ikke det hele poenget med den serien?? Anonymous poster hash: 98fdb...e9b
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #5 Skrevet 4. februar 2016 Jeg har ikke sett serien, men jeg må si jeg lurer mer på Hi og dere som ler av personer som eventuelt har problemer og er syk (mener å ha fått med meg at det også var ei som hadde spiseforstyrrelser der?). Dere skal liksom være voksne og så kommer dere med disse kommentarene om en ungdom som er så tøff å stå frem med problemene sine? Det er rimelig psyk oppførsel av dere "voksne" damene... for å bruke deres termer. Anonymous poster hash: 5f0c2...c9c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #6 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har ikke sett serien, men jeg må si jeg lurer mer på Hi og dere som ler av personer som eventuelt har problemer og er syk (mener å ha fått med meg at det også var ei som hadde spiseforstyrrelser der?). Dere skal liksom være voksne og så kommer dere med disse kommentarene om en ungdom som er så tøff å stå frem med problemene sine? Det er rimelig psyk oppførsel av dere "voksne" damene... for å bruke deres termer. Anonymous poster hash: 5f0c2...c9c Sier ikke noe om det, men bare 6 og en 5 og da er man mislykket. Hva med de som ikke har så gode karaktere? Er de ihvertfall mislykket? HI Anonymous poster hash: fa682...b1d
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har ikke sett serien, men jeg må si jeg lurer mer på Hi og dere som ler av personer som eventuelt har problemer og er syk (mener å ha fått med meg at det også var ei som hadde spiseforstyrrelser der?). Dere skal liksom være voksne og så kommer dere med disse kommentarene om en ungdom som er så tøff å stå frem med problemene sine? Det er rimelig psyk oppførsel av dere "voksne" damene... for å bruke deres termer. Anonymous poster hash: 5f0c2...c9c Sier ikke noe om det, men bare 6 og en 5 og da er man mislykket. Hva med de som ikke har så gode karaktere? Er de ihvertfall mislykket? HI Anonymous poster hash: fa682...b1d Handler vel ikke om å objektivt sett være mislykket. På samme måte som anorektikere føler seg feite og ser noe annet i speilet enn vi ser. Anonymous poster hash: 9d866...4f1
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #8 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har ikke sett serien, men jeg må si jeg lurer mer på Hi og dere som ler av personer som eventuelt har problemer og er syk (mener å ha fått med meg at det også var ei som hadde spiseforstyrrelser der?). Dere skal liksom være voksne og så kommer dere med disse kommentarene om en ungdom som er så tøff å stå frem med problemene sine? Det er rimelig psyk oppførsel av dere "voksne" damene... for å bruke deres termer. Anonymous poster hash: 5f0c2...c9c Sier ikke noe om det, men bare 6 og en 5 og da er man mislykket. Hva med de som ikke har så gode karaktere? Er de ihvertfall mislykket? HI Anonymous poster hash: fa682...b1d Har aldri sett programmet, men jeg kan forstå hvorfor disse tenåringene streber etter å få full skår. Kanskje har de ett drømmestudie som krever kun seksere? Kanskje de har foreldre som har foret dem med helt ville forventninger til seg selv? Kanskje de er redde for framtiden med tanke på økonomien som vil endre seg i Norge? Det er vanskelig å vite om det er en bra trend, dette med å få topp-karakterer. Det er flott at man setter seg selv mål, men igjen så skal det jo ikke gå ut over psyken. Det viktigste uansett er jo det å kunne være fornøyd med seg selv som person og menneske. Anonymous poster hash: e116c...822
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #9 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har ikke sett serien, men jeg må si jeg lurer mer på Hi og dere som ler av personer som eventuelt har problemer og er syk (mener å ha fått med meg at det også var ei som hadde spiseforstyrrelser der?). Dere skal liksom være voksne og så kommer dere med disse kommentarene om en ungdom som er så tøff å stå frem med problemene sine? Det er rimelig psyk oppførsel av dere "voksne" damene... for å bruke deres termer. Anonymous poster hash: 5f0c2...c9c Sier ikke noe om det, men bare 6 og en 5 og da er man mislykket. Hva med de som ikke har så gode karaktere? Er de ihvertfall mislykket? HI Anonymous poster hash: fa682...b1d Har aldri sett programmet, men jeg kan forstå hvorfor disse tenåringene streber etter å få full skår. Kanskje har de ett drømmestudie som krever kun seksere? Kanskje de har foreldre som har foret dem med helt ville forventninger til seg selv? Kanskje de er redde for framtiden med tanke på økonomien som vil endre seg i Norge? Det er vanskelig å vite om det er en bra trend, dette med å få topp-karakterer. Det er flott at man setter seg selv mål, men igjen så skal det jo ikke gå ut over psyken. Det viktigste uansett er jo det å kunne være fornøyd med seg selv som person og menneske. Anonymous poster hash: e116c...822 Det er vel akkurat det de IKKE er... Og ingen karakterer i verden kan endre på det, ser det ut til, hvis HI har oppfattet det rett. Anonymous poster hash: 9d866...4f1
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #10 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har ikke sett serien, men jeg må si jeg lurer mer på Hi og dere som ler av personer som eventuelt har problemer og er syk (mener å ha fått med meg at det også var ei som hadde spiseforstyrrelser der?). Dere skal liksom være voksne og så kommer dere med disse kommentarene om en ungdom som er så tøff å stå frem med problemene sine? Det er rimelig psyk oppførsel av dere "voksne" damene... for å bruke deres termer. Anonymous poster hash: 5f0c2...c9c Sier ikke noe om det, men bare 6 og en 5 og da er man mislykket. Hva med de som ikke har så gode karaktere? Er de ihvertfall mislykket? HI Anonymous poster hash: fa682...b1d Er det ikke det som er hele greia med serien da. Å vise hvor sykt presset er og hvor høyt lista ligger Anonymous poster hash: c32d0...ca6
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #11 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har ikke sett serien, men jeg må si jeg lurer mer på Hi og dere som ler av personer som eventuelt har problemer og er syk (mener å ha fått med meg at det også var ei som hadde spiseforstyrrelser der?). Dere skal liksom være voksne og så kommer dere med disse kommentarene om en ungdom som er så tøff å stå frem med problemene sine? Det er rimelig psyk oppførsel av dere "voksne" damene... for å bruke deres termer. Anonymous poster hash: 5f0c2...c9c Sier ikke noe om det, men bare 6 og en 5 og da er man mislykket. Hva med de som ikke har så gode karaktere? Er de ihvertfall mislykket? HI Anonymous poster hash: fa682...b1d Er det ikke det som er hele greia med serien da. Å vise hvor sykt presset er og hvor høyt lista ligger Anonymous poster hash: c32d0...ca6 Jeg har ikke sett annet enn klipp fra programmet. Fleste parten av menneskene i vårt land bor ikke i Oslo og Bærum. Der er det visst så sinnsykt med dette "presset" de føler seg mislykka om de ikke har vesker til flere tusen, det går på helsa løs om de ikke kjører limmo eller helikopter til skoleball, og nå er det anorexi pga en 5er? Og alt dette skal ut i media? Som om det er et landsomfattende problem? Det er jo ikke det! Det finnes nok på alle skoler, i alle tider foreldre som har for mye press på ungene sine. Men det er jo ikke en samfunnsutvikling. Anonymous poster hash: a2a47...373
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #12 Skrevet 5. februar 2016 Programmet burde hett "sykt selvsentrert" Anonymous poster hash: 6b2a2...43c
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 5. februar 2016 #13 Skrevet 5. februar 2016 (endret) Vi kommer til å få en hel haug med utslitte unge mennesker etter hvert. Jeg har aldri sett på maken til press. Det er så in å skulle være flik i alt, at mange rett og slett er utbrente før de er ferdige med videregående! Det er alvorlig! Endret 5. februar 2016 av Kari Mari
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #14 Skrevet 5. februar 2016 Jeg kan bare snakke for meg selv. Da jeg gikk på vgs fikk min mor totalt sammenbrudd om jeg kom hjem med en 5er. Hun mente da at hele fremtiden min var tapt, og at jeg like godt kunne gi opp, da jeg uansett ikke kom til å bli til noe. Hun lå søvnløs flere netter, og nølte ikke med å fortelle meg det. Jeg var ivrig etter å tilfredsstille mine foreldre. Endte selvfølgelig med godt vitnemål, og da kom kravene om å "utnytte" mulighetene ved dette. Nå har jeg en PhD innen et felt som ikke interesserer meg, og oppfordrer barna mine til å følge hjertet. Anonymous poster hash: b030e...7e0
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #15 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har ikke sett serien, men jeg må si jeg lurer mer på Hi og dere som ler av personer som eventuelt har problemer og er syk (mener å ha fått med meg at det også var ei som hadde spiseforstyrrelser der?). Dere skal liksom være voksne og så kommer dere med disse kommentarene om en ungdom som er så tøff å stå frem med problemene sine? Det er rimelig psyk oppførsel av dere "voksne" damene... for å bruke deres termer. Anonymous poster hash: 5f0c2...c9c Sier ikke noe om det, men bare 6 og en 5 og da er man mislykket. Hva med de som ikke har så gode karaktere? Er de ihvertfall mislykket? HI Anonymous poster hash: fa682...b1d Er det ikke det som er hele greia med serien da. Å vise hvor sykt presset er og hvor høyt lista ligger Anonymous poster hash: c32d0...ca6 Jeg har ikke sett annet enn klipp fra programmet. Fleste parten av menneskene i vårt land bor ikke i Oslo og Bærum. Der er det visst så sinnsykt med dette "presset" de føler seg mislykka om de ikke har vesker til flere tusen, det går på helsa løs om de ikke kjører limmo eller helikopter til skoleball, og nå er det anorexi pga en 5er? Og alt dette skal ut i media? Som om det er et landsomfattende problem? Det er jo ikke det! Det finnes nok på alle skoler, i alle tider foreldre som har for mye press på ungene sine. Men det er jo ikke en samfunnsutvikling. Anonymous poster hash: a2a47...373 Nei, det er mye bedre å være voksen med skrivefeil. I alle andre land er prestasjoner på skolen noe som verdsettes høyt og strebes etter. Her i landet skal man heller kose seg og ha det morsomt på skolen, og læringen kan være en nyttig bieffekt av denne moroa. Ikke noe rart norsk skole blir dårligere og dårligere. For å bli god i noe, nytter det ikke å ha 2-ere eller 3-ere. Det er ingen som synes det er sykt hvis et barn spiller fotball 5 ganger i uka pluss turnering hver helg, det er greit å satse på fotball. Det samme med andre typer idrett, for eksempel langrenn - folk som trener som tullinger 3 timer hver eneste dag blir hyllet som helter. Men har du like store ambisjoner i skolearbeid, nei, da er du nerd, sliter med noe psykisk, og det er ikke sunt å ønske seg å være best på skolen. Hvorfor er det greit å ha prestasjonsjag i langrenn, men ikke på skolen? Er det viktigere å være god på ski enn å fullføre skolen med gode karakterer? Anonymous poster hash: b88ba...c7a
sug lut Skrevet 5. februar 2016 #16 Skrevet 5. februar 2016 Sjukt sjølopptatte jentunger som har fått et talerør og applaus for liksom å være relevante når det eneste de bedriver er navlebeskuende pubertetsgnikking. Hvem innbilte dem at de oppfant tenåra? Et tvers gjennom pinlig medie-knefall for middelmådigheten.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #17 Skrevet 5. februar 2016 Jeg var sånn... Og ja, mine medelever med ikke fullt så gode karakterer ble provosert av det, selv om jeg aldri så ned på dem, kun på meg selv. Det de ikke visste var at hjemme ventet en far som ikke godtok noe annet enn beste resultat på alt. Hadde jeg en femmer og resten seksere, så var det femmeren han hang seg opp i. Hvorfor var det en femmer og ikke en sekser? Hva hadde jeg gjort galt? Hadde jeg ikke brukt nok tid på leksene? Der så jeg hva som skjedde når jeg drev med sånt tull som å henge med venner (en sjelden gang i helgene) i stedet for å sitte hjemme og nilese hele tiden. Og hva var disse to dagene med fravær for noe? Hadde jeg skulket, eller hadde jeg ikke lagt nok innsats i å holde meg frisk? Hadde jeg tatt vitaminene mine? Jeg måtte skjønne det at ingen arbeidsgiver ville ansette noen som fremstod som en unnasluntrer. Gjennom hele skolegangen strevde jeg kun for å oppnå en ting - anerkjennelse fra min far. Jeg lyktes dessverre aldri. Ikke vær så rask med å dømme, du vet ikke nødvendigvis hva som ligger bak eller hvordan det har blitt sånn. Anonymous poster hash: a0cc5...261
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2016 #18 Skrevet 6. februar 2016 Dømmer ikke. For all del, men reagere bare litt på dette. HI Anonymous poster hash: fa682...b1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå