Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Gutten min vil helst spise på natt, alt annet er mye mer spennende på dagen så da har han ikke tid til puppen. Jeg blir jo utslitt av å måtte amme hver annen til hver time hele natta. Noen ganger spiser han ikke heller, bare suttekoser på puppen. Hvordan får jeg snudd dette? Har prøvd nå å tilby pupp hver time på dag på et mørkt stille rom, og da spiste han mer. Kan jeg nå bestemme meg for at han feks ikke får pupp på natt om det ikke har gått 4 timer siden sist? Han skjønner jo ikke kl men.. På dagen kan han fint gå 7 timer uten mat.. Går det an å prøve å trappe ned servicen fra mor på denne måten? Er jo for tidlig å nattavvenne, han får bare smaksprøver av fast føde enda. Anonymous poster hash: 7b39a...fd4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #2 Skrevet 5. februar 2016 Dytt Anonymous poster hash: 7b39a...fd4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #3 Skrevet 5. februar 2016 Prøv heller å gi oftere på dagtid, og tenk at det mest sannsynlig vil roe seg så fort dere kommer mer i gang med grøt o.l. Prøv å øke grøten litt, og når du ser det går fint for magen, kan du gi den på kvelden. Og å avvenne på natten er dumt hvis du vil amme en stund til. Amming på natt er gull for å holde produksjonen oppe! Anonymous poster hash: cff49...c8e
Katta82 Skrevet 5. februar 2016 #4 Skrevet 5. februar 2016 Du må få i han meir mat på dag. Prioriter å finne ein plass å amme der han ikkje blir avleda av alt anna. Men kvar time var vel vel ofte!?? Du kan prøve å begrense nattamminga, men han må då få meir mat på dagtid først. Ofte vil nattamminga begrense seg sjølv då. Som du seier navnet forstår ikkje barnet klokka, men det arbeider for å få inn døgndosen med kaloriar. Og når det ikkje får dei i seg på dagtid, så tar dei det igjen på nattestid. Dersom du er usikker på om han får nok mat i denne overgangsperioden kan du be om å få komme å vege barnet litt oftare på helsestasjonen. Kanskje har dei ei vekt på venterommet der du kan vege utan å måtte gå inn til helsesøster og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå