Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Er det noen her som har brukt antidepressiva under graviditet? Jeg sliter og har problemer med å takle hverdagen. Tror ikke jeg makter stort mere. Anonymous poster hash: eab6b...5e4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Jeg sluttet da vi planla å bli gravide. Etter et par dårlige perioder i begynnelsen av svangerskapet anbefalte psykologen min at jeg startet med de igjen likevel om jeg var gravid. Jeg ønsket ikke det da det var så håpløst å slutte med de, så jeg har holdt meg uten. Men det blir en vurdering man må ta, for har du mange dårlige perioder så er ikke det heller særlig bra for fosteret. Anonymous poster hash: a05a0...d2c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 Ja jeg skal ta det opp med legen. Hun sa man kunne bruke cipralex under graviditet men at det ikke er anbefalt så framtidige det ikke er tvingende nødvendig. Ser også i felleskatalogen at det frarådes, men jeg begynner å bli desperat. Er også redd for at barnevernet skal bli koblet inn om jeg starter opp med antidepressiva. Sikkert en irrasjonell frykt da det ikke finns noen grunn til at de skal blandes inn, men jeg tenker mye... Anonymous poster hash: eab6b...5e4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 Basert på hvor sterk deperesjon/angst man har så kan det faktisk være mer skadelig å ikke bruke medisinen enn å bruke den. Klarer man seg ok uten antidepressiva er jo selvfølgelig det det beste. Rådfør deg med legen du. Anonymous poster hash: d5654...571
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #5 Skrevet 5. februar 2016 Ja, Cipramil/Cipralex Det har liten eller ingen påvirkning på fosteret. Anonymous poster hash: 9e651...a70
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #6 Skrevet 5. februar 2016 Ja fikk beskjed om at jeg kunne bruke cipralex, men det står i felleskatalogen at det kan skade fosteret. Vanskelig. Anonymous poster hash: eab6b...5e4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #7 Skrevet 5. februar 2016 Er det noen her som har erfaring med bruk av cipralex under graviditet og kan si noe om hvordan det gikk med barnet etterpå? Anonymous poster hash: eab6b...5e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå