Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Altså, skal ha taco til 30-35 stk, hvor mye beregner jeg egentlig? 6 pers pr kilo kjøttdeig omtrent? Og hvor mye ville dere tatt av tilbehør? Jeg tenker da spes på salsa, guacamole (lager begge deler selv) og mais? Hjelp, O'store orakel! Anonymous poster hash: 1f11d...d14
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Altså, skal ha taco til 30-35 stk, hvor mye beregner jeg egentlig? 6 pers pr kilo kjøttdeig omtrent? Og hvor mye ville dere tatt av tilbehør? Jeg tenker da spes på salsa, guacamole (lager begge deler selv) og mais? Hjelp, O'store orakel! Anonymous poster hash: 1f11d...d14 Jeg tenker at 150 g kjøttdeig pr pers er nok. Noen spiser litt mer, noen litt mindre. 6 kg bør være mer enn nok til 35 stk... Tilbehør er vanskeligere. Hva skal du ha? Skjell, lefser, tortillachips? Salat? Ost? Fetaost? Løk? Anonymous poster hash: 24360...d81
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 Jeg tenker også at 150 g kjøttdeig pr pers er nok. Jeg lager stadig taco til 9-10 stk (vi er 6 i familien og har ofte noen gjester). Da kutter jeg opp et salathode, en stor paprika, en halv agurk, en løk, en boks cherrytomater, har 2 bokser mais og 2 bokser anansas. Til 35 stykker ville jeg tredoblet dette. Jeg lager gjerne rømmedressing, med så mange gjester ville jeg nok hatt 1-2 bokser vanlig rømme og rømmedressing laget av 1 boks rømme. Salsa, tja, må jo ha litt av det også. Kan du ikke bare gange opp i forholdt til hvor mye dere bruker når dere ikke har gjester da? Noen poser tortillachips må du jo ha, jeg ville kjøpt en stor pose med salt og kanskje to små med div andre smaker (bl.a ost) Ville kjøpt noen lefser og noen skjell, lefser kan du jo kjøpe noen ekstra pakker av og ha i bakhånd. Lett å varme en pakke lefser i mikroen om du ser det blir lite... Anonymous poster hash: fc725...2e0
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 150 gr kjøtt pr person er veldig lite, i alle fall hvis det er meningen at folk skal bli mette. Vi er tre, to store og et barn, og da er det knapt med 600 gr kjøttdeig. Anonymous poster hash: dcf0f...d87
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #5 Skrevet 4. februar 2016 Jeg ville spedd på med gode kidneybønner eller andre gode bønner, masse guacamole, veldig mye grønnsaker og kanskje noen ekstra sauser (f.eks. sterk paprika- og chilisalsa, korianderpeato, ananas- eller mangosalsa). Anonymous poster hash: ef2e9...f17
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #6 Skrevet 4. februar 2016 150 gr kjøtt pr person er veldig lite, i alle fall hvis det er meningen at folk skal bli mette. Vi er tre, to store og et barn, og da er det knapt med 600 gr kjøttdeig. Anonymous poster hash: dcf0f...d87 Da er det vel heller dere som spiser mye. Vi er to voksne og to barn. Steker 400 g karbonadedeig og da har vi igjen. 150 g som ett gjennomsnitt holder. da spiser noen 75 g og andre som deg 225 g eller mer Anonymous poster hash: f95a3...b10
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #7 Skrevet 4. februar 2016 150 gr kjøtt pr person er veldig lite, i alle fall hvis det er meningen at folk skal bli mette. Vi er tre, to store og et barn, og da er det knapt med 600 gr kjøttdeig. Anonymous poster hash: dcf0f...d87 Jøss, vi er 6 stykker, to voksne, barn på 15, 12, 9 og 7 år, og vi har rester igjen når jeg lager 800 g. Spiser gjerne to porsjoner hver med mye grønnsaker og en god porsjon kjøtt i hver lefse. Vi blir ihvertfall veldig gode og mette. Anonymous poster hash: fc725...2e0
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #8 Skrevet 4. februar 2016 Jeg tenker også at 150 g kjøttdeig pr pers er nok. Jeg lager stadig taco til 9-10 stk (vi er 6 i familien og har ofte noen gjester). Da kutter jeg opp et salathode, en stor paprika, en halv agurk, en løk, en boks cherrytomater, har 2 bokser mais og 2 bokser anansas. Til 35 stykker ville jeg tredoblet dette. Jeg lager gjerne rømmedressing, med så mange gjester ville jeg nok hatt 1-2 bokser vanlig rømme og rømmedressing laget av 1 boks rømme. Salsa, tja, må jo ha litt av det også. Kan du ikke bare gange opp i forholdt til hvor mye dere bruker når dere ikke har gjester da? Noen poser tortillachips må du jo ha, jeg ville kjøpt en stor pose med salt og kanskje to små med div andre smaker (bl.a ost) Ville kjøpt noen lefser og noen skjell, lefser kan du jo kjøpe noen ekstra pakker av og ha i bakhånd. Lett å varme en pakke lefser i mikroen om du ser det blir lite... Anonymous poster hash: fc725...2e0 Det blir da ALT for lite grønnsaker. Når jeg og mannen min lager taco til kun oss selv bruker vi: en halv agurk, 3/4 stor paprika, 1 avokado, 1/2 boks cherrytomater, en liten boks mais, et lite hode salat, litt finhakket løk og 3-4 finhakkede ferske champinjong hvis vi har. Dette er som et minimum. Det blir stort sett aldri rester av dette da. Vi bruker i tillegg 400 g karbonadedeig (150 g til meg, resten til mannen). Og lefser, tubs, ost, salsa (flere typer), rømme osv. Og nei, vi er ikke tykke noen av oss. Anonymous poster hash: 640d4...ca5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #9 Skrevet 4. februar 2016 Uansett hva du gjør, beregn rikelig. Noen spiser 4 store lefser med masse fyll. VI er 4 voksne i familien, og om jeg skal gange opp det vi spiser til 30 pers, så blir det: 6 kg karbonadedeig 7 pakker lefse og 3 pakker skjell 6 store glass salsa guacamole av 8 store avokado 4 beger rømme 8 bokser mais 4 agurker 4 crispi salat 21 tomater i biter 6 løk 8 pakker reven Jarlsberg Anonymous poster hash: 655d5...7a8
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #10 Skrevet 4. februar 2016 Takk for mange svar, dere er bra!☺ Så langt har jeg: 10 bokser mais (de store) 10 bokser hakket tomat til salsa'n 20 avocado til guacamole 4 isberg 6 agurker 6 paprika 4 bokser chilibønner 4 store løk 3 kg revet ost Ser sykt mye ut nå, men er så redd for ikke å ha nok mat... Anonymous poster hash: 1f11d...d14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå