Gå til innhold

Har en superkristen oldemor til barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og en jente som har cøliaki. Flere ganger når vi er på besøk hos oldemor forteller hun om noen som er blitt frelst på tv og som da er blitt frisk fra cøliaki. Jenta mi er bare 7 år, og blir litt forvirret av dette. Hun synes det er forvirrende når legen sier dette må hun leve med resten av livet, men oldemoren hennes sier folk blir friske.

Det er sårt også, for jenta mi synes det kan være veldig urettferdig med cøliaki til tider.

Jeg har forklart oldemoren at dette er ingen allergi, men eg kronisk autoimmun sykdom. Hun som selv har en autoimmun sykdom burde vel skjønne det. Hun kan også ringe meg sent på kvelden og fortelle om noen som spiste et brød med gluten og ble friske. Kjenner jeg blir irritert.

Når det ikke går inn i hodet hennes at dette varer livet ut, hva kan jeg gjøre? Bare droppe det og la være å irritere meg?

Anonymous poster hash: 87234...859

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp det, lat som ingenting og jatt med. Forklar datteren din hvordan ting er.

Anonymous poster hash: b6606...79f

Skrevet

Du sier til jenta di at enkelte gamle sier av og til rare ting, og at det får vi bare leve med. At oldemoren bare ønsker det beste for henne, og at hun bare skulle ønske så inderlig hun kunne komme med en løsning på problemet el.

Hva du gjør med bestemoren din kommer an på deres forhold. Jeg hadde tatt det opp med min mormor, men avfeid det, og endret tema med min farmor.

Anonymous poster hash: de9b7...e3a

Skrevet

Takk for svar. Får bare la være å irritere meg. Er bare redd for at hun skal prøve å gi henne noe med gluten for hun tror bare det er en enkel allergi. Men jenta mi vet jo egentlig hva hun kan spise og ikke.

HI

Anonymous poster hash: 87234...859

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...