Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #1 Skrevet 4. februar 2016 Jeg har alltid trodd at jeg ville være en av de som synes det hadde vært stor stas å publisere denne nyheten på sosiale medier.... nå er jeg 30 uker og ennå ikke gjort det. Hver gang jeg har tenkt på å gjøre det har det kommet en følelse hos meg om at dette er for privat for meg å dele slik. Jeg synes det er moro å se andres publiseringer av graviditeter så det handler ikke om det. Hvordan tenker dere som ikke publiserer om dette? Hadde vært interessant å hørt. Anonymous poster hash: ad6bb...de6
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 De som jeg har jevnlig kontakt med vet allerede at jeg er gravid, så hvorfor skal Stine fra 8 klasse og Frida jeg jobbet med for 5 år siden vite det? Anonymous poster hash: 09606...66b
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 Har delt på insta, når jeg var i uke 20. Face ingen ting.. Ser ikke helt noe grunn, men ble naturlig på insta når jeg deler en del bilder ol. Facebook er jeg ikke så aktiv på. Har få følgere på insta.. Anonymous poster hash: 778af...e02
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 Jeg er ekstremt ukomfortabel med å publisere slikt på sosiale medier. Det er som du sier for privat. Nå fortalte jeg det ikke til kollegaer (bortsett fra sjefen) før jeg var 25 uker på vei heller da. Til foreldre og søsken sa jeg det rundt uke 18, nære venner litt senere. Anonymous poster hash: e9ca4...cc3
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #5 Skrevet 4. februar 2016 Publiserer så og si ingenting på facebook, heller ikke offentliggjøring av graviditeten. Jeg sa ingenting til sjef/kollegaer på jobb før rundt uke 20, ellers har andre fått vite det når de faktisk har møtt meg og sett magen selv :-) Har ingen behov for å publisere slik på facebook/insta, da jeg synes slike private ting kan folk få vite om de er så nære meg at de tar kontakt/møter meg. Nå er jeg straks i uke 34, å såvidt jeg vet er det bare de nærmeste vennene mine som jeg har gjevnlig kontakt med, nærmeste familie, og jobb som vet at jeg er gravid. Godt mulig noen vet det fra hjemplassen min og har spredt det rundt der, men det får så være. De lever av sladder på slike små plasser ;-) Anonymous poster hash: 631fd...e4c
Snøfnugget Skrevet 4. februar 2016 #6 Skrevet 4. februar 2016 Publiserte ikke noe forrige gang og gjør det nok ikke denne gangen heller. Vi deler generelt lite/ingenting på facebook da. Føler det er litt privat og at de som er viktige for oss vet det jo likevel.. Har ikke noe imot at andre deler, men det er nok bare ikke helt "oss".
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #7 Skrevet 4. februar 2016 Jeg har liksom tenkt at OUL-bildet kunne deles, men nå som det nærmer seg kjenner jeg at jeg ikke har lyst. Har ikke sagt det til familie heller, og kun sjef og nærmeste venner som vet. Nei, heller mot at det er privat, og ikke så ivrig på at alle trenger vite det. Anonymous poster hash: a82c4...8cb
Pobie Skrevet 4. februar 2016 #8 Skrevet 4. februar 2016 (endret) Vi la ut bilde fra UL i uke 13. Var da kun familie og nære venner som visste det. Syntes det var litt stas jeg, med masse lykkeønskninger og folk som var så glade på våre vegne. Men tenker ikke noe spesielt om folk som ikke deler det. Helt og holdent deres valg. Endret 4. februar 2016 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #9 Skrevet 4. februar 2016 Jeg la ut status i uke 24. Skrev at jeg nå var innlagt på ruging på sykehuset og om noen av innom så måtte de bare ta turen opp til avdelingen! Pleier ikke dele mye, men statusen førte til at endel kom innom som ikke ville kommet uten statusen. Anonymous poster hash: 2e911...b3b
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #10 Skrevet 4. februar 2016 Harry Anonymous poster hash: 978e5...d67
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #11 Skrevet 4. februar 2016 Ikke delt på Facebook. Ei heller når hun endelig kom eller bilder av henne. Ikke hemmelig da. På insta har jeg bare familie og mine 7 gode venninner, delte noen få bilder der men de visste det før jeg delte. Synes det er hyggelig når folk deler bilder av ultralydbilder eller sin flotte mage, selv liker jeg ikke den slags oppmerksomhet. Anonymous poster hash: b1c41...8e5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #12 Skrevet 4. februar 2016 Delte ikke på facebook, bare ett bilde da han var født. Anonymous poster hash: 7aece...e93
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #13 Skrevet 4. februar 2016 Jeg delte på insta etter oul. Synes det er koselig når andre gjør det 😊 Anonymous poster hash: 2e41a...787
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #14 Skrevet 4. februar 2016 Et annet apropos som gjør at jeg ikke går "offentlig", når jeg var i Tyrkia på ferie var det en dame som plutselig reagerte på at det hadde vært lite liv de siste dagene, hun var 7 måneder på vei, og på sykehuset viste UL at fosteret var dødt. Greit å dele det med familie og venner, men hvis man møter perifere bekjente ett år etterpå og de spør "hvordan går det med babyen?" (For jeg antar at man ikke poster "babyen døde"-statuser), så er det ikke alle jeg har på Face eller Insta jeg har lyst til å dele slikt med. Skjønner jo at dette er borderline hysterisk, men det stopper altså meg fra å dele. At det er så mange jeg ikke vil ha den evt samtalen med. Anonymous poster hash: a82c4...8cb
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #15 Skrevet 4. februar 2016 Jeg hadde planer om å publisere i uke 12. Dagene gikk,plutselig kom uke 13 med påfølgende Spontanabort 😢😢😢 Var glad jeg ikke fikk tid.... Anonymous poster hash: 65f1c...be4
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #16 Skrevet 4. februar 2016 Delte et bilde noen dager etter fødsel. Anonymous poster hash: 6052d...6e7
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #17 Skrevet 4. februar 2016 Jeg hadde planer om å publisere i uke 12. Dagene gikk,plutselig kom uke 13 med påfølgende Spontanabort 😢😢😢 Var glad jeg ikke fikk tid.... Anonymous poster hash: 65f1c...be4 Publisere i uke 12? Hvorfor?? Anonymous poster hash: 978e5...d67
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #18 Skrevet 4. februar 2016 Publiserte ikke noe om at jeg gikk gravid sist og ikke kommer jeg til å gjøre det nå. La ut en melding da barnet hadde kommet. Men ingen bilde. Anonymous poster hash: c878d...0a1
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #19 Skrevet 4. februar 2016 Vi fortalte det på face i uke 20, begge to har mye familie i utlandet som vi Skjelden ser og eller prater med men likevell ønsket vi å dele nyheten med dem. Anonymous poster hash: c6549...c81
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #20 Skrevet 4. februar 2016 Jeg publiserte det i uke 30 med førstemann og uke 28 med andremann. Syns det var veldig koselig med alle de fine gratulasjonene og lykkeønskningene. Jeg synes det er veldig koselig når andre publiserer sine svangerskap Anonymous poster hash: aafe5...087
februarprins2013 Skrevet 4. februar 2016 #21 Skrevet 4. februar 2016 jeg skrev jeg var gravid når jeg hadde vert på Oul er det egentlig ikke opp til hva enkelt vil? alle må vel ikke legge seg opp i det
Elisun Skrevet 4. februar 2016 #22 Skrevet 4. februar 2016 Var aktiv nerdete facebookbruker i 2008. Sånn type oppdatere status hvor enn du gikk, hva du gjorde, hvem du var med. Når jeg ser tilbake på det nå er det direkte flaut 😂 Så da delte jeg vel både det ene og andre ifh til graviditeten! Så med nr 2 i 2013/2014 la jeg ut oulbilde med teksten "vi gleder oss" og så la jeg ut bilde og vekt/høyde og navn noen dager etter fødsel. Så to statuser fikk nr 2 😀 Jeg deler mindre og mindre! Men jeg syns faktisk akkurat det med baby å sånn er veldig koselig at folk deler😊 Da begynner man å tenke litt 😍😍🎈 Så, nå når vi planlegge nr 3, så er jeg usikker. Men jeg legger hvertfall ut et lite nyfødtbilde og navn noen dager etter fødsel! 😍😊 for da er jeg verdens stolteste trebarnsmamma ❤️
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #23 Skrevet 4. februar 2016 Et annet apropos som gjør at jeg ikke går "offentlig", når jeg var i Tyrkia på ferie var det en dame som plutselig reagerte på at det hadde vært lite liv de siste dagene, hun var 7 måneder på vei, og på sykehuset viste UL at fosteret var dødt. Greit å dele det med familie og venner, men hvis man møter perifere bekjente ett år etterpå og de spør "hvordan går det med babyen?" (For jeg antar at man ikke poster "babyen døde"-statuser), så er det ikke alle jeg har på Face eller Insta jeg har lyst til å dele slikt med. Skjønner jo at dette er borderline hysterisk, men det stopper altså meg fra å dele. At det er så mange jeg ikke vil ha den evt samtalen med. Anonymous poster hash: a82c4...8cb Jungeltelegrafen går jo uansett så det vil jo fort være et par hundre som vet du venter barn selv om du ikke deler det på face. Skjule magen og da eller? Anonymous poster hash: 340b9...82f
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #24 Skrevet 4. februar 2016 Et annet apropos som gjør at jeg ikke går "offentlig", når jeg var i Tyrkia på ferie var det en dame som plutselig reagerte på at det hadde vært lite liv de siste dagene, hun var 7 måneder på vei, og på sykehuset viste UL at fosteret var dødt. Greit å dele det med familie og venner, men hvis man møter perifere bekjente ett år etterpå og de spør "hvordan går det med babyen?" (For jeg antar at man ikke poster "babyen døde"-statuser), så er det ikke alle jeg har på Face eller Insta jeg har lyst til å dele slikt med. Skjønner jo at dette er borderline hysterisk, men det stopper altså meg fra å dele. At det er så mange jeg ikke vil ha den evt samtalen med. Anonymous poster hash: a82c4...8cb Jungeltelegrafen går jo uansett så det vil jo fort være et par hundre som vet du venter barn selv om du ikke deler det på face. Skjule magen og da eller? Anonymous poster hash: 340b9...82f Du, det kommer nok an på hvor man bor. Jeg lever ganske anonymt i Oslo, og her er det kun telegraf i spesielle miljøer. Ikke noe problem å fullgå et svangerskap uten at noen andre enn kollegaer og de nærmeste vet det, noe jeg har planer om nå. Sier ikke at andre ikke kan poste i vilden sky, kjør på, jeg vil bare ikke sette meg i en slik evt situasjon. Folk er forskjellige, og har forskjellige grenser. Anonymous poster hash: a82c4...8cb
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #25 Skrevet 5. februar 2016 Var ikke på Facebook med første, og med neste delte jeg likevel ekstremt lite. Ingenting om svangerskap eller fødsel. Dersom det blir flere, tviler jeg sterkt på at jeg vil dele noe på Facebook. Blir muligens noen oppdateringer på snapchat. Kanskje nyfødtbilde på Instagram. Anonymous poster hash: 25629...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå