Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #2 Skrevet 4. februar 2016 Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Hvordan vet ulike instanser hvem de skal kontakte hvis det skjer noe med meg? Anonymous poster hash: 9aab3...d1b
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #3 Skrevet 4. februar 2016 Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Hvordan vet ulike instanser hvem de skal kontakte hvis det skjer noe med meg? Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Du setter ICE (in case of emergency) foran navnet på den personen som står deg nærmest på telefonen din. Hver arbeidsplass har ofte en oversikt der du oppgir hvem som er din nærmeste pårørende. Anonymous poster hash: 41393...1c7
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #4 Skrevet 4. februar 2016 Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Hvordan vet ulike instanser hvem de skal kontakte hvis det skjer noe med meg? Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Du setter ICE (in case of emergency) foran navnet på den personen som står deg nærmest på telefonen din. Hver arbeidsplass har ofte en oversikt der du oppgir hvem som er din nærmeste pårørende. Anonymous poster hash: 41393...1c7 Men folk kommer seg ikke inn på telefonen uten kode. Har ikke politi og ambulanse feks tilgang til opplysninger som hvem jeg er gift med osv.? Anonymous poster hash: 9aab3...d1b
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #5 Skrevet 4. februar 2016 Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Hvordan vet ulike instanser hvem de skal kontakte hvis det skjer noe med meg? Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Du setter ICE (in case of emergency) foran navnet på den personen som står deg nærmest på telefonen din. Hver arbeidsplass har ofte en oversikt der du oppgir hvem som er din nærmeste pårørende. Anonymous poster hash: 41393...1c7 Det er falsk trygghet, det sjekkes ikke og er bare tull. Anonymous poster hash: ef19b...61e
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #6 Skrevet 4. februar 2016 Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Hvordan vet ulike instanser hvem de skal kontakte hvis det skjer noe med meg? Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Du setter ICE (in case of emergency) foran navnet på den personen som står deg nærmest på telefonen din. Hver arbeidsplass har ofte en oversikt der du oppgir hvem som er din nærmeste pårørende. Anonymous poster hash: 41393...1c7 Men folk kommer seg ikke inn på telefonen uten kode. Har ikke politi og ambulanse feks tilgang til opplysninger som hvem jeg er gift med osv.? Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Vet ikke med ambulanse, men politi har tilgang på folkeregisteret og dermed hvem du er gift med/bor sammen med. Anonymous poster hash: 41393...1c7
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #7 Skrevet 4. februar 2016 De ringer rundt til folk som de tror kan være i slekt med deg eller kjenne deg. Det gjorde de i hvert fall med meg når jeg havntet på sykehus uten å kunne gjøre rede for meg. Anonymous poster hash: 41615...033
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #8 Skrevet 4. februar 2016 De ringer rundt til folk som de tror kan være i slekt med deg eller kjenne deg. Det gjorde de i hvert fall med meg når jeg havntet på sykehus uten å kunne gjøre rede for meg. Anonymous poster hash: 41615...033 Oi! Anonymous poster hash: 9aab3...d1b
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #9 Skrevet 4. februar 2016 Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Hvordan vet ulike instanser hvem de skal kontakte hvis det skjer noe med meg? Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Du setter ICE (in case of emergency) foran navnet på den personen som står deg nærmest på telefonen din. Hver arbeidsplass har ofte en oversikt der du oppgir hvem som er din nærmeste pårørende. Anonymous poster hash: 41393...1c7 Men folk kommer seg ikke inn på telefonen uten kode. Har ikke politi og ambulanse feks tilgang til opplysninger som hvem jeg er gift med osv.? Anonymous poster hash: 9aab3...d1b På min telefon (Sony Xperia) er det slik at når man sveiper over telefonskjermen kommer det opp to "bokser" under der man taster koden. I den ene står det "Nødanrop", i den andre står det "ICE" (og litt mer). Man kan altså ringe begge disse uten å låse opp koden på mobilen. Helsepersonell BURDE vite hva ICE er når til og med jeg som lekperson vet hva det er Anonymous poster hash: 5e4bd...02d
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #10 Skrevet 4. februar 2016 Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Hvordan vet ulike instanser hvem de skal kontakte hvis det skjer noe med meg? Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Du setter ICE (in case of emergency) foran navnet på den personen som står deg nærmest på telefonen din. Hver arbeidsplass har ofte en oversikt der du oppgir hvem som er din nærmeste pårørende. Anonymous poster hash: 41393...1c7 Men folk kommer seg ikke inn på telefonen uten kode. Har ikke politi og ambulanse feks tilgang til opplysninger som hvem jeg er gift med osv.? Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Vet ikke med ambulanse, men politi har tilgang på folkeregisteret og dermed hvem du er gift med/bor sammen med. Anonymous poster hash: 41393...1c7 Vi i ambulansen kontakter ikke pårørende. Det gjør sykehus/lv. De har tilgang til folkeregisteret om pasienten selv ikke kan gjøre rede for hvem som er nærmeste pårørende. Anonymous poster hash: 0b88e...efd
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #11 Skrevet 4. februar 2016 Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Hvordan vet ulike instanser hvem de skal kontakte hvis det skjer noe med meg? Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Du setter ICE (in case of emergency) foran navnet på den personen som står deg nærmest på telefonen din. Hver arbeidsplass har ofte en oversikt der du oppgir hvem som er din nærmeste pårørende. Anonymous poster hash: 41393...1c7 Men folk kommer seg ikke inn på telefonen uten kode. Har ikke politi og ambulanse feks tilgang til opplysninger som hvem jeg er gift med osv.? Anonymous poster hash: 9aab3...d1b Vet ikke med ambulanse, men politi har tilgang på folkeregisteret og dermed hvem du er gift med/bor sammen med. Anonymous poster hash: 41393...1c7 Vi i ambulansen kontakter ikke pårørende. Det gjør sykehus/lv. De har tilgang til folkeregisteret om pasienten selv ikke kan gjøre rede for hvem som er nærmeste pårørende. Anonymous poster hash: 0b88e...efd Takk for oppklaring! Nå føler jeg meg tryggere. Anonymous poster hash: 9aab3...d1b
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #12 Skrevet 4. februar 2016 Politi og sykehus har tilgang på folkeregisteret. De ringer IKKE rundt vilkårlig når noen havner på sykehus, men sjekker nøye FØR de ringer. Derfor tar det gjerne litt tid før nærmeste pårørende blir kontaktet. Man vil ikke risikere å ringe feil person!! Når det er større ulykker etc er gjerne folk raske med å poste på spsoale medier, ta bilder (gjerne av bilnummer osv) og jungeltelegrafen går.....dessverre! Anonymous poster hash: 5fa4a...a9e
MarianeA Skrevet 4. februar 2016 #13 Skrevet 4. februar 2016 Er dette noe folk flest er opptatt av? Jeg må innrømme at jeg aldri har tenkt over dette. Og kommer ikke til å gjøre det nå heller. Kanskje dumt om ulykken skulle være ute.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #14 Skrevet 4. februar 2016 Er dette noe folk flest er opptatt av? Jeg må innrømme at jeg aldri har tenkt over dette. Og kommer ikke til å gjøre det nå heller. Kanskje dumt om ulykken skulle være ute. De bruker så lang tid på å sjekke at du virkelig er du selv om du kjører din bil og har sertifikatet ditt i lomma. At mannen din har skjønt at du er hun det sto om i nettavisa lenge før de begynner å tenke på å ringe han. Så har ikke så mye og si om de finner ice i kontakt lista de. Hvis du havner i ei ulykke. Anonymous poster hash: 8c9bb...a14
Gjest Antarctica Skrevet 4. februar 2016 #15 Skrevet 4. februar 2016 Er dette noe folk flest er opptatt av? Jeg må innrømme at jeg aldri har tenkt over dette. Og kommer ikke til å gjøre det nå heller. Kanskje dumt om ulykken skulle være ute. Ja, du må være forberedt på alt. Du lærte vel også som barn at du hver dag skal ta på rent undertøy; i fall du blir påkjørt, så ikke helsepersonellet får se dine skitne underbukser! (Min venninne ville ikke sove uten pysj, i fall huset begynte å brenne og hun måtte hoppe ut av vinduet naken 😂)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #16 Skrevet 4. februar 2016 Er dette noe folk flest er opptatt av? Jeg må innrømme at jeg aldri har tenkt over dette. Og kommer ikke til å gjøre det nå heller. Kanskje dumt om ulykken skulle være ute. Ja, du må være forberedt på alt. Du lærte vel også som barn at du hver dag skal ta på rent undertøy; i fall du blir påkjørt, så ikke helsepersonellet får se dine skitne underbukser! (Min venninne ville ikke sove uten pysj, i fall huset begynte å brenne og hun måtte hoppe ut av vinduet naken ) Jeg har faktisk opplevd noe liknende en gang som det din venninne er redd for. Jeg ble tatt rett fra senga og som gissel i mitt eget hjem. At jeg ikke sov naken den natten var en av tingene jeg var veldig glad for. (Sover naken nå da. Faren for at sånt skal skje er jo minimal ) Anonymous poster hash: 615ff...6ee
Gjest Antarctica Skrevet 4. februar 2016 #17 Skrevet 4. februar 2016 Er dette noe folk flest er opptatt av? Jeg må innrømme at jeg aldri har tenkt over dette. Og kommer ikke til å gjøre det nå heller. Kanskje dumt om ulykken skulle være ute.Ja, du må være forberedt på alt. Du lærte vel også som barn at du hver dag skal ta på rent undertøy; i fall du blir påkjørt, så ikke helsepersonellet får se dine skitne underbukser! (Min venninne ville ikke sove uten pysj, i fall huset begynte å brenne og hun måtte hoppe ut av vinduet naken ) Jeg har faktisk opplevd noe liknende en gang som det din venninne er redd for. Jeg ble tatt rett fra senga og som gissel i mitt eget hjem. At jeg ikke sov naken den natten var en av tingene jeg var veldig glad for. (Sover naken nå da. Faren for at sånt skal skje er jo minimal ) Anonymous poster hash: 615ff...6ee Å dæven! At du ikke sover i pistolbelte??
☆☆☆ Skrevet 4. februar 2016 #18 Skrevet 4. februar 2016 I kjernejournalen din (som du kan opne på nett, søk på kjernejournal for nærare opplysningar) kan du sjå kven som er oppført som næraste pårørande. Der kan du nok også skifte om du ikkje er einig i at den som står der er din næraste.
Mamma_til_2 Skrevet 4. februar 2016 #19 Skrevet 4. februar 2016 Jeg har faktisk opplevd at feile personer har blitt oppringt og at feile opplysninger her har blitt gitt, var en bilulykke sykehus ringer min x stefar og gir ut opplysninger med mitt navn men jornalen til en fremmed person ( som døde) gjett om det ble styr!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #20 Skrevet 4. februar 2016 Jeg har vært innlagt et par ganger, siste gangen for en planlagt operasjon, og da leverer man jo inn et ark med navn og nr til nærmeste pårørende, hvem som er fastlege osv. Om jeg skulle havne i en ulykke har de ikke disse opplysningene i journalen min fra forrige gang jeg var på sykehuset da? Jeg har aldri tenkt på at de ikke skulle få tak i mannen min, jeg er jo registrert som gift og vi står registrert på samme adresse så det regner jeg med de finner ut av... Men før jeg giftet meg tenkte jeg på det med hvem som er nærmeste pårørende om medisinske avgjørelser må tas og jeg ikke er i stand til å gjøre rede for meg. Nå er jeg gift, så da er automatisk mannen min nærmeste pårørende, men før jeg giftet meg var det vel foreldrene mine som var det. Det bekymret meg, for pappa har jeg ingen kontakt med og mamma har jeg minimalt kontakt med, ikke noe sært og kjærlig forhold for å si det sånn. At de skulle kunne diskutere medisinske ting om meg fordi de var mine nærmeste bekymret meg litt husker jeg. Godt å være gift nå Anonymous poster hash: 5c914...264
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #21 Skrevet 4. februar 2016 Jeg har lagt det inn i journalen. kanskje den som heter kjernejournal? Der står navn og adresse på mine pårørende, men kan ikke huske at mobilnummer lå der. Mulig det, uansett kom de til riktig person forrige gang det var behov for det Anonymous poster hash: 2b191...55e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå