Gå til innhold

Litt flaks skal man ha!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ene barnet hade glemt matpakken og jeg kastet meg i bilen i hui og hast for å kjøre bort å levere den bort i tide. Jeg tok med mobiltelfeonen ned, la den på benken ved siden av skoene mens jeg kledde på meg og løp ut. Uten mobil. Og mobil er i mitt tilfelle lik bankkort, førerkort osv, siden jeg har alt dette stappet inn i dekselet rundt telefonen.

Jeg kan allerede nå ganske sikkert si at jeg aldri før, så vidt jeg kan huske, glemt mobilen når jeg har kjørt bil, eller lommebok den gang det var der førerkortet lå. I alle de ca 18 årene jeg har vært sjåfør, har førerkortet alltid vært med. Alltid! Men ikke i dag ...

Og da jeg kjørte hjem igjen fra skolen, hadde de rigget opp en politikontroll. Begge bilene foran meg ble vinket inn, jeg ble vinket videre. Snakk om flaks da! Ellers hadde jeg vel garantert fått bot, og det hadde rett og slett vært litt surt om med tanke på at jeg ellers er en som aldri kjører uten førerkort, men bare glemte det denne ene dagen. Godt med litt hverdagsflask :D

Andre slike type historier?

Anonymous poster hash: 6994a...0e6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har jo den klassiske "legge kameraet på taket av bilen, og finne det igjen like helt etter 2 mil"-historien 😊

Skrevet

Vi har jo den klassiske "legge kameraet på taket av bilen, og finne det igjen like helt etter 2 mil"-historien

Å, eller kake! Kom på en slik nå når du nevnte det ;)

Min svoger skulle hente dåpskaken da de hadde barnedåp. Ungen hadde kolikk og han var nok passe trøtt. Hentet kaken, som ikke akkurat var billig, satte den på taket mens han låste opp bilen og fikk andre varer på plass, satte seg inn i bilen og kjørte. Med kaken på taket! Utrolig nok var den like hel og fin da han kom hjem og oppdaget den. Han fortalte at han ikke nevnte episoden med et ord for sin kone, som alt fra før var superstresset, bare bar inn kaken som om ingenting hadde hendt. Først etterpå fortalte han hva som egentlig hadde skjedd, og alle fikk seg en god latter.

HI

Anonymous poster hash: 6994a...0e6

Skrevet

Du hadde nok ikke fått bot. Jeg har blitt stoppet av politiet to ganger uten førerkort, og har ikke fått bot.

Anonymous poster hash: 7eb48...0ba
Skrevet

Jeg er en sånn en som ALDRI kjører for fort. Alltid et par km under fartsgrensen. Mannen min sier at om jeg noen gang får fartsbot så skal han ramme den inn og henge på veggen...

MEN - selvfølgelig: jeg har en time å kjøre til jobb, og havnet en gang bak en lastebil som lå 10-20 under fartsgrensa. Ikke sjans å komme forbi pga trafikk, så der lå jeg og putret i en halvtimes tid. Så kommer vi til en motbakke, og uten at jeg merker det setter han opp farten noe voldsomt (spør ikke meg...), og jeg i min egen verden følger bare på. På toppen av bakken er det et rettstrekk, og der stod selvsagt politiet den dagen. Til min store forskrekkelse oppdager jeg at jeg ligger i drøyt 75 km/t, og det er 60 der... hvordan jeg unngikk å bli vinka inn vet ikke jeg, for de stod klare med laseren og alt 😮

Skrevet

De kan sjekke opp førerkortet elektronisk nå, så at det er glemt er ingen krise lenger....bare flaut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...