Gå til innhold

utagering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er det noen som har tips til hvordan håndtere utagering av barn på 3 år? Vet at dette er helt normalt helt opp i 85% av barn i denne alderen er dette jevnlig mener en barne psyk. Vi har prøvd å være tydelig konsekvent, ikke irritert men forklare rolig og snakke om hvorfor dette skjer, vi har prøvd å overse da noen barn tester grenser og blir fornøyd for å få oppmerksomhet uansett om det er negativt oppmerksomhet og den siste strenge som vi ikke er spesielt glad i der vi setter han ut i gang 1-2 minutter. Noen med erfaring som kan si noen tips? Alle barn er jo ulike og reagerer ulikt så trenger jo ikke fungere her men.

Anonymous poster hash: 8150c...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør han når han utagerer da?

Er jo en ting å ligge på gulvet og slå i gulvet av raseri, men det er noe annet om han slenger stein etter folk..

Anonymous poster hash: 8db86...7cb

Skrevet

Han dytter mye, biter et par dager i mnd, roper og springer mye rundt som er tydeligvis skremmende for de andre barna i barnehagen.

Skrevet

Han dytter mye, biter et par dager i mnd, roper og springer mye rundt som er tydeligvis skremmende for de andre barna i barnehagen.

Har han lite språk? Stor for alderen og blitt sett på som større enn han er? Er det noe i bhg som ikke er bra? Vi har hatt en skikkelig hard negl. Det hjalp å snakke minst mulig undere anfallet, vente til det gikk over, også trøste når han så ønsket det. Parerte slag, sa rolig nei, forhindret biting så godt det lot seg gjøre før han fikk tak og sa tydelig nei. Når vi hadde rolige stunder prøvde jeg og prate med han om hva som er greit og ikke, at andre får vondt, at ingen vil leke med noen som biter osv. Pløste på med godord "du er en fin gutt" "godgutten", "verdens beste Ole "osv, uten at han hadde gjort noe spesielt. Kommenterte prososisl atferd hos han og skrøt. Jeg snakket også endel om følelser, mine, hans og andres. Nå snart et år etter er han en annen gutt, men fortsatt sta som f****.

Anonymous poster hash: 3c047...0c8

Skrevet

Skulle tro du siste kjente oss :) ja han har lite språk og ble storebror tidlig. Jeg prøver hele tiden å være bevist på at han fremdeles er liten, jeg gir han all oppmerksomhet når han er her. Flere mener dette er grunnen, at han blir bortskjemt og ufordragelig pga for mye oppmerksomhet noe jeg er totalt uenig i :)

Skrevet

Noen fler med erfaringer? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...