Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #1 Skrevet 3. februar 2016 Jeg bor på et slags "internat" og noen her har med seg hundene sine.. Vi er her to uker ifb med skole da vi går desentralisert. Jeg synes faktisk det er en smule respektløst da: 1) Noen her er faktisk redd her for hunder. En av hundene er litt forbi valpestadiet og hopper på oss når han kommer løpende inn. Eieren bare ler.. Jeg synes IKKE det er moro med fremmede hunder som hopper på meg. 2) Noen er allergisk. og 3) Hundene HAR faktisk pisset inne... Inne på et av kjøkkenet en dag Jeg skjønner at de kanskje ikke har hundepass, men dette burde vel eierne tenkt på før, eller hva? Er jeg slem som tenker sånn?! hadde jeg ikke hatt barne eller hundepass ville jeg ikke valgt et desentralisert studium.... Anonymous poster hash: dc4e7...2e6
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #2 Skrevet 3. februar 2016 Jeg syns du er litt slem. Det at noen er redd hunder kan ikke hele resten av verden jenke seg etter. Men hundeeier må ha såpass kustus på hunden at den fex ikke hopper opp på folk. Tissing inne skulle ikke være nødvendig. At noen er allergisk, er et vektigere motargument. Vel og merke hvis de er veldig plaget, og ikke har "allergi" når de i virkeligheten ikke liker hunder og skylder på allergi. Anonymous poster hash: cf4de...081
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #3 Skrevet 3. februar 2016 Jeg vil tro at de har fått godkjent å ta med hunden. Min erfaring er i hvert fall at hundehold må godkjennes av utleier på forhånd. Er noen allergisk så burde ikke hundehold akkurat der blitt godkjent hvis man f.eks. deler oppholdsrom. Og hundeeier skal selvfølgelig ha kontroll på hunden. Tisseuhell på et fremmed sted kan skje, men om hundeeier tørker opp så fort som mulig så ser jeg ikke problemet i det, så lenge hunden ikke tisser inne hele tiden/daglig. Anonymous poster hash: a6222...9ba
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. februar 2016 #5 Skrevet 3. februar 2016 Jeg syns du er litt slem. Det at noen er redd hunder kan ikke hele resten av verden jenke seg etter. Men hundeeier må ha såpass kustus på hunden at den fex ikke hopper opp på folk. Tissing inne skulle ikke være nødvendig. At noen er allergisk, er et vektigere motargument. Vel og merke hvis de er veldig plaget, og ikke har "allergi" når de i virkeligheten ikke liker hunder og skylder på allergi. Anonymous poster hash: cf4de...081 Som hundeeier skal man ta hensyn til at andre er redd hunden!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #6 Skrevet 3. februar 2016 Mener du at hundene er der i fellesområdet uten at eierene er til stede? Det ville jeg i tilfelle ikke sunes var greit. Kan du ikke høre med utleier hva som er avtalen? Anonymous poster hash: d988b...75e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #7 Skrevet 3. februar 2016 Jeg syns du er litt slem. Det at noen er redd hunder kan ikke hele resten av verden jenke seg etter. Men hundeeier må ha såpass kustus på hunden at den fex ikke hopper opp på folk. Tissing inne skulle ikke være nødvendig. At noen er allergisk, er et vektigere motargument. Vel og merke hvis de er veldig plaget, og ikke har "allergi" når de i virkeligheten ikke liker hunder og skylder på allergi. Anonymous poster hash: cf4de...081 Å nei, så det er helt ok å ta med kjæledyr i et fellesareal der mange bor? Jeg liker faktisk hunder og katter, har en katt selv. Kanskje jeg skal ta den med neste gang? Men hater at fremmede hunder snuser og hopper på meg. Det er flere plasser i bygget hvor bikkja har pissa, og andre tørker opp. Vi fikk beskjed fra foreleser hva han synes om å ha med barn i timen - ikke greit når de forstyrrer mener han. Men det ville kanskje vært legitimt å hatt med min to åring på skole? Nei det handler slett om å ta hensyn når man er 20 stykker + og intet annet! Bikkja her går mye løs i bygget. Anonymous poster hash: dc4e7...2e6
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #8 Skrevet 3. februar 2016 herregud get over it Get over it? Get over en allergi? At den hopper på folk og tisser inne burde ikke være så vanskelig for eier å gjøre noe med? Anonymous poster hash: 65947...199
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #9 Skrevet 3. februar 2016 Jeg syns du er litt slem. Det at noen er redd hunder kan ikke hele resten av verden jenke seg etter. Men hundeeier må ha såpass kustus på hunden at den fex ikke hopper opp på folk. Tissing inne skulle ikke være nødvendig. At noen er allergisk, er et vektigere motargument. Vel og merke hvis de er veldig plaget, og ikke har "allergi" når de i virkeligheten ikke liker hunder og skylder på allergi. Anonymous poster hash: cf4de...081 Som hundeeier skal man ta hensyn til at andre er redd hunden! Nei det synes jeg ikke alltid blir riktig. Har man en snill hund som ikke gjør noen fortred så får heller den som er redd ta seg sammen. Det handler tross alt om en tanke som sitter i ditt hode. Og dine følelser. Anonymous poster hash: 16706...2bc
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #10 Skrevet 3. februar 2016 Mener du at hundene er der i fellesområdet uten at eierene er til stede? Det ville jeg i tilfelle ikke sunes var greit. Kan du ikke høre med utleier hva som er avtalen? Anonymous poster hash: d988b...75e Jeg skal spørre utleier i morgen. Vi betaler en rimelig sum for to uker, men ingen har fått Mail eller lignende om at noen av medstudenter har hunder. To stykker med hver sin hund deler rom. En av de slipper hunden løs i fellesareal uten bånd, mens den andre tar hensyn og er mye på rommet med hunden når de ikke går tur. Anonymous poster hash: dc4e7...2e6
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #11 Skrevet 3. februar 2016 Det er virkelig ikke greit på felleesområdet. Hadde de hatt hunden på rommet, tatt den med seg når de går ut, eller latt den bli på eget rom hadde det vært noe annet. Man må kunne velge om man vil omgås dyr. Anonymous poster hash: d988b...75e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #12 Skrevet 3. februar 2016 Det formidable resultatet du oppnår med å skrive om det her inne løser sikkert problemet. Nydelig engasjement, du er flink! Anonymous poster hash: 895b8...737
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #13 Skrevet 3. februar 2016 Det formidable resultatet du oppnår med å skrive om det her inne løser sikkert problemet. Nydelig engasjement, du er flink! Anonymous poster hash: 895b8...737 Oi, tråkket jeg en stolt chihuahua eier på foten? Flere enn meg reagerer. Og noen har faktisk hunder hjemme. Skal vi kanskje be gutten ta med seg hunden å dra hjem? Skal uansett dra på fredag og takk Gud for det.. At de befinner seg på rommet og tar hunden med ut for lufting er helt ok, også om de selv tørker opp hundepiss. Anonymous poster hash: dc4e7...2e6
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. februar 2016 #14 Skrevet 3. februar 2016 Jeg syns du er litt slem. Det at noen er redd hunder kan ikke hele resten av verden jenke seg etter. Men hundeeier må ha såpass kustus på hunden at den fex ikke hopper opp på folk. Tissing inne skulle ikke være nødvendig. At noen er allergisk, er et vektigere motargument. Vel og merke hvis de er veldig plaget, og ikke har "allergi" når de i virkeligheten ikke liker hunder og skylder på allergi. Anonymous poster hash: cf4de...081 Som hundeeier skal man ta hensyn til at andre er redd hunden! Nei det synes jeg ikke alltid blir riktig. Har man en snill hund som ikke gjør noen fortred så får heller den som er redd ta seg sammen. Det handler tross alt om en tanke som sitter i ditt hode. Og dine følelser. Anonymous poster hash: 16706...2bc Jeg håper du tuller nå!?De fleste som er redd hunder vet at hunder merker om du er redd og da blir man enda mer redd! Det er en selvfølge at hundeeier tar hensyn til de som er redd hunder. Det er helt normal folkeskikk og gjør man ikke det er man utrolig arrogant! Gleder det deg å se andre redde?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #15 Skrevet 3. februar 2016 Det formidable resultatet du oppnår med å skrive om det her inne løser sikkert problemet. Nydelig engasjement, du er flink! Anonymous poster hash: 895b8...737 Oi, tråkket jeg en stolt chihuahua eier på foten? Flere enn meg reagerer. Og noen har faktisk hunder hjemme. Skal vi kanskje be gutten ta med seg hunden å dra hjem? Skal uansett dra på fredag og takk Gud for det.. At de befinner seg på rommet og tar hunden med ut for lufting er helt ok, også om de selv tørker opp hundepiss. Anonymous poster hash: dc4e7...2e6 Flott for deg at du ikke er alene om å reagere, det må føles bra. Håper i allefall noen av de andre er en smule mer løsningsorienterte enn du er, og faktisk agerer i stedet for å furte på nett. Anonymous poster hash: 895b8...737
Pobie Skrevet 3. februar 2016 #16 Skrevet 3. februar 2016 Synes det er helt greit at hunder får bo der sammen med eierne sine. Regner med det er noen som har godkjent dette. Det er ikke greit at hundene hopper opp på folk. Hvis man skal ha hunden i samme bygning som andre, må man ha dem i bånd eller kunne kontrollere dem såpass at de ikke er til sjenanse for andre. Samme med tissing inne. Klart det kan skje uhell, men da må eieren umiddelbart tørke opp etter hunden, og passe godt på den i fremtiden slik at det ikke skjer igjen.
Gjest Antarctica Skrevet 3. februar 2016 #17 Skrevet 3. februar 2016 Jeg syns du er litt slem. Det at noen er redd hunder kan ikke hele resten av verden jenke seg etter. Men hundeeier må ha såpass kustus på hunden at den fex ikke hopper opp på folk. Tissing inne skulle ikke være nødvendig. At noen er allergisk, er et vektigere motargument. Vel og merke hvis de er veldig plaget, og ikke har "allergi" når de i virkeligheten ikke liker hunder og skylder på allergi. Anonymous poster hash: cf4de...081 Herregud. For noe tull. Internat er IKKE stedet for kjæledyr som mangler pottetrening og annen oppdragelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå