Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #1 Skrevet 3. februar 2016 Hvordan skal man vite hvilke dager det er ulovlig å kjøre? Og hvis man vil kjøre på de "lovlige" riksveiene som ring 3, betyr jo det at man må kjøre på en ulovlig kommunal vei først! Hvis man feks bor på Lambertseter, må man jo kjøre på kommunal vei for å komme seg ned til ring 3! Grrrr.. Anonymous poster hash: d29df...8b7
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #2 Skrevet 3. februar 2016 Tipper det blir via nettet? En side hvor vi kan sjekke. Derfor er det så tåpelig at det ikke også gjelder statlige veier, men kommer nok det også snart håper jeg👍 Anonymous poster hash: 088a7...360
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #3 Skrevet 3. februar 2016 En får nok oversikt. Anonymous poster hash: 9184a...cc4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #4 Skrevet 3. februar 2016 Tipper det blir via nettet? En side hvor vi kan sjekke. Derfor er det så tåpelig at det ikke også gjelder statlige veier, men kommer nok det også snart håper jeg👍 Anonymous poster hash: 088a7...360 Håper? Først får en beskjed om at diesel bil er bra. Mange kjøpte da dieselbiler. Så kommer det at nei,de tok feil. Fint, hvor mange tusen ble lurt for hvor mange millioner? Tror du det er bare å selge igjen? Her har staten sviktet mange! Anonymous poster hash: 9184a...cc4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #5 Skrevet 3. februar 2016 Miljøet.Hva er det med diesel biler som gjør at de forurenser så mye? Anonymous poster hash: 6aa46...321
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #6 Skrevet 3. februar 2016 Etter anbefaling om å kjøre diesel fant de ut at disse bilene slipper ut partikler som skader miljøet mer enn bensinbiler. Anonymous poster hash: 9184a...cc4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #7 Skrevet 3. februar 2016 Tipper det blir via nettet? En side hvor vi kan sjekke. Derfor er det så tåpelig at det ikke også gjelder statlige veier, men kommer nok det også snart håper jeg👍 Anonymous poster hash: 088a7...360 Haha, idiot! Anonymous poster hash: 5aa37...94b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #8 Skrevet 3. februar 2016 Dette blir ekstremt vanskelig for min del iallefall. Jeg er høygravid, det er holkeføre utenfor, og jeg må hente og levere en trassig 2-åring i barnehagen. Å dra henne med på bussen blir en stor ekstra byrde. Usosial beslutning av byrådet. Anonymous poster hash: d29df...8b7
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #9 Skrevet 3. februar 2016 Etter anbefaling om å kjøre diesel fant de ut at disse bilene slipper ut partikler som skader miljøet mer enn bensinbiler. Anonymous poster hash: 9184a...cc4 De er mer skadelig lokalt, men mindre skadelig globalt enn bensinbiler. Det passer meg skikkelig dårlig og vi førere oss litt lurt, men syns liksom ikke jeg kan bli sur fordi Oslo prøver å gjøre liver bedre til barn med astma feks. Anonymous poster hash: 0eacc...57c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #10 Skrevet 3. februar 2016 Etter anbefaling om å kjøre diesel fant de ut at disse bilene slipper ut partikler som skader miljøet mer enn bensinbiler. Anonymous poster hash: 9184a...cc4 De er mer skadelig lokalt, men mindre skadelig globalt enn bensinbiler. Det passer meg skikkelig dårlig og vi førere oss litt lurt, men syns liksom ikke jeg kan bli sur fordi Oslo prøver å gjøre liver bedre til barn med astma feks. Anonymous poster hash: 0eacc...57c Klart ikke,men noe ansvarsfølelse skader ikke. Ikke gøy å ha gitt flere hundretusen og ikke få solgt igjen. Tenker de like mye på folks helse når det gjelder flytrafikken? Mange flyginger med få passasjerer. Anonymous poster hash: 9184a...cc4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #11 Skrevet 3. februar 2016 Etter anbefaling om å kjøre diesel fant de ut at disse bilene slipper ut partikler som skader miljøet mer enn bensinbiler. Anonymous poster hash: 9184a...cc4 De er mer skadelig lokalt, men mindre skadelig globalt enn bensinbiler. Det passer meg skikkelig dårlig og vi førere oss litt lurt, men syns liksom ikke jeg kan bli sur fordi Oslo prøver å gjøre liver bedre til barn med astma feks. Anonymous poster hash: 0eacc...57c Klart ikke,men noe ansvarsfølelse skader ikke. Ikke gøy å ha gitt flere hundretusen og ikke få solgt igjen. Tenker de like mye på folks helse når det gjelder flytrafikken? Mange flyginger med få passasjerer. Anonymous poster hash: 9184a...cc4 Jo, men det gjør ingenting med oslolufta. Men ja, det burde jo det minste vært en type panteordning så folk kunne kvitte seg med dieselbilen. Så til min egen agenda.. Hvor begynner egentlig ring 1 hvis man kommer nordfra? Er ulvensplitten innenfor ring 1? Anonymous poster hash: 0eacc...57c
the amazing spidermamma Skrevet 3. februar 2016 #12 Skrevet 3. februar 2016 Skjønner at det er kjipt når man eier en dieselbil, og særlig hvis man kjøpte den for å ta hensyn til miljøet. Men det er også ille at unger må holdes inne pga dårlig luft i Oslo. Når folk blir sjuke av lufta, er det nødvendig med tiltak. Men de burde kanskje ha kompensert de med dieselbil på en eller annen måte?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #13 Skrevet 3. februar 2016 Det er ikke mange dagene i året det blir sånn... slapp av Anonymous poster hash: b31e0...7b6
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #14 Skrevet 3. februar 2016 Det er ikke mange dagene i året det blir sånn... slapp av Anonymous poster hash: b31e0...7b6 Hvordan vet du det? Anonymous poster hash: d29df...8b7
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #15 Skrevet 3. februar 2016 Hvordan skal man vite hvilke dager det er ulovlig å kjøre? Og hvis man vil kjøre på de "lovlige" riksveiene som ring 3, betyr jo det at man må kjøre på en ulovlig kommunal vei først! Hvis man feks bor på Lambertseter, må man jo kjøre på kommunal vei for å komme seg ned til ring 3! Grrrr.. Anonymous poster hash: d29df...8b7 Slutt å sutre. Vi som bor på Lambertseter kan da reise med offentlige transport, som tbane linje 4 eller 79-bussen Anonymous poster hash: 78b3f...778
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #16 Skrevet 3. februar 2016 Det er ikke mange dagene i året det blir sånn... slapp av Anonymous poster hash: b31e0...7b6 Hvordan vet du det? Anonymous poster hash: d29df...8b7 Fordi det er ikke så mange dager i løpet av et år det er så høy luftforurensning at dieselbiler må stå. Anonymous poster hash: b31e0...7b6
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #17 Skrevet 3. februar 2016 Det er ikke mange dagene i året det blir sånn... slapp av Anonymous poster hash: b31e0...7b6 Hvordan vet du det? Anonymous poster hash: d29df...8b7 Fordi det er ikke så mange dager i løpet av et år det er så høy luftforurensning at dieselbiler må stå. Anonymous poster hash: b31e0...7b6 Nei det er ikke mange dager i året. Men det er fryktelig irriterende å kjøpe en dieselbil fordi staten anbefaler det, og så faller den ekstremt i verdi siden man brått ikke får kjøre den enkelte dager Ingen krise for meg siden vi i tillegg har en bensin bil Anonymous poster hash: 85771...bee
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #18 Skrevet 3. februar 2016 Hvordan skal man vite hvilke dager det er ulovlig å kjøre? Og hvis man vil kjøre på de "lovlige" riksveiene som ring 3, betyr jo det at man må kjøre på en ulovlig kommunal vei først! Hvis man feks bor på Lambertseter, må man jo kjøre på kommunal vei for å komme seg ned til ring 3! Grrrr.. Anonymous poster hash: d29df...8b7 Slutt å sutre. Vi som bor på Lambertseter kan da reise med offentlige transport, som tbane linje 4 eller 79-bussen Anonymous poster hash: 78b3f...778 Hvis du skal til Elverum en dag, tar det ganske mye lenger tid å basere seg på offentlig! Anonymous poster hash: d29df...8b7
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #19 Skrevet 3. februar 2016 Tipper det blir via nettet? En side hvor vi kan sjekke. Derfor er det så tåpelig at det ikke også gjelder statlige veier, men kommer nok det også snart håper jeg👍 Anonymous poster hash: 088a7...360 Håper? Først får en beskjed om at diesel bil er bra. Mange kjøpte da dieselbiler. Så kommer det at nei,de tok feil.Fint, hvor mange tusen ble lurt for hvor mange millioner? Tror du det er bare å selge igjen? Her har staten sviktet mange! Anonymous poster hash: 9184a...cc4 Er det statens skyld at diesel er giftig...? Anonymous poster hash: e38c7...a46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå