Gå til innhold

uenige om navn: o

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer er uenige..han vil bare ha det ene..mens jeg er usikker..snes det er fint. men er et veldig vanlig navn..han vill ha det sist også.. hjeeelp

Anonymous poster hash: d5751...336
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og samboer er uenige..han vil bare ha det ene..mens jeg er usikker..snes det er fint. men er et veldig vanlig navn..han vill ha det sist også.. hjeeelp

Hva vil du ha hjelp til? Dere må bare finne et navn dere begge ønsker. Viktig at ingen av dere angrer senere.

Hvis det er et vanlig navn, kan det endres litt til et mer uvanlig? Emma: Emmeline, Emmie - Marie: Mari, Maria, Maren - Nora: Leonora, Anora - Martin: Martinius osv?

Eller hva med to fornavn? Ofte blir bare det ene brukt, da.

Anonymous poster hash: 1f650...634

Skrevet

Er baby født? Hvis ikke, så legg diskusjonen bort til etterpå. Når dere ser ham blir det gjerne lettere å se for seg om navnet passer ;)

Anonymous poster hash: 814a7...5d7

Skrevet

Haha..emma... synes det er kjempefint..men veldig mange heter vel det nå? Og er ikke aktuelt med noe annet ; P aner ikke hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Emma er nydelig :) hadde ikke brydd meg om det vant i fjor

Skrevet

Emma er fint, men for vanlig for min smak. Kommer til å bli Emma S., Emma B. osv. Da ville jeg heller valgt Emmeline, Emily, Emilie, Amalie... Eller i det minste hatt et mellomnavn i tillegg for å skille alle Emma'ene.

Hva med Emma Sofie? Emma Victoria?

Anonymous poster hash: f57df...58e

Skrevet

Emma er oppbrukt, velg noe annet.

Personlig "ga" jeg etter for mannens ønsker mht navn og jeg angrer hver dag. Men jeg syntes heller ikke at navnet var kjempefint, bare greit nok

Anonymous poster hash: 6d915...b43
Skrevet

jeg sa egentlig sist at neste gang skulle han få bestemme.. siden jeg var sikker på at vi ikke fikk enda ei jente: D Men dumt nå da..: ) så da har jeg jo egentlig sagt at han skal bestemme.. men jeg har ikke lyst til å ha det navnet.. og han vil ikke ha noe annet.. blææ.. for en situasjon...nei barnet er ikke født ennå..

Skrevet

Vi bestemte hver vår gang da vi skulle velge navn til våre barn. Men vi var enige om at den andre hadde vetorett. Slik at hvis han hadde valgt et navn jeg virkelig ikke likte, hadde jeg rett til å nekte. Valgte jeg et navn han virkelig ikke likte, hadde han rett til å nekte.

Hvis du virkelig ikke kan leve med Emma, så må han jo finne noe annet. Hvis det er fordi du "egentlig" liker navnet og synes det er kjempefint men er usikker og vil bestemme selv, synes jeg du må gi deg. Du hadde lovet at han skulle få bestemme, da må han vel det da.

Skrevet

synes det er fint...men vet bare ikke om det er det jeg vil ha..men han får nok bestemme denne gangen: )

Skrevet

Dere får jobbe litt med saken.

Det er viktig at begge har vetorett.

Skriv navneforslag til hverandre. Lag hver sin liste. La den andre svare ja, nei eller trenger å tenke litt på det med begrunnelse på hvert navn. (F eks, ønsker ikke det navnet da han som mobbet meg på skolen het det, eller liker klangen men synes ikke det passer med etternavnet, eller pent men uvant osv. Da lærer dere også hverandres smak og måte og tenke på å kjenne og da er det enklere å lete etter et navn som man selv liker og som den andre kanskje også liker.

Lykke til.

Skrevet

Om du vil at barnet skal hete etternavnet sitt, så gå for Emma.
I klassen til min datter er det tre Emma. I barnehagen til sønnen min er det fire (!)

De får aldri oppleve å hete fornavnet Emma. De heter "Olsen" eller "Emma O" eller "emmaolsen"

Selv gikk jeg i klassen til tre Marit og to Marte.
For meg heter de ikke Marte eller Marit, men "Jensen" osv, selv om det er fjørti år siden vi sluttet på skolen. Navnet henger ved.

Jeg fatter ikke at folk velger ti på topp- navn.

Anonymous poster hash: aa36b...9da
Skrevet

Er enig med hun som sier vent til barnet er født! Jeg hadde et ønske, mannen et annet. Da gutten kom ut passet han ikke mitt navn i det hele tatt, men mannen sitt var plutselig et perfekt valg;) Er veldig fornøyd med det valget:)

Anonymous poster hash: 84781...1df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...