Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #1 Skrevet 3. februar 2016 Jenta på 8 år velger veldig ofte å ikke høre eller bry seg om det jeg sier. I dag ved middagsbordet fløy hun opp fra bordet 2 ganger for "ingenting" dvs se hva broren på badet drev på med, han var på do..og opp og bort I vinduet når hunden bjeffer utenfor. Jeg sier at flyr hun opp flere ganger nå før maten er ferdig så kjører jeg ikke på trening. Javel , sier hun.. 10 sek etterpå piper det I min mobil og hun hopper opp og løper for å sjekke den. Så da blir det ingen trening og nå er hun trist og lei og gråter.. Burde vel funnet en annen konsekvens kjenner jeg...Dumt å ta bort trening og det sosiale men jeg er så lei av at hun ikke bryr seg om beskjeder.. Hvordan er det hos dere, hører dem stort sett? Anonymous poster hash: c55f3...2fb
Gjest Muji81 Skrevet 3. februar 2016 #2 Skrevet 3. februar 2016 Ikke så lurt å ta vekk trening, enig i det. Barn som går fra middagsbordet uten god grunn er ferdig med maten her. Da tas tallerknen vekk. Effektivt.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #3 Skrevet 3. februar 2016 Konsekvenser må de jo få. Men å droppe treningen var kanskje ikke det beste. Har selv en datter på 8. Hun virker å ha kommet i en slags trassalder. Da går hun helt i vranglås og nekter å gjøre det vi ber henne om. Jeg reduserer i ukepengene når hun ikke hører etter. Faren gir henne time-out. Da må hun sitte i trappen i noen minutter. Men din datter er kanskje mer vimsete enn i trass? Altså at hun glemmer seg? Da er det viktig med tydelige regler, som repeteres jevnlig og at hun får vite på forhånd hvilke konsekvenser det vil gi å ikke lytte. Men husk at man når lettere inn ved å beskrive ønsket oppførsel enn å si hva man ikke ønsker. F.eks "Når vi skal spise middag om fem minutter forventer jeg at alle sitter pent på stolene og spiser. Vi venter til alle er ferdige eller til jeg gir beskjed om at det er greit å gå." Da vil barnet se for seg at det er det som skal gjøres. Anonymous poster hash: 2c715...e86
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #4 Skrevet 3. februar 2016 Ikke så lurt å ta vekk trening, enig i det. Barn som går fra middagsbordet uten god grunn er ferdig med maten her. Da tas tallerknen vekk. Effektivt. Jeg har prøvd det tidligere, gitt tydelig beskjed om at hvis dette gjentar seg er hun ferdig med å spise. Hun gjorde det likevel og jeg tok maten fra henne. Hun gikk amok og stupte etter matfatet, fikk tak I kanten på det og smalt alt i golvet så fisk og grønnsaker fløy. Brølte og veltet en stol for så å løpe inn på rommet og sture resten av dagen.. Anonymous poster hash: c55f3...2fb
Gjest Muji81 Skrevet 3. februar 2016 #5 Skrevet 3. februar 2016 Ikke så lurt å ta vekk trening, enig i det. Barn som går fra middagsbordet uten god grunn er ferdig med maten her. Da tas tallerknen vekk. Effektivt. Jeg har prøvd det tidligere, gitt tydelig beskjed om at hvis dette gjentar seg er hun ferdig med å spise. Hun gjorde det likevel og jeg tok maten fra henne. Hun gikk amok og stupte etter matfatet, fikk tak I kanten på det og smalt alt i golvet så fisk og grønnsaker fløy. Brølte og veltet en stol for så å løpe inn på rommet og sture resten av dagen.. Anonymous poster hash: c55f3...2fb Hehe...uffda. om noen år kan du le av det. Men skjønner det er frustrerende nå. Jeg vil nok uansett anbefale å fortsette. Litt utholdenhetskrig med trassige barn..
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #6 Skrevet 3. februar 2016 Ikke så lurt å ta vekk trening, enig i det. Barn som går fra middagsbordet uten god grunn er ferdig med maten her. Da tas tallerknen vekk. Effektivt. Jeg har prøvd det tidligere, gitt tydelig beskjed om at hvis dette gjentar seg er hun ferdig med å spise. Hun gjorde det likevel og jeg tok maten fra henne. Hun gikk amok og stupte etter matfatet, fikk tak I kanten på det og smalt alt i golvet så fisk og grønnsaker fløy. Brølte og veltet en stol for så å løpe inn på rommet og sture resten av dagen.. Anonymous poster hash: c55f3...2fb Du må være bestemt i det du gjør. Ta vekk tallerken og vis henne bort fra kjøkkenet. Neste måltid er til kvelds. Hvis en åtteåring hiver seg etter tallerkenen hvis hannikkje får det som hun vil så har hun større problemer enn at hun bare ikke hører etter. Anonymous poster hash: 21ca2...873
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #7 Skrevet 3. februar 2016 Helt greit å ikke dra på trening. Hvorfor skulle ikke det være greit? Det er en konsekvens som hun ble lei seg for,og da bør hun ha tatt lærdom til neste gang. Hun trener sikkert ikke hver dag, så på treningsfrie dager ville jeg gitt beskjed om at du ringer trener og sier at hun ikke kommer på neste trening heller,dersom adferden opprettholdes. Anonymous poster hash: 9ac07...108
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #8 Skrevet 3. februar 2016 Ikke så lurt å ta vekk trening, enig i det. Barn som går fra middagsbordet uten god grunn er ferdig med maten her. Da tas tallerknen vekk. Effektivt. Jeg har prøvd det tidligere, gitt tydelig beskjed om at hvis dette gjentar seg er hun ferdig med å spise. Hun gjorde det likevel og jeg tok maten fra henne. Hun gikk amok og stupte etter matfatet, fikk tak I kanten på det og smalt alt i golvet så fisk og grønnsaker fløy. Brølte og veltet en stol for så å løpe inn på rommet og sture resten av dagen.. Anonymous poster hash: c55f3...2fb Heisann! Du er ikke "litt" seint ute med å begynne å jobbe med bordskikk? Jeg hadde faktisk ikke gitt noen advarsler eller noen utsatt frist. Her hadde måltidet vært over etter første tur bort fra bordet. Anonymous poster hash: 73284...841
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #9 Skrevet 3. februar 2016 Jeg skjønner ikke hvordan dere her i denne tråden klarer å ha det hyggelig hjemme med så mye maktmisbruk og straff. Et virkelig hyggelig hjemmemiljø😜 Anonymous poster hash: 08dbe...c17
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #10 Skrevet 3. februar 2016 Jeg skjønner ikke hvordan dere her i denne tråden klarer å ha det hyggelig hjemme med så mye maktmisbruk og straff. Et virkelig hyggelig hjemmemiljø😜 Anonymous poster hash: 08dbe...c17 Er det hyggeligere med den barbaren HI beskriver? Ungen er ALT for gammel til å oppføre seg sånn. Vi begynte å øve på å sitte sammen til man var ferdig allerede i toårsalderen, og vet du hva? Det man vokser opp med som normalt, stiller man ikke spørsmålstegn ved senere. Så min åtteåring går aldri fra før han er mett. Anonymous poster hash: 73284...841
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #11 Skrevet 3. februar 2016 Jeg skjønner ikke hvordan dere her i denne tråden klarer å ha det hyggelig hjemme med så mye maktmisbruk og straff. Et virkelig hyggelig hjemmemiljøAnonymous poster hash: 08dbe...c17 Det er veldig sjelden det er nødvendig å bruke makt og straff. Ungene lærer raskt hva som er greit og hva de ikke får lov til. Det er bare hvis vi slutter å være konsekvente det blir problemer. Da blir ungene usikre og starter å teste ut hvor grensene faktisk går. Anonymous poster hash: 42ade...d29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå