Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #1 Skrevet 3. februar 2016 ... blir man like slått ut som om man har omgangssyke eller " bare" kvalm ? Tenker ikke på hypermesis men bare sånn vanlig kvalme. Anonymous poster hash: ea6fa...a7d
Leeloo76 Skrevet 3. februar 2016 #2 Skrevet 3. februar 2016 Bare kvalm, og så kommer det gjerne veldig brått. Jeg kunne ikke være sulten, hadde kjeks på nattbordet. Var mest kvalm på kvelden, så "morgenkvalme" er ikke nødvendigvis på morgenen.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #3 Skrevet 3. februar 2016 Som å være konstant ekstremt fyllasjuk. Anonymous poster hash: 0b235...c00
Mamma&skatt Skrevet 3. februar 2016 #4 Skrevet 3. februar 2016 Som å være konstant ekstremt fyllasjuk. Anonymous poster hash: 0b235...c00 Jepp, det oppsummerer det egentlig ganske bra.. :-(
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #5 Skrevet 3. februar 2016 Som en grusom sjøsjuke som aldri går over. Anonymous poster hash: 2623e...678
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #6 Skrevet 3. februar 2016 Som å være skikkelig, skikkelig fyllesyk av den typen du ligger over toalettet og spyr mens du sier "jeg skal aldri mer drikke". Bortsett fra at du har ikke drukket og dette gjentar seg døgnet rundt i 9 mnd 😆 Anonymous poster hash: a0980...e25
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #7 Skrevet 3. februar 2016 Som å være fyllesyk som aldri går over. Føles sånn ihvertfall 😄 Anonymous poster hash: a94ae...b1d
Hønemorpåhaugen Skrevet 3. februar 2016 #8 Skrevet 3. februar 2016 værre enn fyllesyke...konstant i 3-4 mnd.. pluss at alt lukter og smaker jævlig
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #9 Skrevet 3. februar 2016 Jeg trodde først at det var omgangssyke jeg,for var både kvalm og helt ekstremt trøtt. Å spiste jeg ikke med en gang jeg kjente at jeg var sulten så begynte jeg å kaste opp,først da begynte jeg å mistenke at det kunne være noe annet. Kvalmen gikk over etter 3 mnder da Så kom ikke kvalm tilbake før den sist måneden av svangerskapet. Da kastet jeg opp av lukter,av å ligge på siden,når jeg fikk rier osv. Savner ikke den tiden! Anonymous poster hash: 6164b...de0
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #10 Skrevet 3. februar 2016 Den verste kvalmen. Ofte blir kvalme bedre når du har kastet opp, men ikke svangerskapskvalme. I tillegg reagerer man på absolutt alle lukter. Jeg ble helt nazi på hvilken såpe og deodorant mannen kunne bruke. Anonymous poster hash: 6c8e3...2d7
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #11 Skrevet 3. februar 2016 Som å være bilsyk 24/7. Alt blir bare en tåke. Hvordan de stakkarene som har hyperemesis har det, det orker jeg nesten ikke tenke på engang. Anonymous poster hash: d860b...dd1
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #12 Skrevet 3. februar 2016 For min del var det som om å være fyllesyk OG sjøsyk samtidig.. Fy søren så ekkel kvalme! Ingenting funket. Men ved å spise hver 1,5-2 time fungerte jeg tålelig greit. Anonymous poster hash: 2cabf...8db
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #13 Skrevet 3. februar 2016 Skjønner jeg har sluppet billig unna. Har vært "småkvalm" hele dagen, med noen perioder der jeg plutselig ble kjempekvalm (og måtte kaste opp). Med lakris, friske drops, frukt, kjeks osv klarte jeg å holde det verste unna. Anonymous poster hash: 5b50f...0bc
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #14 Skrevet 3. februar 2016 Huff, har 2 barn og ikke vært kvalm en eneste gang. Tydeligvis griseflaks. Føler med dere. Bare for nysgjerrighetens skyld: har dere noen gang lurt på om det hele er verdt det? Anonymous poster hash: 42bec...348
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #15 Skrevet 3. februar 2016 Huff, har 2 barn og ikke vært kvalm en eneste gang. Tydeligvis griseflaks. Føler med dere. Bare for nysgjerrighetens skyld: har dere noen gang lurt på om det hele er verdt det? Anonymous poster hash: 42bec...348 Selvfølgelig er det verdt det. Men pga. den hinsides kvalmen og den forferdelige spyinga så blir jeg ikke frivillig mamma for 6 barn fra min kropp. Anonymous poster hash: 2623e...678
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #16 Skrevet 3. februar 2016 Huff, har 2 barn og ikke vært kvalm en eneste gang. Tydeligvis griseflaks. Føler med dere. Bare for nysgjerrighetens skyld: har dere noen gang lurt på om det hele er verdt det? Anonymous poster hash: 42bec...348 Jeg vurderte sterkt å avbryte andre svangerskap, men vi hadde allerede fortalt det til eldste som gledet seg veldig til å bli storesøster. Jeg hadde hyperemesis i begge svangerskapene da, så litt mer kvalm enn gjennomsnittet. Er veldig fornøyd med de to jeg har fått, men skal absolutt ikke ha flere. Anonymous poster hash: a5809...fbb
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #17 Skrevet 3. februar 2016 Jeg syntes hver dag føltes som om jeg hadde vært på rødvinsfylla til klokken 5 om morgenen, kvalm, hodepine, klein og trøtt. Første svangerskapet var som fyllesjuke, influensa og å ha blitt kastet med en trapp. Godt det ikke er livet ut. Anonymous poster hash: 91d1e...b0b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #18 Skrevet 3. februar 2016 Kvalm som om du må spy, som når man har omgangssyke. Jeg var kvalm hele graviditeten... Anonymous poster hash: 92fee...e59
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #19 Skrevet 3. februar 2016 Huff, har 2 barn og ikke vært kvalm en eneste gang. Tydeligvis griseflaks. Føler med dere. Bare for nysgjerrighetens skyld: har dere noen gang lurt på om det hele er verdt det? Anonymous poster hash: 42bec...348 Har hatt hypermesis to ganger og særlig andre gangen ble jeg helt nedbrutt og deprimert og bare ba om at hva som helst skulle skje så jeg ikke lenger var gravid. Hadde dødstanker..Men i ettertid har jeg hatt dårlig samvittighet for disse tankene og ønskene selv om jeg vet jeg ikke var meg selv. Verdt det ja..Men ikke flere ganger, da er jeg redd for å bli sinnsyk.. Anonymous poster hash: 3665f...094
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #20 Skrevet 3. februar 2016 Huff, har 2 barn og ikke vært kvalm en eneste gang. Tydeligvis griseflaks. Føler med dere. Bare for nysgjerrighetens skyld: har dere noen gang lurt på om det hele er verdt det? Anonymous poster hash: 42bec...348 Selvfølgelig er det verdt det. Men pga. den hinsides kvalmen og den forferdelige spyinga så blir jeg ikke frivillig mamma for 6 barn fra min kropp. Anonymous poster hash: 2623e...678 Du misforstår. Jeg mener om du lurte på det mens du var gravid og kvalm/hyperemesis. At du syns det var verdt det etter barnet er født tar jeg som en selvfølge. Anonymous poster hash: 42bec...348
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #21 Skrevet 3. februar 2016 HI spør jo eksplisitt om IKKE hyperemesis. Jeg var mye småkvalm og hadde liten matlyst, men kvalmen ble verre hvis jeg ikke spiste. Særlig morgen og på slutten av arbeidsdagen. Gikk og smågumlet Ritz-kjeks for å holde mageinnholdet stabilt, husker jeg. Det kom veldig i bølger. Frisk og fin ett minutt, kvalm det neste. Anonymous poster hash: 86dab...7c8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #22 Skrevet 3. februar 2016 Huff, har 2 barn og ikke vært kvalm en eneste gang. Tydeligvis griseflaks. Føler med dere. Bare for nysgjerrighetens skyld: har dere noen gang lurt på om det hele er verdt det? Anonymous poster hash: 42bec...348 Selvfølgelig er det verdt det. Men pga. den hinsides kvalmen og den forferdelige spyinga så blir jeg ikke frivillig mamma for 6 barn fra min kropp. Anonymous poster hash: 2623e...678 Du misforstår. Jeg mener om du lurte på det mens du var gravid og kvalm/hyperemesis. At du syns det var verdt det etter barnet er født tar jeg som en selvfølge. Anonymous poster hash: 42bec...348 Ja. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg håpa på at jeg hadde to i magen og ikke bare en. Venninner sa "Jammen, det er jo så koselig å gå gravid". Vel, ikke mye kos å brekke meg av en klem av mannen og føle at jeg spyr ut ungen. Og jeg hadde bare vanlig svangerskapskvalme med spying. Anonymous poster hash: 2623e...678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå