Gå til innhold

Jeg er så sliten og lei av sykt barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skolebarnet mitt er sykt, og har vært hjemme i flere mnd nå. Hun synes nok det er omtrent like frustrerende som meg, men jeg blir likevel gal snart! Det er så vanskelig å være tålmodig, hjelpsom og hyggelig hele tiden. Barnet klarer selvsagt mindre enn vanlig og hun var fra før av et uselvstendige barn. Jeg flyr rundt som en tjener dagen lang føles det iblant som,og i tillegg våkner hun to-tre ganger hver natt og er redd. Det er som å ha en liten baby igjen,på mange måter. Og jeg er såååå sliiiiten! Dagens lille utblåsning.

Anonymous poster hash: c6b3b...4f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da? Kan se for meg at du er sliten, men siden hun er så syk at hun er hjemme i flere mnd er det vel ikke snakk om en forkjølelse heller.. Håper du finner igjen gleden og energien, og at hun blir frisk snart :)

Anonymous poster hash: adf74...0f4
Skrevet

Huff da? Kan se for meg at du er sliten, men siden hun er så syk at hun er hjemme i flere mnd er det vel ikke snakk om en forkjølelse heller.. Håper du finner igjen gleden og energien, og at hun blir frisk snart :)

Anonymous poster hash: adf74...0f4

Nei,nemlig. Hun er jo reelt syk og må behandles på sykehus bare de blir sikre på årsaken. Nå kan det kanskje sammenlignes litt med mild me, om jeg kan si det sånn. Hun er veldig utmattet.

Noe av problemet nå er at uansett hvor vanlig jeg prøver å høres ut i stemmen så syns hun jeg er uinteressert eller streng. Jeg kan knapt si noe og hvertfall ikke minste lille irettesettelse (hyggelige og rolige irettesettelse) uten at hun bryter ut i gråt eller anklager meg for å kjefte. Jeg forstår at hun er så sliten selv at hun er på bristepunktet, men likevel. Dette er bare for mye!

Anonymous poster hash: c6b3b...4f4

Skrevet

Har du noen som kan avlaste seg litt innimellom? Skal ikke så mye til før man fár tilbake lott energi..en joggetur, cafe med en god venn, kino etc.

Anonymous poster hash: 6a0bb...bd4

Skrevet

sånn er det bare dessverre, har selv en liten gutt som er mye syk, han har astma, og har nå vert hjemme i 5 dager med infulensa, vert i bhg kun en uke ,og så på igjen, skjønner du er lei, er det selv,men lite man får gjort dessverre

Skrevet

sånn er det bare dessverre, har selv en liten gutt som er mye syk, han har astma, og har nå vert hjemme i 5 dager med infulensa, vert i bhg kun en uke ,og så på igjen, skjønner du er lei, er det selv,men lite man får gjort dessverre

Litt forskjell på 5 dager og flere måneder da!

Er selv hjemme med sykt barn nå, har to barn med astma, og er mye syke. 8 sykt barn dagen i år, og neste uke skal ene barnet inn til operasjon, så da blir det en uke til hjemme. Jeg merker at jeg blir lei etter "bare" dette, så at HI er lei etter flere måneder kan jeg godt skjønne.

Som noen over her sier, det skal ikke store pausen til for å få litt ny energi. Når jeg har hatt mange sykt barn dager, synes jeg det er herlig å komme meg på trening. Få ut litt innestengt frustrasjon og få fokusert på meg selv litt. Kanskje du har en vennine/nabo/kollega som kan hjelpe deg noen timer så du får en pause? Det er lov å spørre :)

Anonymous poster hash: a83a7...a86

Skrevet

Uff, å ha syke barn er slitsomt. Har du fått noe diagnose? Du sier syk i flere mnd. Er det noe som går over eller er det kronisk? Har du meldt deg inn i noe forbund? De kan ha likemanns tjeneste?

Vi har selv en datter som er syk, medesin daglig, ukentlig, klippekort hos legen. Møter hente og bringe. Oppfølging på alle plan. Men få hjelp av familie og venner få hode ovenpå. Det blir en vane men tøft til tider.

Anonymous poster hash: 47ecb...a4a

Skrevet

Har du noen i hverdagen som kan avlaste deg litt da? Mor, søster, mann eller venninner? Det er slitsomt med et slikt sykt barn og kan tære noe grusomt på psyken - både hos deg og jenta.

Event om du kan spørre om avlastning? Du skal orke hverdagen tross alt, og hvem jenta trenger deg som en frisk og oppegående mamma :)

Har selv hatt endel syke unger som har vært innlagt på sykehus og mye hjemme, og trodde jeg skulle fly på veggen til slutt - så du har min fulle sympati. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...