Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #1 Skrevet 3. februar 2016 Tenkte jeg bare skulle nevne dette, da det har vært en del spekulative innlegg her om flyktningenes motiver; enkelte har hardnakket påstått at de som tror dette er desperate mennesker på flukt gjennom Europa, etter trygghet, er naive - og påstått at dette er nesten bare unge menn på utkikk etter kjappe penger i Europa. Har også lest at noen har påstått at de forlater kone og barn hjemme (implisitt at de ikke bryr seg om sin egen familie). Vel, til dere, nå er det langt færre menn bland flyktningene, nå er det kvinner og barn som kommer etter. Veldig vanlig i flyktningersituasjoner at menn reiser først, og når de har kommet i trygghet, så hjelper de familien å komme etter. Det som gjør at jeg har reagert på slike påstander er at det viser så mangelfull forståelse av våre menneskelige likheter. De fleste menn, (også "utlendinger") er glad i barna sine og familien sin, og ønsker et godt liv for dem. Anonymous poster hash: a82e1...76f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #2 Skrevet 3. februar 2016 Tenkte jeg bare skulle nevne dette, da det har vært en del spekulative innlegg her om flyktningenes motiver; enkelte har hardnakket påstått at de som tror dette er desperate mennesker på flukt gjennom Europa, etter trygghet, er naive - og påstått at dette er nesten bare unge menn på utkikk etter kjappe penger i Europa. Har også lest at noen har påstått at de forlater kone og barn hjemme (implisitt at de ikke bryr seg om sin egen familie). Vel, til dere, nå er det langt færre menn bland flyktningene, nå er det kvinner og barn som kommer etter. Veldig vanlig i flyktningersituasjoner at menn reiser først, og når de har kommet i trygghet, så hjelper de familien å komme etter. Det som gjør at jeg har reagert på slike påstander er at det viser så mangelfull forståelse av våre menneskelige likheter. De fleste menn, (også "utlendinger") er glad i barna sine og familien sin, og ønsker et godt liv for dem. Anonymous poster hash: a82e1...76f Jeg har jobbet for flyktninger ved flere anledninger før, og nei, det er ikke "vanlig" at menn ditcher kone og barn hjemme og søker trygghet først. Ordentlige mannfolk tar med seg familien sin på reisen, og ikke etterlater dem i bomberegnet hjemmet, eventuelt sender familien først og så kommer selv etterpå. Det JEG har reagert på, er at disse mennene som kom til vår kommune hadde fine klær, var ikke skadet eller utsultet. De folkene som blir vist på TV som sulter, ikke har klær eller tak over hodet, kommer i hvert fall ikke hit av en eller annen grunn. Anonymous poster hash: 730da...bba
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #3 Skrevet 3. februar 2016 Tenkte jeg bare skulle nevne dette, da det har vært en del spekulative innlegg her om flyktningenes motiver; enkelte har hardnakket påstått at de som tror dette er desperate mennesker på flukt gjennom Europa, etter trygghet, er naive - og påstått at dette er nesten bare unge menn på utkikk etter kjappe penger i Europa. Har også lest at noen har påstått at de forlater kone og barn hjemme (implisitt at de ikke bryr seg om sin egen familie).Vel, til dere, nå er det langt færre menn bland flyktningene, nå er det kvinner og barn som kommer etter. Veldig vanlig i flyktningersituasjoner at menn reiser først, og når de har kommet i trygghet, så hjelper de familien å komme etter.Det som gjør at jeg har reagert på slike påstander er at det viser så mangelfull forståelse av våre menneskelige likheter. De fleste menn, (også "utlendinger") er glad i barna sine og familien sin, og ønsker et godt liv for dem.Anonymous poster hash: a82e1...76f Jeg har jobbet for flyktninger ved flere anledninger før, og nei, det er ikke "vanlig" at menn ditcher kone og barn hjemme og søker trygghet først. Ordentlige mannfolk tar med seg familien sin på reisen, og ikke etterlater dem i bomberegnet hjemmet, eventuelt sender familien først og så kommer selv etterpå. Det JEG har reagert på, er at disse mennene som kom til vår kommune hadde fine klær, var ikke skadet eller utsultet. De folkene som blir vist på TV som sulter, ikke har klær eller tak over hodet, kommer i hvert fall ikke hit av en eller annen grunn. Anonymous poster hash: 730da...bba [/quote "Sukk" de ferreste "ditcher" som du sier, kone og barn fordi de ikke "gidder" og ha dem med seg vekk fra krig. Hva er det du tror om folk? Og jo, menn drar ofte først, for å så å skaffe midler til å hjelpe familien trygt etter. Grunnen til at de med god råd kommer "hit" først, som du sier, er at det er en brutal verden. De med høy utdannelse, mye ressurser og god råd har lettere for å komme seg ut. Det er ikke gratis å flykte, det koster jævlig mye penger - fordi det finnes krigsprofitører som utnytter menneskers desperathet etter trygghet, for økonomisk vinning. Har en kollega som var en av de første som kom hit, og han kommer fra en veldig velstående familie. Men de har tapt alt. Han bruker i dag lønnen sin, ressursene sine og sitt nettverk til å hjelpe andre syriske flyktninger i Europa. Og han vet selv at han og hans familie er blandt de heldige. De hadde nok penger til å relativt trygt flykte gjennom Europa. Alle er ikke like heldige. Poenget mitt var bare at nå kommer det for første gang flere kvinner og barn enn menn til Europa. Anonymous poster hash: a82e1...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå