Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #1 Skrevet 3. februar 2016 Er det noen her som har kjennskap til sykdommer i skjoldbruskkjertelen?Legen min sier jeg har forstørret skjoldbruskkjertel og at det er mulig det er noe med stoffskiftet.... Anonymous poster hash: 2d702...e1f
HvittHus Skrevet 3. februar 2016 #2 Skrevet 3. februar 2016 Ja det har jeg. En forstørret kjertel heter struma. Man kan ha struma med og uten medfølgende stoffskiftesykdom. Hva lurer du på?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #3 Skrevet 3. februar 2016 Det er ikke farlig vell?struma da tenker jeg på slik man ble fortslt i barnealder at om man ikke spiste fisk fikk man kul på halsen, altså struma😱 Anonymous poster hash: 2d702...e1f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #4 Skrevet 3. februar 2016 Hva kan det være om det ikke har noe med stoffskiftet å gjøre? Anonymous poster hash: 2d702...e1f
HvittHus Skrevet 3. februar 2016 #5 Skrevet 3. februar 2016 Det er ikke farlig vell?struma da tenker jeg på slik man ble fortslt i barnealder at om man ikke spiste fisk fikk man kul på halsen, altså struma Anonymous poster hash: 2d702...e1f Ja struma kan komme av jodmangel. Det var ikke uvanlig i gammeldager og faktisk dessverre på fremmarsj nå. :-( Et struma uten plager er ufarlig, men det kan bli så stort at det trykker på luft, spiserør og never og da vurderer man kirurgi. Er det tatt stoffskifteprøver av deg og hva sier disse?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #6 Skrevet 3. februar 2016 Ene stoffskifteprøven var grei sa han, men han ville ta flere andre stoffskifteprøver......jeg er desverre ikke glad i fisk, men spiser ellers alt annet.. Anonymous poster hash: 2d702...e1f
HvittHus Skrevet 3. februar 2016 #7 Skrevet 3. februar 2016 Ene stoffskifteprøven var grei sa han, men han ville ta flere andre stoffskifteprøver......jeg er desverre ikke glad i fisk, men spiser ellers alt annet.. Anonymous poster hash: 2d702...e1f Påse at disse prøvene er tatt når svarene foreligger: FT4, FT3, TSH, Tras og Anti-TPO. Uten disse får man ikke gjort en korrekt vurdering. Hvis du ikke spiser fisk bør du passe på å få i deg nok jod via andre kilder for jod, feks kosttilskudd. (Datteren min har jodmangel og hun spiser taremel, samt Kelptabletter.)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #8 Skrevet 3. februar 2016 Takk for fine svar😊Det står at jeg skal ta de prøvene du skreiv ja👍Jeg drikker en del melk, det er vell litt jod i meieriprodukter?Også spiser jeg vanlige multivitaminer, men vet ikke hvor mye jod det inneholder da.. Anonymous poster hash: 2d702...e1f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #9 Skrevet 3. februar 2016 Jeg har hatt en infeksjon i skjoldbruskkjertelen. Hos meg var det ikke kronisk, det tok i underkant av et år før jeg var kvitt det.... http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/hormoner-og-nering/skjoldkjertelbetennelse-tyreoiditt-1143.html?page=1 Anonymous poster hash: 76328...a54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå