Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #1 Skrevet 3. februar 2016 Vi flyttet like før jul og minste fikk plass i en liten og helt grei barnehage. De ansatte er hyggelige, men godt voksne alle sammen og dessverre ingen menn. Barnehagen er 10 min unna med bil. Minste trives godt. Nå ser vi at alle barna i gata går i en annen og nærmere barnehage. Den er stor! Det er 5min å gå. Så det store spørsmålet. Skal vi bytte barnehage? Minste er trygg og god, men det er aldri godt å vite hvordan han takler et skifte til. Til høsten må han bytte til stor avdeling uansett. Er det lurt å bytte da? Jeg tenker færrest mulig bytter og lurer på om det er lurt å bytte med det samme - før han knytter seg mye til de nye, eller vente til "naturlig brudd" etter sommeren. En av de ansatte har akkurat byttet til den store barnehagen og jeg vurderer å høre om han kan begynne hos henne, som han jo kjenner. Hva ville du gjort? Anonymous poster hash: ae961...d50
Mamma til 2 søte Skrevet 3. februar 2016 #2 Skrevet 3. februar 2016 Ville selvfølgelig byttet. Han kan fort havne utenfor ungene i gata hvis ikke dere voksne er 100% på hele tiden. Kjekt med barnehagekompiser i gata ☺
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #3 Skrevet 3. februar 2016 Hadde tre barnehagebytter for vår gutt. Først familiebarnehage, så en kommunal og en ny kommunal da vi flyttet. Gutten vår var både sjenert og forsiktig, men bytte gikk veldig greit likevel. Hadde vært mer skeptisk til å bytte skole enn barnehage. De får seg lett venner i den alderen der. Anonymous poster hash: 4901a...7ad
oslofrk Skrevet 3. februar 2016 #4 Skrevet 3. februar 2016 Takk for svar, men det jeg lurer på er egentlig NÅR vi bør bytte? Hvordan time best mulig? Bytte nå, som hun fortsatt er ganske ny, eller vente til etter sommeren?
SerenaSparrow Skrevet 3. februar 2016 #5 Skrevet 3. februar 2016 Greit å vente til sommeren. Når det likevell er naturlig bytte.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #7 Skrevet 3. februar 2016 Jeg ville ha byttet med en gang. Det står ikke hvor gammel barnet er, men jeg tenker uansett at det er greit å gjøre det med en gang før man knytter seg alt for sterkt til stedet. Anonymous poster hash: 6f568...a4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå