Gå til innhold

Gir mannen deres blod?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, han vil heller ikke være organdonor, samme med meg. 

Anonymous poster hash: e1ddc...ff4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er han ikke. Jeg ga tildligere, men det er lenge siden sist (graviditet, amming osv.). Nå bor vi så langt fra nærmeste blodbank at det i praksis er umulig for oss å gi blod.

Anonymous poster hash: 3a54f...0df
Skrevet

Nei. Men han er 28 år da, så da trenger han vel ikke ;)

Anonymous poster hash: 27044...23c

Å joda. Blodbanken er takknemlig for alle som vil(og kan!) gi ;)

Anonymous poster hash: e6984...fc7

Er du dum eller later du bare som?

Skrevet

Ja, han har blodtype 0, så han er veldig ettertraktet. Skal selv begynne å gi blod når baby er 12 mnd. Er seff også organdonor begge to, samt alle ungene.

Skrevet

Ja, han har blodtype 0, så han er veldig ettertraktet. Skal selv begynne å gi blod når baby er 12 mnd. Er seff også organdonor begge to, samt alle ungene.

Tar du seriøst slike valg for ungene dine? At de skal gi bort organene om de dør? Hårreisende. Sånt må de ta stilling til når de er myndige!!!

Skrevet

Tar du seriøst slike valg for ungene dine? At de skal gi bort organene om de dør? Hårreisende. Sånt må de ta stilling til når de er myndige!!!

Vi som foreldre tar den avgjørelsen om noe skulle skje med dem...

http://www.tv2.no/v/1016640/

Anonymous poster hash: eb544...d3d

Skrevet

Tar du seriøst slike valg for ungene dine? At de skal gi bort organene om de dør? Hårreisende. Sånt må de ta stilling til når de er myndige!!! Anonymous poster hash: 27044...23c

Selvfølgelig tar man som foreldre stilling til det. Hvem ellers skal bestemme liksom? Når barna blir eldre, må de selvsagt ta stilling til det selv. Men barn dør også dessverre og mange barn venter på nye organer. Synes det er flott med foreldre som vil donere organene til barna og dermed redde andre barn. Forstår at det må være vanskelig når man havner i den situasjonen.

Anonymous poster hash: 898a6...186

Skrevet

Jeg bruker å lyve litt når noen spør om jeg er organdonor. Sier ja, men de nærmeste vet at jeg ikke er det. Er redd at ved en eventuell ulykke så gir deg meg opp fortere for å høste organer. Og jeg kan ikke tenke meg at mitt hjerte feks. kan brukes i en kropp som teoretisk er en morder, pedofil el. 

Anonymous poster hash: e1ddc...ff4
Skrevet

Ja, selv om han er redd nålstikk! Han har nok blitt vant med det nå, men jeg synes han var utrolig tøffere turde å bli med meg den første gangen :)

Anonymous poster hash: c68d0...ce8

Skrevet (endret)

Selvfølgelig gjør jeg det! Skulle de dø, noe som ville vært helt forferdelig, kan de redde andre barn. De trenger jo ikke organene sine. Å begrave/kremere mennesker med alle organene inntakt, burde vært forbudt. Endret av Daquiry
Skrevet

Min mann gjorde i mange år,men sluttet fordi han ble så dårlig i magen av jerntablettene han måtte ta.

Anonymous poster hash: 91686...237

Man MÅ altså ikke ta de. Jeg gir blod, men tar ikke tablettene - av samme årsak som mannen din.

Anonymous poster hash: 6177e...c61

Skrevet

Nei. Men han er 28 år da, så da trenger han vel ikke ;)

Å joda. Blodbanken er takknemlig for alle som vil(og kan!) gi ;)

Er du dum eller later du bare som?

Hva feiler det deg?

Skrevet

Tar du seriøst slike valg for ungene dine? At de skal gi bort organene om de dør? Hårreisende. Sånt må de ta stilling til når de er myndige!!!Anonymous poster hash: 27044...23c
Selvfølgelig gjør jeg det! Skulle de dø, noe som ville vært helt forferdelig, kan de redde andre barn. De trenger jo ikke organene sine. Å begrave/kremere mennesker med alle organene inntakt, burde vært forbudt.

I prinsippet er jeg enig med deg, men da vi sto i situasjonen selv orket vi ikke tanken på at noen skulle skjære i babyen vår. Vi hadde han hjemme helt til begravelsesdagen og orket ikke tanken på å gi han fra oss for å ligge alene, naken og kald på et operasjonsbord.

Jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet heller, det var det som var rett avgjørelse i situasjonen. Poenget mitt er at man ikke vet hvordan man reagerer før man, Gud forby, er i situasjonen hvor spørsmålet kommer opp.

Mannen er blodgiver, jeg kan ikke pga en genetisk sykdom, og vi er begge positive til organdonasjon på egne vegne.

Anonymous poster hash: 93cbe...355

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...