Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #1 Skrevet 3. februar 2016 Noen forslag til hvordan dette skal gjennomføres? Til dem som spør om hvem som flyttet, så var det meg. Men dette var på et tidspunkt da far var helt tydelig på at han ikke ønsket noe som helst kontakt med barnet, så jeg valgte derfor å flytte nærmere min familie. Like etter vi flyttet ønsket han å få bilder av barnet og begynte å bli litt interessert, og nå ønsker han også å treffes. Og hva sier jeg til barnet om denne mannen? Hittil har det ikke vært noe spørsmål om hvem/hvor pappa er. Anonymous poster hash: d4281...22c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #2 Skrevet 3. februar 2016 Far har valgt å ikke være en del av livet til barnet, og du tok et valg om å flytte basert på den kunnskapen. Til et så lite barn som ikke kjenner far i utgangspunktet må samvær innføres gradvis og barnet må få all den tiden det trenger. Far bør også innse virkeligheten i forhold til at det er uholdbart at barnet skal pendle, det igjen betyr at far må ta reiseveien og møte barnet på barnet sitt hjemsted. Sannsynligvis bør far komme til din hjemplass relativt ofte og møte barnet på korte samvær f.eks både lørdag og søndag i barnets kjente omgivelser. Dette krever mye av far, men det krever også mye av deg da du må legge til rette for samvær og sannsynligvis bør du la far møte barnet hjemme hos dere. Men helt ærlig ville jeg nok bedt om en samtale på fvk (kun deg) for å få innspill på hvordan far bør fases inn på best mulig måte for barnet. I neste omgang kan du ta med far hvis han ikke godtar løsningen du skisserer i forhold til samvær. Anonymous poster hash: 0ea44...308
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #3 Skrevet 3. februar 2016 Hos oss var det 40 mil unna og far som flyttet. Men han fikk 2 uker i sommerferien, annenhver jul og påske. (Selv om drt aldri ble annen jul) Han fikk også vinter og hørtferie, for da har barnet fri men jeg og mannen np jobbe uansett. Hender det blir en langweekend, men det skjer ikke så ofte. Han flyr alene, og har gjort det siden han var 6 år. Jwg betaler en vei. Anonymous poster hash: f175a...879
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #4 Skrevet 3. februar 2016 Her må jo faren komme til dere i begynnelsen, og sannsynligvis ganske lenge. Du sender/leverer selvsagt ikke et så lite barn alene med en mann han ikke kjenner. Anonymous poster hash: 3156c...a29
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #5 Skrevet 3. februar 2016 Hos oss var det 40 mil unna og far som flyttet. Men han fikk 2 uker i sommerferien, annenhver jul og påske. (Selv om drt aldri ble annen jul) Han fikk også vinter og hørtferie, for da har barnet fri men jeg og mannen np jobbe uansett. Hender det blir en langweekend, men det skjer ikke så ofte. Han flyr alene, og har gjort det siden han var 6 år. Jwg betaler en vei. Anonymous poster hash: f175a...879 Kan jeg spørre hvilken samværsklasse far kom i da? Og hvor mye han betaler i bidrag? Anonymous poster hash: b0fa5...b37
februarprins2013 Skrevet 3. februar 2016 #6 Skrevet 3. februar 2016 her må jo far komme til dere ,der dere bor og bo på hotell og fullføre samværet sammens med dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå