Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #1 Skrevet 3. februar 2016 Hvordan kan jeg begrense samvær og likevel sørge for at min datter på 5 år har en viss forståelse av hvem som er biologisk far og biologisk farsfamilie..og uten å måtte gå igjennom rettssak? De har pr i dag ikke samvær. Vi har truffet far ca to ganger i året. Nå har far, biologisk bestemor som knapt har truffet jenta før og tante tatt kontakt den siste uka, så jeg antar at det er noe i gjære. Men av diverse grunner vil jeg aldri la min datter være alene med dem. Jeg trenger ikke svar om hvor viktig far er. Og ja, familievernkontoret har heller ikke fått far til å skjønne seg på barns behov. Og han beskrev det selv som "kvinner som rotter seg mot han". Og tanten avviser uttalelser fra fagfolk. Anonymous poster hash: 3227c...263
MarianeA Skrevet 3. februar 2016 #2 Skrevet 3. februar 2016 Det er umulig for oss utenforstående å gi et fornuftig svar her på bakgrunn av opplysningene du kommer med. Jenta har ikke samvær med far men treffer han to ganger i året. Nå har familien tatt kontakt og du aner noe muffins er i gjære. Og du mener at ingen av dem bør være alene med din datter. Videre spør du hvordan du kan begrense samvær , og samtidig la barnet få forståelse av at fars familie eksisterer. Slik jeg ser det er det opp til deg. De tar kontakt og ønsker å hilse på. Kan jo besøke dere uten å være alene med jenta. Så vet hun hvem de er og kanskje får et greit forhold til dem. Om du framsnakker blir det enda bedre.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #3 Skrevet 3. februar 2016 Tolker det at alle har tatt kontakt samme uke som at de har snakket om dere, kanskje de har hatt et familieselskap e.l. og snakket om at de ønsker bli litt bedre kjent med jenta? Ingen har jo ytret ønske om å være alene med henne, så hvorfor ikke la de få møte henne. Du kan jo ta henne med på besøk, møte de på en nøytral plass som en lekeplass e.l. Så får du jo bare ta det som det kommer, skulle det komme ønske om å ha henne alene får du ta det når de kommer. Da må du bestille time på familievernkontoret og møte pappaen der. Anonymous poster hash: 663ff...aa2
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #4 Skrevet 3. februar 2016 Du høres jo helt merkelig ut. I stedet for å være glad for at den andre siden av familien endelig viser interesse for datteren din, så snakker du om å begrense samvær? Håper far kjører rettsak, og vinner frem!! Anonymous poster hash: 4a7c6...010
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå