Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Jeg er kanskje i overkant nøye når det gjelder bilsikring, så nå vil jeg gjerne høre om jeg overreagerer... Min datter er 8 1/2, ca 138 cm høy og ca 32 kilo. Hun sitter i en Britax beltestol, og skal gjøre det til hun ikke passer i den lenger. Her om dagen var hun med ei venninne hjem, og ble plassert i forsetet uten bilstol. Jeg vet at hun strengt tatt er så stor at det ikke er påbudt med sikring, men likevel... Jeg har ikke sagt noe, og kommer neppe til å gjøre det, men kjenner at jeg ikke liker dette. Anonymous poster hash: b3d4c...570
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Da kan ikke datteren din være med venner hjem. Anonymous poster hash: ed955...818
MarianeA Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 (endret) Jeg er kanskje i overkant nøye når det gjelder bilsikring, så nå vil jeg gjerne høre om jeg overreagerer... Jeg har ikke sagt noe, og kommer neppe til å gjøre det, men kjenner at jeg ikke liker dette. Anonymous poster hash: b3d4c...570 Du lurer på om du overreagerer og er hysterisk? Og så har du ikke sagt noe og kommer heller ikke til å gjøre det? Vel jeg vil kalle deg likegyldig. Endret 2. februar 2016 av MarianeA
Elsker livet Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 En ting er sikkert, du må informere de hun skal sitte på med hvordan hun skal sikres, og ordne med ekstrautstyr. Man kan ikke forvente at andre gjør noe annet enn å bruke skjønn og følge loven, så lenge de ikke er informert om noe annet. Jeg hadde ikke sagt noe i ettertid, men passet på at barnet mitt ble sikret slik jeg ønsker fremover. Her vi bor er det så ymse hvordan foreldre sikrer barna sine, og mange følger ikke en gang loven, og tar det som en selvfølge at alle er like avslappet.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Jeg har en datter på samme alder og størrelse. Hun sitter også i stol. Hadde kommet til å gitt beskjed til de hun skulle sitte på med at hun helst ikke skal sitte foran. I hvertfall dersom bilen har airbag. Men vanskelig å kreve at de bruker stol eller pute til henne dersom deres egne barn ikke gjør det. Heldigvis sitter hun sjeldent på med noen som ikke har sete/pute i bilen. Anonymous poster hash: 214fe...778
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Hun er vel i bunn og grunn 2 cm for lav til å sitte lovlig i forsetet . Anonymous poster hash: 23d6e...7af
Elsker livet Skrevet 3. februar 2016 #7 Skrevet 3. februar 2016 Hun er vel i bunn og grunn 2 cm for lav til å sitte lovlig i forsetet . Anonymous poster hash: 23d6e...7af Det er ikke ulovlig http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/barn-og-airbag/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå