Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Hvor lenge lar dere småbarn gå med feber før dere tar dem med til legen. Antar at lillebror her har fått influensa (han er 3), og han har nå hatt feber i en uke. Ikke kjempehøy, men stort sett et sted mellom 38 og 39,5. Både pappaen og storebror hadde influensa for en uke siden. Men de ble gode igjen etter 3-4 dager. Så ble lillebror syk og han har nå hatt feber i over en uke. Er det på tide å ringe legen? Han spiser litt og drikker mye vann, og ee ikke mer medtatt enn det broren var da det var han som var syk. Anonymous poster hash: a244a...dc4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 unger skal vel ikek ha feber mer enn to dager. så hadde ringt legen etter to dager, er tydelig noe kroppen ikke klarer å kvitte seg med på egenhånd. Anonymous poster hash: 21e24...6b7
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Kun to dager? Der høres litt lite ut på en treåring..? Anonymous poster hash: a244a...dc4
SuperFries Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Det høres ut som en meget snill form for influensa din familie har hatt... Hvilke andre symptomer har ungen? Jeg ville avventet lege så lenge allmenntilstanden er ok.
SuperFries Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 unger skal vel ikek ha feber mer enn to dager. så hadde ringt legen etter to dager, er tydelig noe kroppen ikke klarer å kvitte seg med på egenhånd. Anonymous poster hash: 21e24...6b7 Baby bør ikke ha feber over 3 dager før man sjekker med lege. Men det er mer pga dehydrering enn noe annet.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Ungene her i huset hadde influensa i en uke begge to. Var hos legen med 1-åringen etter 4 dager, men 3-åringen trengte de ikke se på da allmenntilstanden var god og hun drakk godt. Hun hadde 39-40 i feber nesten hver kveld. Unger flest tåler feber svært godt, og så lenge formen er god og det drikkes rikelig hadde jeg ikke bekymret meg. Men du kan jo alltids ta en tlf til legekontoret hvis du er i tvil. God bedring! Anonymous poster hash: 8f8bc...e72
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Virker som de har vært heldige, ja. Noe helt annet den jeg lå strekk it med i nærmere to uker med i fjor. Han er sliten og trett og gråter mye og orker lite. Men allikevel ikke slik at jwg blir bekymret, han spiser bittelitt til hvert måltid og drikker bra med vann i løpet av dagen. Takk for svar dere. Tror jeg avventer:) Anonymous poster hash: a244a...dc4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #8 Skrevet 3. februar 2016 Så lenge barnet drikker, og jeg får kontakt/det er seg selv, ringer jeg ikke lege. Hvis jeg ikke hadde fått i væske på lenge, og det var nærmere bevisstløst eller hadde uttalte smerter som ikke lot seg lindre, ville jeg dratt på legevakt. Anonymous poster hash: 06741...5cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå