Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Jeg trenger en jobb. Men hva kan jeg jobbe som? Jeg har sosial angst og ptsd, takler ikke å omgås andre mennesker. Er lojal og lærevillig, er vel alt jeg kan si.. Ingen utdanning eller arbeidserfaring pga jeg ble syk under utdanning. Midten av tyveårene. Går til psykolog som sier at jeg kan bli frisk. Jeg får minstesats aap, men det holder ikke. Vi klarer oss ikke på det i det heletatt.. så jeg må ha en jobb. Men hvilke er det realistiske at jeg får OG takler? Anonymous poster hash: 9c05c...5c0
Mamma_til_2 Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Jobb som kundebehandler pr mail om du ikke liker tlf, du kan jobbe hjemmefra.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Kan du starte på ny utdanning da? Eller håper du å finne noe ufaglært? Regner med du har barn, er det noen begrensning i forhold til arbeidstid? Jeg tenker det er vanskelig å slippe å forholde deg helt til andre mennesker. Men du kan jo velge jobber hvor du styrer kontakten mer eller mindre selv. Anonymous poster hash: ff69e...fc4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Jobb som kundebehandler pr mail om du ikke liker tlf, du kan jobbe hjemmefra. Ja, det kunne jeg gjort. Kan sitte på et kontor, liksom, men ikke møter eller mye kontakt med fremmede etc. Hvor leter jeg etter en slik jobb? Anonymous poster hash: 9c05c...5c0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Kan du starte på ny utdanning da? Eller håper du å finne noe ufaglært? Regner med du har barn, er det noen begrensning i forhold til arbeidstid? Jeg tenker det er vanskelig å slippe å forholde deg helt til andre mennesker. Men du kan jo velge jobber hvor du styrer kontakten mer eller mindre selv. Anonymous poster hash: ff69e...fc4 Kan starte på utdanning, men da setter jeg meg i større gjeld enn de fleste siden jeg gikk på voksenopplæring da jeg ble syk og løpet vil ta kanskje 5 år. På sikt lønner det seg åpenbart men jeg klarer meg ikke med mindre enn det vi har og vet ikke hvordan det ordner seg med lån og utbetaling pr mnd etc. Så ja, tenkte ufaglært ja. Anonymous poster hash: 9c05c...5c0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Kontorjobber er vanskelig å få tak i uten relevant utdanning og erfaring, det er som regel veldig mange søkere til slike jobber.... Men hva med avisbud? En av mammaene i klassen til datteren min har to bilruter med avisen og tjener helt greit på det, hun må ut grytidlig om morgenen siden avisen skal være levert til 7 men siden hun har en mann går det helt fint. Hun drar ut tidlig, mannen står opp med barna og hun kommer hjem til de skal på skolen/barnehagen. Så legger hun seg nedpå og sover et par timer når de er levert. Postbud er vel også ganske "usosialt". Søsteren min hadde deltidsjobb på posten da hun gikk på skolen, hun satt og sorterte post... Reklamebud med bil er vel ikke så godt betalt, men har du bil er det jo litt å tjene der også. Kjøre rundt og legge Ikeakataloger o.l. i postkassene. Anonymous poster hash: 150f4...acf
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Kontorjobber er vanskelig å få tak i uten relevant utdanning og erfaring, det er som regel veldig mange søkere til slike jobber.... Men hva med avisbud? En av mammaene i klassen til datteren min har to bilruter med avisen og tjener helt greit på det, hun må ut grytidlig om morgenen siden avisen skal være levert til 7 men siden hun har en mann går det helt fint. Hun drar ut tidlig, mannen står opp med barna og hun kommer hjem til de skal på skolen/barnehagen. Så legger hun seg nedpå og sover et par timer når de er levert. Postbud er vel også ganske "usosialt". Søsteren min hadde deltidsjobb på posten da hun gikk på skolen, hun satt og sorterte post... Reklamebud med bil er vel ikke så godt betalt, men har du bil er det jo litt å tjene der også. Kjøre rundt og legge Ikeakataloger o.l. i postkassene. Anonymous poster hash: 150f4...acf Jeg har ikke lappen. Men kunne godt tenkt meg å sortere post, hadde ikke gjort meg noe. Anonymous poster hash: 9c05c...5c0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #8 Skrevet 2. februar 2016 Vaskeriet eller kjøkken på sykehus /andre institusjoner? Anonymous poster hash: f1828...787
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #9 Skrevet 2. februar 2016 Vaskeriet eller kjøkken på sykehus /andre institusjoner? Anonymous poster hash: f1828...787 Er både sykehus og renseri her Anonymous poster hash: 9c05c...5c0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #10 Skrevet 2. februar 2016 Jeg har jobbet både som vasker og på renseri og tenker at disse jobbene er realistiske i forhold til den informasjonen du gir om deg selv. Som vasker kan du tjene ganske bra om du finner et seriøst firma. Vi hadde ofte personer med blodprøver. a. din problemstilling på arbeidsutprøvning og de blomstret opp. Men det er tøft i begynnelsen og man må være villig til å jobbe med seg selv. Når du kommer deg mer ovenpå økonomisk og psykisk er du mer rustet til å ta utdanning og stå i yrket du velger. Jeg er nå sykepleier, og jeg har alltid med meg den erfaringen jeg fikk som vasker og på renseri. Anonymous poster hash: 50e35...485
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #11 Skrevet 2. februar 2016 Jeg har jobbet både som vasker og på renseri og tenker at disse jobbene er realistiske i forhold til den informasjonen du gir om deg selv. Som vasker kan du tjene ganske bra om du finner et seriøst firma. Vi hadde ofte personer med blodprøver. a. din problemstilling på arbeidsutprøvning og de blomstret opp. Men det er tøft i begynnelsen og man må være villig til å jobbe med seg selv. Når du kommer deg mer ovenpå økonomisk og psykisk er du mer rustet til å ta utdanning og stå i yrket du velger. Jeg er nå sykepleier, og jeg har alltid med meg den erfaringen jeg fikk som vasker og på renseri. Anonymous poster hash: 50e35...485 Oh my! Blodprøve.a skulle være blant annet ☺ Anonymous poster hash: 50e35...485
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #12 Skrevet 2. februar 2016 Men er du ikke interessert i å komme over sosialangsten? Pushe grensene dine? Få det bedre? Avisbud er selvsagt noe for deg: jobbe om natta og treffe ingen. Ikke så ille betalt heller. Eller du kan feks bli støttekontakt for noen som har det værre enn deg? Jobbe på sykehjem? Kanskje du kan bli frisk hvis du strekker grensene dine litt mer og mer, forsiktig og gradvis? Anonymous poster hash: 99a6c...766
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #13 Skrevet 2. februar 2016 Kanskje ikke så fristende, men renholder? Jeg jobbet som det tidligere, og fikk utbetalt ca 23.000,- hver lønn. Jobbet man-fre. Sikkert litt ekstra i forhold til aap? Jeg selv sliter med angst, og synes dette var en grei jobb for meg, siden jeg ikke trengte å måtte forholde meg til andre ukjente mennesker Anonymous poster hash: a5c67...077
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #14 Skrevet 2. februar 2016 Hva med jobb i en butikk? Jeg hadde sosial angst, men for pengenes skyld måtte jeg ha jobb. Fikk en stilling i en butikk og trodde jeg skulle drite på meg hver eneste dag i begynnelsen. Men etter hvert gikk det over. Det er liksom noe helt annet når man bare må snakke overfladisk med kunder hele dagen. Hei, hade, vil du ha pose, kan vise deg varen, vent litt det må jeg sjekke, og litt snakk om nyheter. Det er liksom det meste man sier, men det er veldig fin "trening" i å snakke med andre mennesker. Det er liksom så ufarlig når man står der i uniform og kan være en annen rolle enn seg selv. Jeg holder fremdeles på å gråte av angst ved enkelte møter med andre folk, men jeg jobber enda i butikk (en annen enn den første). Jobben har vært helt super, og i de fleste situasjoner er jeg blitt mye tryggere på meg selv. Bare et tips:) Anonymous poster hash: 7feb3...84d
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #15 Skrevet 2. februar 2016 Vaskeriet eller kjøkken på sykehus /andre institusjoner? Anonymous poster hash: f1828...787 Har jobba på begge deler, veldig sosiale arbeidsplassar. Anonymous poster hash: acd19...0a1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #16 Skrevet 2. februar 2016 Arkiv Anonymous poster hash: 7707b...5ac
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #17 Skrevet 2. februar 2016 Lagerarbeider. Anonymous poster hash: 052e3...cf5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #18 Skrevet 2. februar 2016 Varepåfyller i butikk Anonymous poster hash: 052e3...cf5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #19 Skrevet 3. februar 2016 Renholder tenkte jeg. Jeg jobbet som hjemmehjelp med den samme diagnosen som deg. Det ble min vei tilbake til arbeidslivet (eller egentlig ordentlig inn i arbeidslivet). Jeg jobbet selvstendig, men det ga meg samtidig sosial trening. Den sosiale treningen var trygg, siden jeg stort sett var hos gamle mennesker som var fornøyde bare jeg jattet med. Men så ser jeg at du ikke har lappen. Da ble det verre. Anonymous poster hash: 5b477...448
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #20 Skrevet 3. februar 2016 Men er du ikke interessert i å komme over sosialangsten? Pushe grensene dine? Få det bedre? Avisbud er selvsagt noe for deg: jobbe om natta og treffe ingen. Ikke så ille betalt heller. Eller du kan feks bli støttekontakt for noen som har det værre enn deg? Jobbe på sykehjem? Kanskje du kan bli frisk hvis du strekker grensene dine litt mer og mer, forsiktig og gradvis? Anonymous poster hash: 99a6c...766 Hvorfor spør du om jeg ikke er interessert i det; tror du at jeg sitter og har det så fantastisk bra når jeg har sosial angst? Dessuten er det ikke den sosiale angsten som er mest hemmende, men PTSD. Og ja - selvfølgelig ønsker jeg å bli kvitt det. Men det er ikke bare å knipse med fingrene vettu. Anonymous poster hash: 9c05c...5c0
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #21 Skrevet 3. februar 2016 Kanskje ikke så fristende, men renholder? Jeg jobbet som det tidligere, og fikk utbetalt ca 23.000,- hver lønn. Jobbet man-fre. Sikkert litt ekstra i forhold til aap? Jeg selv sliter med angst, og synes dette var en grei jobb for meg, siden jeg ikke trengte å måtte forholde meg til andre ukjente mennesker Anonymous poster hash: a5c67...077 Jeg kjenner en som jobber som renholdet og får utbetalt 15 000kr/mnd og jobber helsen av seg. Dårlige kår, sure sjefer, og dette er en som kom inn i det via NAV. Og NAV kunne fortelle at det stort sett er sånn i den bransjen, deres egne ord var at det er "litt nazi". Så føler meg skremt vekk derfra, men kunne tenkt meg lager eller post ja. Anonymous poster hash: 9c05c...5c0
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #22 Skrevet 3. februar 2016 Hva med jobb i en butikk? Jeg hadde sosial angst, men for pengenes skyld måtte jeg ha jobb. Fikk en stilling i en butikk og trodde jeg skulle drite på meg hver eneste dag i begynnelsen. Men etter hvert gikk det over. Det er liksom noe helt annet når man bare må snakke overfladisk med kunder hele dagen. Hei, hade, vil du ha pose, kan vise deg varen, vent litt det må jeg sjekke, og litt snakk om nyheter. Det er liksom det meste man sier, men det er veldig fin "trening" i å snakke med andre mennesker. Det er liksom så ufarlig når man står der i uniform og kan være en annen rolle enn seg selv. Jeg holder fremdeles på å gråte av angst ved enkelte møter med andre folk, men jeg jobber enda i butikk (en annen enn den første). Jobben har vært helt super, og i de fleste situasjoner er jeg blitt mye tryggere på meg selv. Bare et tips:) Anonymous poster hash: 7feb3...84d Takk for tips Anonymous poster hash: 9c05c...5c0
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #23 Skrevet 3. februar 2016 Arkiv Anonymous poster hash: 7707b...5ac Hvordan finner jeg en slik jobb? Anonymous poster hash: 9c05c...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå