Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Jeg hadde spisevegering som barn og ungdom, men var frisk noen år i forbindelse med graviditet og de første årene etterpå.. Så kom det livskriser på rekke og rad, og jeg ble deprimert og sykmeldt, og la i tillegg på meg endel kilo. Da kom spiseforstyrrelselsene tilbake, og nå er jeg sykere enn noensinne tiltross for at jeg er lykkeligere og tryggere enn før, og ikke lenger deprimert. Jeg går nå på AAP pga angsten og anoreksien. Jeg er så utrolig sliten av å være syk, og er ganske bekymret for meg selv.. Jeg veier meg 2-3 ganger om dagen, teller og planlegger kalorier konstant. Våkner hver morgen, ligger i sengen og kjenner på meg selv, vurderer om jeg kjennes større eller mindre ut en dagen før. Tisser, veier meg. Er vekten lavere enn dagen før, er jeg glad og fornøyd, men konstant urolig for morgendagen. Er vekten høyere enn dagen før er dagen ødelagt.. Jeg kan ikke spise ute, for da har jeg ikke kontroll. Blir helt fra meg av stress hvis mannen min lager mat og jeg ikke vet hvilke ingredienser har bruker. Vil ikke på besøk til noen hvor det blir servert mat, for da blir alt ødelagt.. Jeg trener mange, mange timer i uken, i snitt 2t hver eneste dag. Dager hvor det er fysisk umulig for meg å få trent, er jeg konstant urolig og stresset. Hvis jeg overgår kalori-inntaket med bare bittelitt, så kaster jeg det opp hvis jeg får mulighet. Jeg er så sliten av å ha det sånn! Samtidig er jeg redd for å bli "frisk" og tykk... Jeg vil leve normalt, og ikke tenke på noe så dumt som vekt og kropp konstant!!! Jeg går til samtalebehandling, men føler ingenting hjelper. Og tankene blir bare verre og verre.. Er det noen som har erfaringer som kan være til hjelp? Anonymous poster hash: 54881...b52
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Ingen? Anonymous poster hash: 54881...b52
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Jeg har ikke erfaring med det selv. Men har du tatt opp med den du går hos at du føler dere ikke kommer noen vei? Kanskje du trenger tettere oppfølging eller en annen oppfølging? Kanskje du kan trenge å komme til et sted hvor de behandler spiseforstyrrelser slik at du får fred og tid til å konsentrere deg om deg selv? Jeg feiler noe som gjør at jeg er i risikosone for å utvikle anoreksia. Jeg har noen mangler som kan gi anoreksia som symptom, men heldigvis greier jeg å få i meg nok mat. Men det er en pussig erfaring, for jeg vet at hvis jeg hadde hatt et litt annet forhold til mat i utgangspunktet så ville jeg trolig ha utviklet anoreksi nå. Dette er dessverre noe som norske leger og psykiatere vet lite om. Slike mangler vil også kunne gi psykiske problemer som ytterligere vil forsterke en ev. anoreksi. Og da kommer man fort inn i en vond spiral fordi man får større mangler om man spiser for lite, symptomene blir verre, både psyken og den praktiske anoreksiaen. Hvis du har mulighet til å gå privat, så kan det kanskje være noe du bør sjekke ut. Vil tro f.eks. Balderklinikken i Oslo kan en del om dette. Be i så fall da om at de tester mineralene dine, spesielt balansen mellom kobber og sink, men test alt. Du har all verden å leve for, du har masse å kjempe for - så snakk med de som behandler deg og se også om du ev. kan søke hjelp fra det private. Klem <3 Anonymous poster hash: 04ade...3ec
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Tusen, tusen takk for svaret ditt❤️ Anonymous poster hash: 54881...b52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå