Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Nærmer seg brudd. Har begynt å se på ny boplass, er ingenting (verken leie eller kjøp) i skolekretsen her. Må dermed tenke andre alternativ. Har ikke råd å sitte med huset heller, vil egentlig bare bort. Har sett på ulike bydeler i Stavanger, men prisene er fremdeles høye. Har tre barn, så bør ha tre soverom. Har sett på noen leiligheter rundt Tasta-senteret. De ser jo veldig bra ut, og kommer til å ha råd til det når felleslånets avdragsfrihet forfaller. Hvordan er det egentlig på Tasta? Andre steder jeg burde sett? Anonymous poster hash: 51437...e5f
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Nærmer seg brudd. Har begynt å se på ny boplass, er ingenting (verken leie eller kjøp) i skolekretsen her. Må dermed tenke andre alternativ. Har ikke råd å sitte med huset heller, vil egentlig bare bort. Har sett på ulike bydeler i Stavanger, men prisene er fremdeles høye. Har tre barn, så bør ha tre soverom. Har sett på noen leiligheter rundt Tasta-senteret. De ser jo veldig bra ut, og kommer til å ha råd til det når felleslånets avdragsfrihet forfaller. Hvordan er det egentlig på Tasta? Andre steder jeg burde sett? Anonymous poster hash: 51437...e5f Hva med Randaberg/Sola? Anonymous poster hash: 44323...4f7
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Nærmer seg brudd. Har begynt å se på ny boplass, er ingenting (verken leie eller kjøp) i skolekretsen her. Må dermed tenke andre alternativ. Har ikke råd å sitte med huset heller, vil egentlig bare bort. Har sett på ulike bydeler i Stavanger, men prisene er fremdeles høye. Har tre barn, så bør ha tre soverom. Har sett på noen leiligheter rundt Tasta-senteret. De ser jo veldig bra ut, og kommer til å ha råd til det når felleslånets avdragsfrihet forfaller. Hvordan er det egentlig på Tasta? Andre steder jeg burde sett? Anonymous poster hash: 51437...e5f Hva med Randaberg/Sola? Anonymous poster hash: 44323...4f7 Jeg har undersøkt der også, men har ikke bil. Dermed kan det bli noe innviklet i forhold til buss. Sola er fullt på høyde med Stavanger sånn prismessig også. I forhold til kollektivtrafikk, ligger Tasta langt foran de to andre kommunene! Anonymous poster hash: 51437...e5f
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Billigst i Stavanger er vel Kvernevik, får mer for pengene der. Hundvåg er en flott plass med gode skoler og god bussforbindelse. Anonymous poster hash: 2c34e...4b8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Hundvåg👍 Anonymous poster hash: 535f4...9fa
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Har hørt det er hardt miljø på Kvernevik, stemmer det? Får gå inn på finn.no og lure litt. Skal undersøke Hundvåg også, ser idyllisk ut der! Anonymous poster hash: 51437...e5f
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Hundvåg! Stortrives, skal aldri flytte herfra :-) Nært byen med god kollektivtrafikk, buss hvert 7.minutt, mange matbutikker, pizza, kafe, frisører, et par klesbutikker, apotek, jernia, lege, tannlege, synsam, nille, hobbybutikk -trenger ikke dra til byen hvis en ikke har lyst ;-) I tillegg er det god dekning på bhg, og flere av dem er virkelig gode! Også er det strender og fine turområder rundt hele øya :-) Ble visst en eneste stor reklame for Hundvåg, men sånn er det når man trives så godt der man bor :-D Anonymous poster hash: d32e6...065
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #8 Skrevet 2. februar 2016 Eiganes, Stokka, Sandal er fine plasser med gode skoler, men dyrt. Her finnes også alt du kan tenke deg av fritidsaktiviteter i gangavstand. I tillegg til alt av butikker. Tasta, Byhaugen er OK plasser. Både Hundvåg (spesielt venstre side av Hundvåg, altså hvis du tar til venstre i rundkjøringen) og Kvernevik er det tøft miljø. Hinna og Gausel er også bra plasser, men litt tungvint uten bil. Madla er en fin plass, men også her er det dyrt. Litt avstand fra byen, men kollektivtilbudet er greit her. Madlamark er det veldig blandet miljø, det samme med Sunde. Tjensvoll er også variert miljø, er en del kommunale boliger og nå også flyktningmottak. Storhaug er Stavangers svar på Grønland. Det samme med Hillevåg. Stavanger kommune gjennomfører noe som heter levekårsundersøkelse. Der finner du nyttig info. Jeg ville valgt å bo mindre på en av de gode plassene siden du har barn. Og ja, jeg har inngående kunnskap.. Anonymous poster hash: e52b2...876
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #9 Skrevet 2. februar 2016 Eiganes, Stokka, Sandal er fine plasser med gode skoler, men dyrt. Her finnes også alt du kan tenke deg av fritidsaktiviteter i gangavstand. I tillegg til alt av butikker. Tasta, Byhaugen er OK plasser. Både Hundvåg (spesielt venstre side av Hundvåg, altså hvis du tar til venstre i rundkjøringen) og Kvernevik er det tøft miljø. Hinna og Gausel er også bra plasser, men litt tungvint uten bil. Madla er en fin plass, men også her er det dyrt. Litt avstand fra byen, men kollektivtilbudet er greit her. Madlamark er det veldig blandet miljø, det samme med Sunde. Tjensvoll er også variert miljø, er en del kommunale boliger og nå også flyktningmottak. Storhaug er Stavangers svar på Grønland. Det samme med Hillevåg. Stavanger kommune gjennomfører noe som heter levekårsundersøkelse. Der finner du nyttig info. Jeg ville valgt å bo mindre på en av de gode plassene siden du har barn. Og ja, jeg har inngående kunnskap.. Anonymous poster hash: e52b2...876 Jeg bor i Hillevåg, med 300meter til skogen og 300 meter til et annet friareal (Vannassen). Og nå har jeg ikke vært på Grønland, men jeg antar at det var negativt ladet. Og jeg må si meg totalt uenig. Hillevåg er en strålende bydel. Det er få eneboliger, men masse rekkehus som er overkommelige i pris. Nærhet til både skog og sjø og et lite vann med lekeplass og ender. Kort vei til byen, kjøpesenter med alt man trenger om du ikke vil til byen. Mange skoler, både private og offentlige. Og masse unger. Bydelen er kanskje litt overfull av lærere med 5-8 skoler innen 1km radius (alt etter hvordan man teller), men jeg vil nå ikke si det er negativt.. 😊 Vi stortrives. 😊 Anonymous poster hash: 4dbb4...70b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #10 Skrevet 2. februar 2016 Du må også tenke på de ( bedritne) bomstasjonene som kommer, om du har råd til å kjøre gjennom de flere ganger dagen. Vet ikke hvordan det blir på Tasta, men greit å ha i bakhodet Anonymous poster hash: 5feb6...974
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #11 Skrevet 2. februar 2016 Ser jeg med fordel kan utvide horisonten litt, takk for hjelpen damer!! Alle ungene er i skolealder, så barnehage er ikke aktuelt. Barne- og ungdomsskole er det som gjelder. To av tre unger er passert 12 år, og skal høres i fordelingssammenheng. Dermed er sannsynligheten til stede for at ungene får samme adresse som meg, til tross for at jeg flytter ut av kommunen. Er mye grunnet hans evne som far at jeg flytter fra ham. Siste årene har ikke vært gode, han blir mer og mer aggressiv. Kjefter mye, både på ungene og meg. Gav han et ultimatum for en tid siden, det greier han ikke holde... Anonymous poster hash: 51437...e5f
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #12 Skrevet 2. februar 2016 Du må også tenke på de ( bedritne) bomstasjonene som kommer, om du har råd til å kjøre gjennom de flere ganger dagen. Vet ikke hvordan det blir på Tasta, men greit å ha i bakhodetAnonymous poster hash: 5feb6...974 Kjører kollektivt, så da slipper jeg i det minste tenke på det. HI Anonymous poster hash: 51437...e5f
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #13 Skrevet 2. februar 2016 Har hørt det er hardt miljø på Kvernevik, stemmer det? Får gå inn på finn.no og lure litt. Skal undersøke Hundvåg også, ser idyllisk ut der! Anonymous poster hash: 51437...e5f Nei, det er ikke noe hardt eller tøft miljø i Kvernevik, det er bare det gamle ryktet som henger igjen. Dere som mener det, når var dere her sist? 😊 Bydelen skårer lavt på andel personer med utdanning, antar det skyldes blant annet innvandrere som er flyttet hit, i tillegg til uføre. Tasta og Hundvåg har det likt. Hvis du ser resultatene på nasjonale prøver, så har Kvernevik skole gode resultater. Fordelen med Kvernevik er at bydelen er bygget rundt skolen/stadion/svømmehall-området, så de aller fleste barn her ute har kort og trygg skolevei. (Imotsetning til feks Sunde skole som ligger rett ved bilveien) Og her er både barne- og ungdomsskole på samme plass! (En stor fordel for de med storesøsken som tar følge hjem med småsøsken) Jeg har bodd her i 7 år nå, og har tidligere bodd både på Vestre platå og på Storhaug. Føler meg helt klart tryggest i Kvernevik! Skulle jeg valgt en annen plass ville jeg valgt Tasta. Hundvåg ville jeg styrt unna pga bompenge-planene, foreløpig ser det ut til at de som bor der vil bli belastet mer enn andre i Stavanger. 😐 Anonymous poster hash: f3eda...aba
&KJ& Skrevet 2. februar 2016 #14 Skrevet 2. februar 2016 Tasta er en flott plass å bo med mange kjekke folk. Det er godt med fritidstilbud som fotball, håndball, svømming, bandy, speider bla, det er svømmehall, kjøpesenter, gode skoler og nærhet til flere friområder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå