Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Bf og jeg har privat avtale ang bidraget. Vi har aldri bodd sammen, så har hatt det I 11år nå. Barnet mitt har ikke sett Bf på 3år, og ikke snakket sammen på tlf på 1år, da Bf ikke vil. Han bor I tilegg på andre siden av landet. Vi har de siste 4-5 årene hatt en avtale på at han betaler 2500 pr mnd. Hvordan er det å øke dette? Noen som har privat avtale, og vet hvordan jeg evt går frem? Det er ikke nødvendig å komme med spydigheter om at jeg ønsker å straffe Bf el, for det er jeg overhode ikke ute etter. Anonymous poster hash: 32367...ebe
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Du kan bare levere søknad til nav, så fikser de det Søknaden finner du på nett, også må du levere dokumentasjon på din inntekt, og de ber om inntektsopplysningene fra far. En samværsavtale må også leveres, men da kan du bare skrive at far ikke har samvær og få han til å skrive under på dette. Anonymous poster hash: 67004...500
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Jeg har prøvd nav før, men bf nekter å skrive under på samværsavtalen...Virker som han er flau pga at han ikke ser barnet sitt...Han er vanskelig når det kommer til sånt :/ Anonymous poster hash: 32367...ebe
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Herregud, seriøst? Hvor mye vil du ha da? Koster barnet mer enn 7000kr måneden?? Anonymous poster hash: 6cd2e...7d5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Så var det sånne som deg da, som bare skal lage kvalme....som sagt, jeg er ikke ute etter å straffe han, men han har en utgift på 2500,- I mnd på ungen sin!!!! HI Anonymous poster hash: 32367...ebe
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Så var det sånne som deg da, som bare skal lage kvalme....som sagt, jeg er ikke ute etter å straffe han, men han har en utgift på 2500,- I mnd på ungen sin!!!! HI Anonymous poster hash: 32367...ebe Har du regnet på hva barnet koster deg pr mnd? I tillegg til 2500 fra far har du kanskje dobbel barnetrygd, samt din del av kaka du skal bidra med. Anonymous poster hash: 5b8d5...cf1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Så var det sånne som deg da, som bare skal lage kvalme....som sagt, jeg er ikke ute etter å straffe han, men han har en utgift på 2500,- I mnd på ungen sin!!!! HIAnonymous poster hash: 32367...ebe Har du regnet på hva barnet koster deg pr mnd? I tillegg til 2500 fra far har du kanskje dobbel barnetrygd, samt din del av kaka du skal bidra med.Anonymous poster hash: 5b8d5...cf1 Har nok ikke dobbel barnetrygd nei Anonymous poster hash: 32367...ebe
Tantrum Skrevet 2. februar 2016 #8 Skrevet 2. februar 2016 (endret) Nå er reglene slik at man skal se på hva mor tjener og hva far tjener og så avgjøres bidraget far skal betale ut fra de summene. Så hva far har i formue eller gjeld, hva mor har i formue og gjeld og hva mor evt får at overgangsstønad eller doble barnetrygder, har NADA å si for utfallet av hva far skal betale. Så slutt å spy om deg med dritt du bare må gulpe opp som anonym Gå til NAV og får de til å ta den kampen. Så slipper du - de henter inn det de trenger fra far (og han kan nekte til han blir blå) og om han fortsatt nekter så forskutterer de fram til de henter det tilbake av far via en dom Endret 2. februar 2016 av Tantrum
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #9 Skrevet 2. februar 2016 Det skal vel regnes utfra bf inntekt? Hi Anonymous poster hash: 32367...ebe
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #10 Skrevet 2. februar 2016 Kan du ikke gå inn på nav.no bidragsveileder. Den legger vi til grunn, privat avtale uten samvær her også. Anonymous poster hash: 62e9c...fd1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #11 Skrevet 2. februar 2016 Forrige gang jeg regnet ut på nav sine sider skulle bf betale 5000,- I følge den utregningen der I forhold til inntekt, vi halverte da summen, derfor 2500. Dette er 4-5 år siden, og han har jo hatt lønnsøkning etter det. Jeg vet ikke hva han tjener p.d.d.... HI Anonymous poster hash: 32367...ebe
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #12 Skrevet 2. februar 2016 Så var det sånne som deg da, som bare skal lage kvalme....som sagt, jeg er ikke ute etter å straffe han, men han har en utgift på 2500,- I mnd på ungen sin!!!! HIAnonymous poster hash: 32367...ebe Har du regnet på hva barnet koster deg pr mnd? I tillegg til 2500 fra far har du kanskje dobbel barnetrygd, samt din del av kaka du skal bidra med.Anonymous poster hash: 5b8d5...cf1 Har nok ikke dobbel barnetrygd nei Anonymous poster hash: 32367...ebe Hvorfor ikke? Jeg får heller ikke det,evig krangling med Nav. Anonymous poster hash: 7d548...438
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #13 Skrevet 2. februar 2016 Så var det sånne som deg da, som bare skal lage kvalme....som sagt, jeg er ikke ute etter å straffe han, men han har en utgift på 2500,- I mnd på ungen sin!!!! HIAnonymous poster hash: 32367...ebe Har du regnet på hva barnet koster deg pr mnd? I tillegg til 2500 fra far har du kanskje dobbel barnetrygd, samt din del av kaka du skal bidra med.Anonymous poster hash: 5b8d5...cf1 Har nok ikke dobbel barnetrygd nei Anonymous poster hash: 32367...ebe Hvorfor ikke? Jeg får heller ikke det,evig krangling med Nav. Anonymous poster hash: 7d548...438 Jeg har vel ikke krav på det, på han eldste, når jeg har 2 mindre barn med han jeg bor sammen med? Anonymous poster hash: 32367...ebe
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #14 Skrevet 2. februar 2016 Så var det sånne som deg da, som bare skal lage kvalme....som sagt, jeg er ikke ute etter å straffe han, men han har en utgift på 2500,- I mnd på ungen sin!!!! HIAnonymous poster hash: 32367...ebe Har du regnet på hva barnet koster deg pr mnd? I tillegg til 2500 fra far har du kanskje dobbel barnetrygd, samt din del av kaka du skal bidra med.Anonymous poster hash: 5b8d5...cf1 Har nok ikke dobbel barnetrygd nei Anonymous poster hash: 32367...ebe Hvorfor ikke? Jeg får heller ikke det,evig krangling med Nav. Anonymous poster hash: 7d548...438 Jeg har vel ikke krav på det, på han eldste, når jeg har 2 mindre barn med han jeg bor sammen med? Anonymous poster hash: 32367...ebe Så du har samboer? Da er det ikke sikkert du har krav på 2500kr en gang. Hva er det med enkelte som kun har dollartegn i øynene? Anonymous poster hash: 6cd2e...7d5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #15 Skrevet 2. februar 2016 Så var det sånne som deg da, som bare skal lage kvalme....som sagt, jeg er ikke ute etter å straffe han, men han har en utgift på 2500,- I mnd på ungen sin!!!! HIAnonymous poster hash: 32367...ebe Har du regnet på hva barnet koster deg pr mnd? I tillegg til 2500 fra far har du kanskje dobbel barnetrygd, samt din del av kaka du skal bidra med.Anonymous poster hash: 5b8d5...cf1 Har nok ikke dobbel barnetrygd nei Anonymous poster hash: 32367...ebe Hvorfor ikke? Jeg får heller ikke det,evig krangling med Nav. Anonymous poster hash: 7d548...438 Jeg har vel ikke krav på det, på han eldste, når jeg har 2 mindre barn med han jeg bor sammen med? Anonymous poster hash: 32367...ebe Ikke vet jeg. Jeg har barna 90% tre barn,ett på hans adresse og får barnetrygd for 2. Er singel. Anonymous poster hash: 7d548...438
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #16 Skrevet 2. februar 2016 Så var det sånne som deg da, som bare skal lage kvalme....som sagt, jeg er ikke ute etter å straffe han, men han har en utgift på 2500,- I mnd på ungen sin!!!! HIAnonymous poster hash: 32367...ebe Har du regnet på hva barnet koster deg pr mnd? I tillegg til 2500 fra far har du kanskje dobbel barnetrygd, samt din del av kaka du skal bidra med.Anonymous poster hash: 5b8d5...cf1 Har nok ikke dobbel barnetrygd nei Anonymous poster hash: 32367...ebe Hvorfor ikke? Jeg får heller ikke det,evig krangling med Nav. Anonymous poster hash: 7d548...438 Jeg har vel ikke krav på det, på han eldste, når jeg har 2 mindre barn med han jeg bor sammen med?Anonymous poster hash: 32367...ebe Så du har samboer? Da er det ikke sikkert du har krav på 2500kr en gang. Hva er det med enkelte som kun har dollartegn i øynene?Anonymous poster hash: 6cd2e...7d5 IDIOT!! samboer eller ikke, han skal da ikke slippe unna bare fordi han ikke gidder å treffe ungen sin. Og dessuten, så går ikke bidraget til meg, de går til barnet. Fritidsaktiviteter og utstyr. Snakk om å slenge dritt for å heve seg sjøl!! HI Anonymous poster hash: 32367...ebe
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #17 Skrevet 2. februar 2016 Ta det gjennom nav, og forklar om samværsavtale. Vet ikke om du kanskje kunne kontaktet familievernkontoret for ny avtale, vist han ikkr møter får du det dokumentert fra de at han ikke møtte opp. Du bør ikke ha dårlig samvittighet for kreve penger barnet ditt har krav på, her skal alt deles likt og ofte mødre henges ut pga du tar far sine penger. Det koster og ha barn, dessuten er 5000 å slippe billig unna. Både kjøre og hente, aktiviteter, bursdageer, dugnader, foreldremøter og samtaler. Pluss lege timer osv, og dem som velger bort samvær slipper alt dette. Så ta imot det du har krav på, Lykke til☺ Anonymous poster hash: ce9d1...b61
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #18 Skrevet 3. februar 2016 Når folk begynner å kalle hverandre for idiot her inne tar jeg ikke innlegget seriøst.Da tenker jeg mitt🤓 Anonymous poster hash: 94818...31b
Grønn Sommerfugl Skrevet 3. februar 2016 #19 Skrevet 3. februar 2016 Du kan søke via NAV. Så krysser du av på muntlig avtale Det er også en liten rubrikk der hvor du kan fylle inn en kommentar. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #20 Skrevet 3. februar 2016 Så var det sånne som deg da, som bare skal lage kvalme....som sagt, jeg er ikke ute etter å straffe han, men han har en utgift på 2500,- I mnd på ungen sin!!!! HIAnonymous poster hash: 32367...ebe Har du regnet på hva barnet koster deg pr mnd? I tillegg til 2500 fra far har du kanskje dobbel barnetrygd, samt din del av kaka du skal bidra med.Anonymous poster hash: 5b8d5...cf1 Har nok ikke dobbel barnetrygd nei Anonymous poster hash: 32367...ebe Hvorfor ikke? Jeg får heller ikke det,evig krangling med Nav. Anonymous poster hash: 7d548...438 Jeg har vel ikke krav på det, på han eldste, når jeg har 2 mindre barn med han jeg bor sammen med? Anonymous poster hash: 32367...ebe Så du har samboer?Da er det ikke sikkert du har krav på 2500kr en gang. Hva er det med enkelte som kun har dollartegn i øynene? Anonymous poster hash: 6cd2e...7d5 Dollaren? Synes da virkelig ikke 2500-4000 er å se dollartegn altså. Far vil ikke se ungen sin så da skal han slippe å betale, er det det du mener? Hvorfor er det ikke sikkert at hun har krav på 2500 når hun har samboer? Samboeren skal vel ikke være med på å forsørge en unge som ikke er hans. Anonymous poster hash: 4a5c4...ca1
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #21 Skrevet 3. februar 2016 Søstera mi hadde det likt som deg, barnefar uten samvær på en annen kant av landet. Hun krevde mer bidrag og da ville far heller ha mer samvær. Så istedenfor å la barnet ha det greit i den nye familien til mor med en far som ikke var interessert så endte det med at far fikk mer samvær. Barnet må nå reise langt i ferier og helger til en far han egentlig ikke vil til. Han går glipp av tid med venner, fotballcup og selskap i helger. Mor må betale halvparten av flyutgiftene og taper mer penger på det enn det som hun hadde i utgangspunktet. Gutten har en flott stefar som han ser på som sin far, og er vel heller mindre interessert i samvær ned far. Så tenk deg godt om før du krever mer, det kan gi helt andre konsekvenser av at du får mer penger. Anonymous poster hash: e0c53...145
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #22 Skrevet 3. februar 2016 Det er nav som har fastsatt hva det koster oss foreldre å forsørge barna våre, og man har forsørgerplikt for egne barn uansett om man bor sammen eller ikke. Mor og fars inntekt blir satt opp mot hverandre, samvær/fradrag tas med i beregningen samt eventuelle andre fradrag/skattelette bidragsmottaker har osv. Dette går ikke på at mor skal loppe far for penger, men barnet har krav på disse pengene. Så bare kutt ut å slenge med leppa! Hi; som andre sier; gå til nav med søknad om barnebidrag. Kryss også av for bidragsforskudd (da får du ihvertfall et minstebidrag om far ikke betaler) og husk å huke av på innkrevning via nav. Da er det Nav han må krangle med om han er uenig eller ikke vil gjøre opp for seg. Ang samvær så oppgir du samværet på søknaden, regner med nav har sine metoder for å nå igjennom til kranglete foreldre som nekter å oppgi samvær eller å skrive under.. Anonymous poster hash: 1cab6...108
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #23 Skrevet 3. februar 2016 Nav kan regne ut uten hans hjelp. Det er jo selvfølgelig best for hans del om han gir beskjed hvis det du sier ( f.eks at han har 0 samvær) ikke stemmer. Han får så og så lang tid på seg på å gi beskjed. De får tak i hans inntekt for tre siste år. Det blir regnet ut fra hans inntekt og din inntekt. SELVFØLGELIG skal han bidra med hans del. Latterlig av folk å skrive at noen tyner fedre for penger... uvitenhet kalles det! Lykke til HI☺ Anonymous poster hash: a0f95...a7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå