Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Jeg har aldri fått barna mine tatt fra meg, ikke noen jeg kjenner heller. En vill tanke, kan det være det har noe med dere å gjøre og ikke Barnevernet? Anonymous poster hash: 4d0b7...4ea
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Enig! Barnevernet fjerner ikke barn fra velfungerende familier! Anonymous poster hash: e5439...1e5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 De fleste foreldre forstår på et plan at det er deres svikt som er årsaken, men vi må huske at det er vanvittig vanskelig å skulle ta innover seg at man har sviktet så mye som mor / far at barna må tas ut av hjemme. Mange opplever dette som et traume. Det er en sorg og det er en krise. I tillegg er det skammen over å ikke få beholde barna sine. Det er ikke akkurat som at naboer står i kø med kake og lappskaus på døra, man får blomster og tilbud om hjelp. Mange foreldre står i dette helt alene. Eneste de har er advokaten sin og det offentlige hjelpeapparatet. I en slik situasjon er det enkelt å skylde på andre. Skylde på småting (som "barnevernet tok barna fordi de fikk saft på flaske på en vanlig torsdag"). Det er enklere det enn å skulle ta innover seg alt det vonde og vanskelige. -barnevernped. i bv.tjenesten Anonymous poster hash: 49d67...a51
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Har heller aldri hatt noe med bv å gjøre. Men kjenner noen som ble fratatt sine 5 barn , og der gjorde de rett avgjørelse . Så vet jeg om en annen dame med 3 barn, hvor bv brukte ufattelig lang tid før de endelig tok barna fra hun. Der var det rus i bildet, og barn som var alene hjemme støtt og stadig (barna var alene fra de var 0,3 og 5 år) . Men hun fikk så utrolig mange sjanser av bv, selvom hun aldri endret seg. Og familie, naboer, BHG og skole sendte mange bekymringsmeldinger. Så de som sier bv bare fjerner tilfeldige unger osv, de lyver! Anonymous poster hash: 70028...62a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Har heller aldri hatt noe med bv å gjøre. Men kjenner noen som ble fratatt sine 5 barn , og der gjorde de rett avgjørelse . Så vet jeg om en annen dame med 3 barn, hvor bv brukte ufattelig lang tid før de endelig tok barna fra hun. Der var det rus i bildet, og barn som var alene hjemme støtt og stadig (barna var alene fra de var 0,3 og 5 år) . Men hun fikk så utrolig mange sjanser av bv, selvom hun aldri endret seg. Og familie, naboer, BHG og skole sendte mange bekymringsmeldinger. Så de som sier bv bare fjerner tilfeldige unger osv, de lyver! Anonymous poster hash: 70028...62a "......tok barna fra HENNE" Anonymous poster hash: fd8dc...717
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Selvinnsikt er vel desverre en mangelvare fr mange av dem som fratas barna. Har vært beredskapshjem i mange år, og det er absolutt gått langt når barna fjernes. Oppi all elendigheten må en ikke glemme at veldig mange som mister barna sine faktisk tror at de har gjort det aller beste for barna sine. (Nå snakker jeg ikke om saker hvor vold og overgrep gjelder) Så den sorgen de sitter med er høyst reell,og en kan jo i en del tilfeller tilegge foreldrene psykiske diagnoser. Anonymous poster hash: a3c66...84e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Kaller dem ikke det. Men du skal være jævlig forsiktig og uttale deg om ting du ikke har peiling på. Ja, i mange tilfeller er det reelt. Men i enkelte saker handler det faktisk om å vise makt. Anonymous poster hash: e0a6a...c42
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #8 Skrevet 2. februar 2016 De som sier barnefjernet, er bare fjern selv, på flere plan. Det må være grusomt å miste barna sine, og kanskje det gjøres feil fra bv sin side i enkelte tilfeller, men stort sett har jeg tro på at de vet hva de driver på med. Anonymous poster hash: a70e1...b28
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #9 Skrevet 2. februar 2016 Kaller dem ikke det. Men du skal være jævlig forsiktig og uttale deg om ting du ikke har peiling på. Ja, i mange tilfeller er det reelt. Men i enkelte saker handler det faktisk om å vise makt. Anonymous poster hash: e0a6a...c42 Dummeste jeg har lest på lenge! Man tar ikke barn ut av familien for å vise makt! Er det så ille at barnevernet må komme og hente en unge, så er det virkelig noe feil! Anonymous poster hash: e5439...1e5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #10 Skrevet 2. februar 2016 Kaller dem ikke det. Men du skal være jævlig forsiktig og uttale deg om ting du ikke har peiling på. Ja, i mange tilfeller er det reelt. Men i enkelte saker handler det faktisk om å vise makt. Anonymous poster hash: e0a6a...c42 Dummeste jeg har lest på lenge! Man tar ikke barn ut av familien for å vise makt! Er det så ille at barnevernet må komme og hente en unge, så er det virkelig noe feil! Anonymous poster hash: e5439...1e5 Det stemmer ikke her! Jeg har bedt barnevernstjenesten om hjelp til oss og vårt barn i mange mange år. De kommer med tiltak, for å så henlegge saken. Vi tar kontakt igjen, får tiltak i form av kurs/veiledning før de henlegger igjen. Så kommer det frem at barnet er født i feil kropp. Jeg gjør undersøkelser og alt jeg kan for å gjøre det beste for barnet. Kontakter de fremste i landet på dette området. Barnevernstjenesten jobber imot meg fra starten. Vi får 2 saksbehandlere som er unge og uerfarne og de tar barnet vårt! Vi klager og vinner på alle punkter! Barnet kommer hjem samme dag. Vi får ny saksbehandler, som etter kort tid med veiledning henlegger saken! Er det ingen som leser Stavanger Aftenblad og ser fa..skapen som skjer rett foran øynene på oss? De er også bare mennesker, og gjør feil mange ganger. Anonymous poster hash: 1c4ad...946
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #11 Skrevet 2. februar 2016 Barnefjernet...så jævlig dårlig fantasi! Hva med barnekvern? Barnesvelg? Barnesverter? Barnehjerne! Anonymous poster hash: 3e90f...8a7
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #12 Skrevet 2. februar 2016 De gjør ikke feil mange ganger, men det er klart det kan skje feil av og til. Men det sier seg jo selv at de som mister omsorgen for barnet sitt er de som helt mangler selvinnsikt. Barnevernet fjerner jo ikke barnet som første hjelpetiltak, og oppegående folk med litt selvinnsikt tar imot den hjelpen de får og får veiledning så de kan beholde barnet. De som totalt motsetter seg hjelpetiltak, ikke tar til seg kritikk osv ser selvfølgelig heller ikke at de har gjort noe galt den dagen de ikke får flere sjanser..... Anonymous poster hash: 75027...0a5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #13 Skrevet 2. februar 2016 Aldri hørt noen si barnefjernet, høres virkelig dumt ut? Jeg har ikke personlig vært innblandet i bv, men har hørt om historier fra venner og bekjente der de mener bv var ute etter å ta barna deres for ingen grunn. men jeg går ikke rundt og hater bv når jeg ikke har noe personlig erfaring med de Anonymous poster hash: ca256...5dc
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #14 Skrevet 2. februar 2016 De gjør ikke feil mange ganger, men det er klart det kan skje feil av og til. Men det sier seg jo selv at de som mister omsorgen for barnet sitt er de som helt mangler selvinnsikt. Barnevernet fjerner jo ikke barnet som første hjelpetiltak, og oppegående folk med litt selvinnsikt tar imot den hjelpen de får og får veiledning så de kan beholde barnet. De som totalt motsetter seg hjelpetiltak, ikke tar til seg kritikk osv ser selvfølgelig heller ikke at de har gjort noe galt den dagen de ikke får flere sjanser..... Anonymous poster hash: 75027...0a5 Du vet jammen ikke alt. Vi har fått så med veiledning og kurs og hjelpetiltak at jeg kan ikke telle. Det sier litt om dem når de tar barnet og så henlegger saken relativt kort tid etter at det kommer hjem og de taper på alle punkter Og hvorfor tar de bare 1 barn når det bor flere barn hjemme som de ikke er bekymret for? Hva med å hjelpe barnet, og foreldrene, istedenfor å motarbeide bare fordi de ikke har kunnskap om kjønnsidentitetstematikk? Anonymous poster hash: 1c4ad...946
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #15 Skrevet 2. februar 2016 De gjør ikke feil mange ganger, men det er klart det kan skje feil av og til. Men det sier seg jo selv at de som mister omsorgen for barnet sitt er de som helt mangler selvinnsikt. Barnevernet fjerner jo ikke barnet som første hjelpetiltak, og oppegående folk med litt selvinnsikt tar imot den hjelpen de får og får veiledning så de kan beholde barnet. De som totalt motsetter seg hjelpetiltak, ikke tar til seg kritikk osv ser selvfølgelig heller ikke at de har gjort noe galt den dagen de ikke får flere sjanser..... Anonymous poster hash: 75027...0a5 Du vet jammen ikke alt. Vi har fått så med veiledning og kurs og hjelpetiltak at jeg kan ikke telle. Det sier litt om dem når de tar barnet og så henlegger saken relativt kort tid etter at det kommer hjem og de taper på alle punkter Og hvorfor tar de bare 1 barn når det bor flere barn hjemme som de ikke er bekymret for? Hva med å hjelpe barnet, og foreldrene, istedenfor å motarbeide bare fordi de ikke har kunnskap om kjønnsidentitetstematikk? Anonymous poster hash: 1c4ad...946 Så du ikke første setningen jeg skrev, jeg skrev at det kan selvfølgelig skje feil av og til.... Anonymous poster hash: 75027...0a5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #16 Skrevet 2. februar 2016 Barnevernet gjør feil av og til, sies det. Og det kan godt hende. Når barnevernet tar siste steg, og fremmer FORSLAG om omsorgsovertakelse i Fylkesnemnda, så er det heldigvis vitner som er med på å belyse saken, og dommerne avgjør. Så hvis barnevernet har gjort feil, og retten beslutter omsorgsovertakelse, så er det jammen mange andre instanser som også har tatt feil. Lite sannsynlig. Anonymous poster hash: c3cb7...048
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #17 Skrevet 2. februar 2016 De gjør ikke feil mange ganger, men det er klart det kan skje feil av og til. Men det sier seg jo selv at de som mister omsorgen for barnet sitt er de som helt mangler selvinnsikt. Barnevernet fjerner jo ikke barnet som første hjelpetiltak, og oppegående folk med litt selvinnsikt tar imot den hjelpen de får og får veiledning så de kan beholde barnet. De som totalt motsetter seg hjelpetiltak, ikke tar til seg kritikk osv ser selvfølgelig heller ikke at de har gjort noe galt den dagen de ikke får flere sjanser..... Anonymous poster hash: 75027...0a5 Du vet jammen ikke alt. Vi har fått så med veiledning og kurs og hjelpetiltak at jeg kan ikke telle. Det sier litt om dem når de tar barnet og så henlegger saken relativt kort tid etter at det kommer hjem og de taper på alle punkter Og hvorfor tar de bare 1 barn når det bor flere barn hjemme som de ikke er bekymret for? Hva med å hjelpe barnet, og foreldrene, istedenfor å motarbeide bare fordi de ikke har kunnskap om kjønnsidentitetstematikk? Anonymous poster hash: 1c4ad...946 Når de bare flytter ett barn er det fordi det ene barnet f.eks har en diagnose. De kan ta vare på barn uten diagnoser, men kan slite med å ta vare på en med diagnoser. Moren min slet veldig med å "holde orden på" broren min, men hadde ingen problemer med meg. Høres ut som om barnevernet roter veldig hos deg.. Så, ja.. De kan gjøre feil. Anonymous poster hash: 4335a...da5
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #18 Skrevet 2. februar 2016 Jeg er mer redd for at de ikke fjerner barn som trenger det enn de få som blir tatt uten skikkelig grunn... Men det er jo selvsagt ikke bra når det gjøres feil heller. Det kan vel enhver forelder tenke seg. Vondt for både foreldre og barn å bli adskilt, med minimalt med kontakt og samvær. Anonymous poster hash: edb60...ce4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #19 Skrevet 2. februar 2016 Jeg har ingen erfaring med barnevernet og kan ikke uttale meg om det er sant eller ikke, men jeg tviler på at de tar barna vekk fra foreldrene uten å ha en god og dokumentert grunn. Jeg tror bv feil både med de som den ikke har grunn til å forfølge, og de som de har grunn til å forfølge. Mange ganger bv burde grepet inn, men ikke gjør det. Anonymous poster hash: f2613...c4e
februarprins2013 Skrevet 3. februar 2016 #20 Skrevet 3. februar 2016 har hørt mye rart,men vet ikke om dette er verst.. makt syke pengejæveler er akke verre
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2016 #21 Skrevet 4. februar 2016 her jeg bor fungerer ikke bv i det hele tatt. her er mange familier som har blitt fratatt barna. ink meg. men jeg vant i både tingrett og fylkesnemd. heldigvis. de kommer med løgn og dikter opp ting. vrir på de som blir sagt. de er politianmeldt og har en sak gående. hun ene som jobber der er slutta. så ja bv fjerner barn uten at de egentlig er nødvendig. blir lei meg når jeg tenker tilbake på redselen og usikkerheten i øynene til mine barn når de ble hentet av bv den dagen. panikken og angsten de har slitt med i ettertid når de kom hjem etter noen uker i beredakapshjem. må gå til behandling hos bup. de er noe de aldri kommer til å glømme. men de kommer mer og mer fram i media nå. bare vent. Anonymous poster hash: de7d3...caa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå